Comerţul online, o industrie de peste un miliard de euro în România. Cardul, un mister pentru clienţii locali

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Românii au cumpărat anul trecut produse de pe internet în valoare de peste un miliard de euro, potrivit cifrelor publicate astăzi de Gala Premiilor eCommerce.

Raportul publicat de gpec.ro trece în revista imaginea internetului local, dar şi preferinţele de cumpărare ale consumatorilor locali, aşa um poate fi văzut şi în infografia de mai jos. 10 milioane de români sunt utilizatori de internet, iar numărul de conexiuni mobile a ajuns la 9,6 milioane la nivelul lunii iunie 2014. 

Câte magazine sunt în România şi ce se cumpără?

Potrivit gpec.ro, în România există aproximativ 5.000 de magazine online, iar piaţa se situează la comenzi de 1,1 - 1,2 miliarde de euro, dublu faţă de 2013. Cu toate acestea, comerţul electronic nu înseamnă foarte mult la nivelul retail-ului general: 2,5%. 

Lucrurile au rămas la fel ca şi în 2013 în privinţa produselor pe care le cumpără românii de pe internet. Zona Electro-IT este cea mai populară, urmată de articolele de vestimentaţie şi încălţăminte, iar pe locul al treilea se plasează categoria de Home&Deco. 

De Black Friday, românii au cheluit 75 de milioane de euro pentru cumpărături. 

Îngrijorător pentru comercianţi, dar cumva aşteptat, este ponderea foarte mică a românilor care plătesc prin card. 90% din români aleg să plătească ramburs. Valoarea tranzacţiilor cu cardul a fost de 337 de milioane de euro. 

De altfel, într-un interviu Adevărul Live care poate fi urmărit mai jos, şeful eMAG, cel mai mare jucător local, spunea că plăţile cu cardul sunt îngreunate de sistemul de securizare, care face ca lucrurile să fie foarte lente. Iulian Stanciu nu se aşteaptă ca lucrurile să fie diferite dacă plata cu cardul nu va fi simplificată în România. 

Puteţi vedea infografia cu datele privind comerţul online în imaginea de mai jos. Click pentru imaginea la rezoluţie mare.