Eric Schmidt de la Google: „Ştim despre voi exact atât cât ne lăsaţi să ştim“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Unul dintre şefii Google, Eric Schmidt, este într-un turneu de promovare al cărţii sale, "The New Digital Age: Reshaping the Future of People, Nations and Business". În ultimul său interviu, el dă informaţii despre cât de multe poate să facă Google cu datele noastre.

Eric Schmidt a vorbit cu jurnalistul Peter Sagal de la NPR. Prima întrebare pe care acesta i-a pus-o de altfel şefului Google este cât de multe ştie gigantul online despre noi. "Atât de mult pe cât ne lăsaţi voi să ştim. Informaţiile din căutări sunt stocate între 12 şi 18 luni, iar apoi uităm totul", a declarat Erik Schmidt.

Sagal şi-a amintit momentul când a fost la sediul Google din Mountain View, iar acolo exista un ecran pe care erau afişate căutările din acel moment de pe Google. "Dacă aţi vrea, aţi putea cu ajutorul unei simple comenzi să-mi citiţi mail-urile", a declarat Sagal.

"Aş putea. Dar mi-aş pierde slujba, aş fi concediat şi aş dat în judecată", a spus râzând Eric Schmidt.

Venirea lui Schmidt la Google

Discuţia dintre cei doi a luat-o apoi pe traiectoria carierei lui Schmidt la Google, adică momentul când a fost adus să supervizeze o companie fondată de tineri, dezvoltată de tineri şi care aveau nevoie de un creier matur şi rece pentru a-i coordona. Sagal l-a întrebat pe Schmidt cum i s-a părut Google în momentul când a ajuns acolo.

"Aveam două reguli. Prima pe care am impus-o a fost că toată lumea trebuie să poarte haine la muncă. A doua regulă a fost că trebuie să ne distrăm. Poţi fi serios şi fără un costum, iar noi voiam să inventăm viitorul", a spus Schmidt.

De asemenea, el a vorbit despre faimosul slogan Google, care pare a nu se mai aplica atât de bine acum: "Nu fi malefic" (Dont't be evil). "A fost inventat de Larry şi Serghei. Ideea a fost că nu prea ştim ce e răul, dar dacă am avea o regulă care să interzică răul, atunci angajaţii ar putea să spună că un lucru e rău sau nu. Când am apărut eu, mi se părea cea mai proastă regulă din istorie pentru că nu există nicio carte care să definească răul, în afară de Biblie poate. Aşa că la o şedinţă, aveam o dezbatere despre un produs de publicitate. Unul dintre ingineri a bătut cu pumnul în masă că acel lucru e rău, e malefic. Iar apoi toată conversaţia s-a oprit, toată lumea a intrat în panică, iar apoi am oprit proiectul“, a declarat Schmidt.