Studentul francez care face o avere din comerţul cu aer îmbuteliat la cutie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ţi-ar plăcea să simţi mirosul pitorescului sătuc francez Montcuq? Pentru 5.5 euro, plus încă cinci euro pe transport, o cutie de 250 de ml cu aer proaspăt poate fi a oricui.

„Air de Montcuq” este produsul studentului Antoine Deblay (22 de ani), căruia i-a venit ideea să vândă aer din oraşul său natal. A început să-şi vândă produsul în scopuri caritabile, fiind surprins de suma câştigată: 800 de euro. Banii i-a investit într-un site dedicat produsului şi în materiale. Până să afle presa franceză de subiect, banii au început să curgă pentru tânărul întreprinzător.

În primele trei săptămâni a primit 1.000 de comenzi, situaţie complet neprevăzută. „Ştiam că se vor vinde, dar nu-mi închipuiam că atâtea”, a spus el pentru Business Insider.

Având în vedere că profitul obţinut a depăşit 60% din vânzări, nu este de mirare că Deblay a câştigat mii de euro în doar câteva săptămâni.

Întrebarea este: de ce ar cumpăra atât de mulţi oameni aer dintr-un sătuc francez? Cei care cunosc limba franceza s-ar putea să fi prins deja ideea.

În franceză, numele satului Montcuq este pronunţat deseori greşit „mon cul”, care se traduce prin „dosul meu”, în varianta îndulcită a realităţii. „Air de Montcuq” ar putea fi interpretat, deci, şi printr-o sintagmă de genul „vânturi din dosul meu”. Motiv care explică mai bine succesul nebun al unor cutii goale, dar amuzante datorită jocului de cuvinte.

Şi Deblay se joacă cu această situaţie, în descrierea produsului său. 

„Aerul proaspăt din Montcuq este 100% organic, te afundă în adâncimile oraşului şi îţi împrospătează ideile. Ideal când eşti într-o pană de creativitate. Atenţie: conţinut de neînlocuit. Consumabil o dată. Nu lăsa deschis”, se arată pe eticheta produsului.

Tânărul recunoaşte că nu aerul în sine este motivul pentru care oamenii cumpără fără oprire produsul său.

„Poate aerul din Montcuq are o compoziţie anume, nu ştiu. Eu am făcut un plan de marketing foarte bun în jurul acestui produs, iar oamenilor le place. Jocul de cuvinte îi face să râdă”, a spus acesta.

Oricare ar fi motivul, proiectul lui Deblay nu mai are mult. Acesta a anunţat că va vinde doar 10 litri de aer pe săptămână, pentru a nu folosi toată rezerva satului Montcuq. Motiv pentru care pe site-ul său există atenţionarea „Am atins capacitatea maximă”. 

Mai multe pentru tine:
Cele mai bune 15 vinuri de pe eMAG în 2025: ce aleg românii de sărbători. Transformă mesele de Crăciun și Revelion în momente magice
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța
Obiceiul adorabil de la Palatul Regal britanic, în ajun de Crăciun. Cum se împarte fericirea între prinți și prințese
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate
Povestea Sabinei, tânăra care și-a închis afacerea și a decis să plece din țară: „Nu de bani e problema, am mașină și apartament”
Dovada că Alessia Pop, câștigătoarea Vocea României, s-a cunoscut cu Theo Rose înainte de a urca pe scena concursului de la PRO TV. Unde au fost cele două
Tricouri de Crăciun pentru copii și familie – Cadouri unice, outfituri cozy și reduceri exclusive eMAG: magia sărbătorilor în casa ta
Lenjerii de Crăciun care aduc magia sărbătorilor în dormitor – Stoc limitat! Alege cadouri cozy și festive pentru întreaga familie
Ce etnie are Alessia Pop, câștigătoarea de la Vocea României: „Nu pot exprima durerea pe care o simt ...”
De ce se adaugă o lingură de mălai în compoziția sarmalelor. Un truc folosit de bucătăresele din Moldova