Cum ar putea producătorii de smartphone-uri să ajungă de talia Apple şi Samsung?  Ar trebui să nu mai vândă telefoane

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Apple şi Samsung continuă să strângă majoritatea profiturilor din industria smartphone-urilor, iar companiile rivale nu reuşesc să găsească o cale de a se afirma. Potrivit firmei de cercetare GfK, citată de BGR.com, restul producătorilor ar trebui să nu mai vândă smartphone-uri dacă speră să micşoreze cota de piaţă a celor doi giganţi.

Pentru a avea succes pe piaţa smartphone-urilor, cei de la GfK consideră că producătorii trebuie să se oprească din a vinde produse şi trebuie să înceapă să vândă stiluri de viaţă.

„Fiind atât de multe modele şi adopţia smartphone-urilor fiind aproape de final în multe ţări, accentul trebuie trebuie să se mute de la vânzarea de produse la operarea ca o firmă de lifestyle. Producătorii ar trebui să  renunţe la promovarea funcţiilor telefoanelor şi să se uite către alte categorii de produse pentru a se diferenţia într-o piaţă din ce în ce mai saturată. De exemplu, Nike nu vinde numai pantofi sport, ci vinde un stil de viaţă activ şi sănătos. La fel, pe piaţa de tehnologie, Bose nu vinde difuzoare, ci crede că viaţa este mai bună cu un sunet mai bun“, a declarat directorul de cercetare pentru business şi tehnologie al GfK, Ryan Garner.

Acesta crede că „reţeta succesului s-a schimbat“ pe piaţa smartphone-urilor şi că utilizatorii au aşteptări că experienţa oferită de orice produs să fie grozavă.

„Un smartphone şi tot ce oferă el transformă şi oferă putere utilizatorului, aşa că ar trebui să fie foarte multe opţiuni din perspectiva stilului de viaţă pe care îl promovează în rândul consumatorilor. La început, Apple a arătat că App Store-ul ţi-ar putea satisface orice nevoie şi ţi-ar putea da puterea de a face mai multe în timp ce eşti în mişcare. Piaţa a depăşit acest punct, însă dacă producătorii ar putea găsi un mod mai bun de împuternicire pentru utilizatori, şi-ar putea concentra mai eficient inovaţiile. Să inoveze este lucrul pe care aceste companii îl fac cel mai bine şi sunt foarte multe atribute care se pierd în marketing, lucru care poate afecta vânzările. Dacă inovaţia este concetrată pe sprijinirea unui ţel mai înalt, atunci producătorii pot alege unde să-şi concentreze inovaţia şi cum să o integreze în povestea brandului“, a mai spus analistul.

Acesta susţine că dacă producătorii nu găsesc o metodă de a se diferenţia vor ajunge să se bată pe preţuri şi „atunci când preţul devine nivelul principal, jocul este cu adevărat la sfârşit“. 

Haideţi să discutăm. Vă aşteptăm pe Tech Adevărul Facebook. 

Mai multe pentru tine:
Tricouri de Crăciun pentru copii și familie – Cadouri unice, outfituri cozy și reduceri exclusive eMAG: magia sărbătorilor în casa ta
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate
Ce etnie are Alessia Pop, câștigătoarea de la Vocea României: „Nu pot exprima durerea pe care o simt ...”
Obiceiul adorabil de la Palatul Regal britanic, în ajun de Crăciun. Cum se împarte fericirea între prinți și prințese
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța
Dovada că Alessia Pop, câștigătoarea Vocea României, s-a cunoscut cu Theo Rose înainte de a urca pe scena concursului de la PRO TV. Unde au fost cele două
Cornel Dinu spune ce pensie încasează, după 40 de ani petrecuți la Dinamo: „Asta-i o țară, un stat care nu-și servește locuitorii, fură de la ei”
Top 20 mașini de spălat și uscătoare 2025 – alege modelul perfect pentru casă și economisește inteligent
O companie cunoscută își închide toate cele 17 magazine din România. Au fost anunțate deja lichidări masive de stocuri
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie
Cele mai bune 15 vinuri de pe eMAG în 2025: ce aleg românii de sărbători. Transformă mesele de Crăciun și Revelion în momente magice