Aproximativ 500.000 de angajaţi vor lucra de acasă timp de cel puţin două luni, conform estimărilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: 123RF

Angajatorii din România traversează cea mai dificilă perioadă din punctul de vedere al digitalizării proceselor de muncă. În câteva zile, sute de mii de salariaţi din centrele de business din toată ţara şi-au schimbat complet modul de lucru, iar companiile s-au mişcat mai rapid ca niciodată în implementarea unor politici noi de HR.

”Piaţa muncii va rămâne cu transformări adânci după ce se va termina cu pandemia. Oamenii vor lucra mai mult în sistem remote, în domeniile în care acest lucru este posibil. De aceea, companiile sunt obligate încă de acum să stabilească un set de indicatori de performanţă, pentru a putea urmări progresul oamenilor care lucrează remote. Timpul de lucru efectuat acasă şi securitatea informaţiilor folosite remote de către angajaţi sunt două elemente-cheie pentru viitorul muncii”, a declarat Adrian Dinu, fondator al producătorului de soluţii informatice Creasoft.

Potrivit estimărilor Creasoft, aproximativ 500.000 de salariaţi din România din sectorul white collar vor lucra cu precădere de acasă pentru o perioadă de cel puţin două luni. Aceştia activează în domenii precum IT, telecomunicaţii, servicii de externalizare, consultanţă sau chiar servicii financiare.

După traversarea acestei crize, companiile vor putea permite angajaţilor să lucreze din ce în ce mai mult de acasă, mai ales că o astfel de politică reduce semnificativ costurile. Pe de altă parte, vor creşte investiţiile în soluţii de monitorizare şi securitate informatică.

”Observăm o tendinţă a ultimelor 2 săpămâni de creştere a cererii de soluţii informatice pentru pontaj mobil. În momentul de faţă, un moment de criză, mai multe job-uri pot fi convertite într-un sistem remote, permiţându-le oamenilor să folosească pontajul mobil. Până acum, această facilitate era mai mult folosită pentru verificarea salariaţilor care făceau muncă de teren. Avem clienţi vechi care verifică, de exemplu, activitatea unor agenţi de vânzări ori de câte ori aceştia intră sau ies de la un client/partener, fie periodic, la interval de 30 de minute. În noul context, verificările s-au extins şi pentru angajaţii care lucrează de acasă”, a adăugat Adrian Dinu.

Pontajul salariaţilor este obligatoriu în România din august 2017. Fiecare companie este obligată să ţină o evidenţă zinlică a timpului de lucru al angajaţilor, în care trebuie să menţioneze ora de început şi cea de sfârşit a programului de lucru.

Mai multe pentru tine:
Black Friday 2025 „Bla-Bla Black Shopping Weeks” la XXXLutz: transformă-ți casa de sărbători cu piese spectaculoase și reduceri de până la 50%
Din ce cauză tot mai mulți tineri se îmbolnăvesc de cancer de colon. Mâncarea care îi îmbolnăvește
A Diamond Is Forever: colecția Primul diamant TEILOR — bijuterii luxury de la 500 lei pentru cadouri care spun povești
Care este cel mai mare „viciu” al Dacianei Sârbu?! De abia acum a recunoscut! „De patru-cinci ori pe zi!”
Top 15 băuturi pentru Sărbători 2025–2026: vinuri medaliate cu aur, ediții rare de colecție și reduceri uriașe de până la 8.500 lei
Chillmas Deals 2025 pe eMAG: cele mai bune oferte pentru decorațiuni de Crăciun cu reduceri uriașe de până la 78%
Cele mai căutate cadouri pentru copii și adolescenți în 2025: Roblox, Minecraft, jocuri STEAM, Kendama și LOL
Prima Doamnă din Oman primește o distincție fără precedent! I-a fost înmânată chiar de soțul ei, sultanul Haitham bin Tarik Al Said
Mariana Moculescu, mesaj dur pentru Alexandra Velniciuc „Nu înțeleg cine stă în spatele acestor decizii” De ce nu a fost lăsată în primă instanță să intre la priveghi și cum a apărut apoi alături de Nidia UPDATE
Lancôme Bestseller în România: Parfumuri iconice, mascara virală și skincare premium pentru cadouri de lux
Cristina Teleanu, în lacrimi. Fosta avocată, devenită ciobăniță, acuzații grave pentru soțul ei: „Un om fără școală să mă umilească..."