Mercedes Vito a ajuns pe străzile londoneze
0Taxiurile negre londoneze („black cab") sunt considerate un simbol al oraşului, unii fiind de părere că sunt la fel de reprezentative pentru capitala Marii Britanii precum ceasul Big Ben.
Locuitorii Londrei au văzut însă în ultimul timp şi alte simboluri precum cabinele roşii de telefon sau autobuzele etajate aproape dispărând din oraş. Acelaşi lucru s-ar putea întâmpla în următoarea perioadă şi cu celebrele maşini de taxi negre. Faimoasele firme de taxi, ale căror origini datează de acum 350 de ani, au de-a face acum cu noi rivali.
De câţiva ani singura companie care a putut întruni condiţiile impuse de autorităţile londoneze a fost London Taxis International (LTI), o divizie a Manganese Bronze Holdings PLC. Compania a construit o maşină care reuşeşte să facă faţă străzilor strâmte din Londra şi semicercurilor de întoarcere:
Austin FX4. LTI, care are o istorie de 60 de ani în construirea taxiurilor, este de altfel producătorul maşinilor negre devenite simbol în Londra. Din 2008 însă, minivanul Mercedes Vito, produs de Daimler AG şi Mercedes Benz, a reuşit să obţină aprobare de funcţionare din partea Public Carriage Office. Decizia a fost una controversată la acea vreme, mai ales că cerinţele autorităţilor au fost ca maşinile de taxi să fie uşor de recunoscut pentru clienţi şi să nu se confunde cu alte tipuri de autovehicule. Reprezentanţii KPM UK, distribuitorul Mercedes Vito la Londra, susţin că modelul a reuşit să câştige o cotă de piaţă de 24% din vânzările de maşini noi care au scopul de a deveni taxiuri.
Confortabilă la condus
Ascensiunea modelului nu se datorează însă preţului, ambele autovehicule având costuri similare, şi nici consumului, spun specialiştii în domeniul auto citaţi de „The Wall Street Journal". „Mercedes Vito este mult mai confortabil pentru şoferi şi pentru pasageri", explică ei. Aceeaşi părere o au şi şoferii de taxi. „Vito are dotări mai avansate şi îmi face plăcere să îl conduc", spune Steve Sheehan, care a schimbat în urmă cu câteva luni taxiul negru, Austin FX4, pe care îl conducea de 30 de ani.
Iubite de turişti
Actualele taxiuri negre sunt unele dintre cele mai apreciate din lume. Potrivit unui studiu Hotels.com, la care au participat 1.900 de turişti, 59% din vizitatori consideră că taxiurile din Londra oferă cele mai bune servicii, urmate de cele din New York şi Tokyo.