STUDIU Româncele cred că munca le creşte încrederea în sine (76%) şi le face modele mai bune pentru copiii lor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Româncele cred că munca le creşte încrederea în sine

Doar jumătate dintre românce au un job full-time (54%) şi doar mai puţin de o treime (28%) au fondat un business propriu. Aceasta, deşi cele mai multe dintre femeile intervievate (76%) cred că munca le creşte încrederea în ele însele şi le face modele mai bune pentru copiii lor (74%).

În săptămâna dedicată femeii, Avon România publică datele unui studiu despre barierele resimţite de femeile din România în atingerea potenţialului lor profesional şi personal. 

Potrivit studiului, doar jumătate dintre românce au un job full-time (54%) şi doar mai puţin de o treime (28%) au fondat un business propriu. Aceasta, deşi cele mai multe dintre femeile intervievate (76%) cred că munca le creşte încrederea în ele însele şi le face modele mai bune pentru copiii lor (74%).

67% dintre respondente au declarat că resimt lipsa resurselor financiare necesare pentru a începe o afacere. Riscul (25%) şi absenţa conexiunilor necesare (24%) sunt următoarele motive enumerate de românce ca bariere în fondarea unui business propriu. Asta chiar dacă 96% dintre ele consideră că în business sunt la fel de capabile ca bărbaţii (mai mult decât media globală de 93%).

De asemenea, una din două românce e convinsă că nu e încurajată să devină antreprenoare de cultura din care face parte. Doar 31% spun că au la dispoziţie susţinerea de care au nevoie din punct de vedere profesional şi doar 29% simt că au sprijin în dezvoltarea carierei.

Cât despre rolurile tradiţionale, 56% dintre românce nu cred că cel mai important rol al femeii e să aibă copii şi grijă de familie, dar tot 56% dintre ele cred că cel mai important rol al bărbatului e să aducă bani în casă. În acelaşi timp, 6 din 10 femei cred că pentru a fi împlinite trebuie să aibă copii.

Rezultatele studiului confirmă încă o dată că mai sunt încă multe de făcut pentru a susţine femeile din România şi din lume pentru a-şi atinge potenţialul profesional şi personal, ceea ce pe termen lung poate contribui la creştere economică şi poate avea impact major în societate.

La nivel global, analizele economice arată că dezvoltarea potenţialului economic al femeilor ar însemna un plus de între 12 şi 28 de miliarde de dolari la PIB-ul global anual.

Studiul AVON a fost realizat în perioada septembrie - octombrie 2018 în 15 ţări, printre care şi România. Eşantionul a fost unul reprezentativ la nivel naţional, format din femei cu vârste peste 18 ani.

Mai multe pentru tine:
Crima pasională din Ploiești. Viața medicului Roxana Călin după ce a ucis-o pe soția amantului. S-a recăsătorit cu un bărbat din domeniul juridic și călătorește de la Monaco în toată lumea
ElectroWeekend eMAG: Top 15 produse cele mai populare și testate de clienți, cu cele mai mari reduceri. Pune-ți electro oferta sub brad!
eMAG MultiDeals 2025: Ghid complet pentru extra reduceri de până la 20% și cele mai populare 11 produse de cumpărat
Nu rata cele mai dulci cadouri pentru copii de Moș Nicolae și Crăciun 2025 – Pachete festive, reduceri eMAG și surprize sub 50 de lei
Top 10 brazi artificiali de Crăciun 2025 cu cele mai bune recenzii și extrareducere de până la 40% pe eMAG. Alege bradul perfect și profită de discounturi
Cum se simte Nick Rădoi după șase operații?! „Mai am încă șase luni chimioterapie” Ce tratamente minune face milionarul în Mexic? „Doctorii din America nu sunt de acord”
Pensia pe care o primește Carmen Tănase de la stat, după patru decenii de muncă: „Am două cum ar veni”
Cadouri de Crăciun 2025 pentru ea – White Luxury Gifts: eleganță, stil, statement și surprize premium sub 100 €
Top of the Top Hervis Sport 2025/2026: Oferte iarnă, produse Top Seller și reduceri 20% de neratat
Clarvăzătorul supranumit ”Nostradamus al zilelor noastre” face o profeție sumbră legată de Prințul William și Prințul Harry
Furia Ancăi Alexandrescu după ce a pierdut alegerile la Capitală. Cum vrea să se răzbune