Femeile găsesc ofensatoare reclamele cu tentă sexuală. Mai puţin în cazul produselor de lux

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Multe femei deplâng prezenţa aproape constantă a imaginilor cu tentă sexuală în reclame şi campanii de publicitate, din cauza faptului că sexualizarea femeii este folosită pentru a vinde produse ieftine. Pentru că, se pare, cât timp această tactică este folosită pentru produsele scumpe, femeile nu mai au reacţii negative.

Femeile nu au nicio problemă cu scenele cu tentă sexuală folosite în reclame pentru produse scumpe sau de lux pentru că, spun psihologii, acestea oglindesc felul în care femeile privesc sexul în general.

Un studiu realizat de Universitatea din Minnesota sugerează că femeile sunt interesate de sexul portretizat, atât în faţa bărbaţilor, cât şi a lor, ca un lucru special şi rar, ceva de o valoare mare. Perpetuarea acestui act le face să creadă că partenerul se poate ataşa de orice alta reprezentantă a sexului frumos, uitând astfel să-şi îndeplinească misiunea de cap al familiei.

„Femeile au reacţii negative spontane, în general, faţă de imaginile sexuale cu alte femei”, a spus omul de ştiinţă Kathleen Vohs, cercetător din Minnesota. „O teorie din economia sexului oferă şi motivul: folosirea frecventă a imaginilor sexuale nu este prielnică ideii feminine potrivit căreia sexul trebuie apreciat pentru unicitatea şi raritatea lui”, spune cercetătoarea.

Pamela Anderson, într-o reclamă veche pentru un lanţ de restaurante de pizza

image

Vohs şi colegii ei au intervievat mai multe femei, dar şi bărbaţi, după ce aceştia s-au uitat la reclame pentru ceasuri de femeie. În unele spoturi, ceasul era prezentat lângă o imagine cu tentă sexuală puternică, în timp ce în altele era prezent lângă un peisaj de munte. Important este că unele reclame menţionau valoarea ceasului la 10 dolari, în schimb altele la 1.250 de dolari.

Pentru a măsura primele reacţii ale participanţilor, cercetătorii le-au dat un cod din 10 cifre pe care să-l memoreze, astfel încât să nu se gândească prea mult la reclame. După recitarea codului, participanţii au fost întrebaţi cu privire la stările şi emoţiile lor vizavi de reclamele văzute.

Acest tip de reclamă nu este considerat a fi respingător de către femei, pentru că promovează obiecte de lux

image

Per total, femeile au clasificat drept negative imaginile sexuale cu ceasul ieftin, în comparaţie cu femeile care au văzut imaginile sexuale cu ceasul scump.

În schimb bărbaţii au raportat aceleaşi emoţii la ambele reclame, indiferent de preţurile ceasurilor. 

Citiţi şi:

De ce scade pofta de sex în timpul iernii?

Campanie omagiu de la Chanel

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite