STUDIU Româncele cred că munca le creşte încrederea în sine (76%) şi le face modele mai bune pentru copiii lor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Româncele cred că munca le creşte încrederea în sine

Doar jumătate dintre românce au un job full-time (54%) şi doar mai puţin de o treime (28%) au fondat un business propriu. Aceasta, deşi cele mai multe dintre femeile intervievate (76%) cred că munca le creşte încrederea în ele însele şi le face modele mai bune pentru copiii lor (74%).

În săptămâna dedicată femeii, Avon România publică datele unui studiu despre barierele resimţite de femeile din România în atingerea potenţialului lor profesional şi personal. 

Potrivit studiului, doar jumătate dintre românce au un job full-time (54%) şi doar mai puţin de o treime (28%) au fondat un business propriu. Aceasta, deşi cele mai multe dintre femeile intervievate (76%) cred că munca le creşte încrederea în ele însele şi le face modele mai bune pentru copiii lor (74%).

67% dintre respondente au declarat că resimt lipsa resurselor financiare necesare pentru a începe o afacere. Riscul (25%) şi absenţa conexiunilor necesare (24%) sunt următoarele motive enumerate de românce ca bariere în fondarea unui business propriu. Asta chiar dacă 96% dintre ele consideră că în business sunt la fel de capabile ca bărbaţii (mai mult decât media globală de 93%).

De asemenea, una din două românce e convinsă că nu e încurajată să devină antreprenoare de cultura din care face parte. Doar 31% spun că au la dispoziţie susţinerea de care au nevoie din punct de vedere profesional şi doar 29% simt că au sprijin în dezvoltarea carierei.

Cât despre rolurile tradiţionale, 56% dintre românce nu cred că cel mai important rol al femeii e să aibă copii şi grijă de familie, dar tot 56% dintre ele cred că cel mai important rol al bărbatului e să aducă bani în casă. În acelaşi timp, 6 din 10 femei cred că pentru a fi împlinite trebuie să aibă copii.

Rezultatele studiului confirmă încă o dată că mai sunt încă multe de făcut pentru a susţine femeile din România şi din lume pentru a-şi atinge potenţialul profesional şi personal, ceea ce pe termen lung poate contribui la creştere economică şi poate avea impact major în societate.

La nivel global, analizele economice arată că dezvoltarea potenţialului economic al femeilor ar însemna un plus de între 12 şi 28 de miliarde de dolari la PIB-ul global anual.

Studiul AVON a fost realizat în perioada septembrie - octombrie 2018 în 15 ţări, printre care şi România. Eşantionul a fost unul reprezentativ la nivel naţional, format din femei cu vârste peste 18 ani.

Mai multe pentru tine:
Fermecată de Kate Middleton, Melania Trump a avut o atitudine flagrant diferită față de Regina Camilla
Transformarea soției lui Lucian Viziru, după ce a fost criticată că arată ca o femeie de 60 de ani. Apariția îndrăzneață a Emei l-a eclipsat pe actor
Jurnalistul Charlie Ottley a dezvăluit ce apreciază la țara noastră: „Unul dintre principalele puncte forte”. Ce expresii românești îl amuză
Ghid complet Creta: În căutarea lui Zeus, a pădurilor exotice de palmieri, Caraibelor Greciei și a celui mai bătrân măslin din lume
Cât costă cazarea în perioada sărbătorilor de iarnă la hotelul Simonei Halep din Poiana Brașov? Gică Hagi vă așteaptă la Mamaia: „Întâlnire cu Moș Crăciun”
Autorul cărții „Codul lui Da Vinci”, logodit cu una dintre cele patru amante ale lui! E cu 27 de ani mai tânără decât el!
Mihai Bendeac, destăinuiri despre viața amoroasă. De câți ani nu a mai ieșit actorul la o întâlnire romantică: „Îmi place foarte mult să fiu singur”
Descinderi DIICOT la Motru: tânăr de 30 de ani, prins cu saci de cannabis și plantație în serele părinților din Samarinești
Un tablou de Rubens, dispărut timp de peste 400 de ani, descoperit la Paris
Cât au plătit Anca Țurcașiu și iubitul ei, Călin, pentru o săptămână de vis în Grecia: „Am învățat să călătorim «light»”. Actrița a împărtășit secretul vacanțelor accesibile
Universitatea Craiova, primul eșec înregistrat în actualul sezon de Superliga. Oțelul a învins liderul