Video Noua modă pe TikTok. Influencerii aspiranți hărțuiesc cumpărătorii și personalul supermarketurilor pentru a câștiga urmăritori
0Managerii și agenții de pază din supermarketurile din Marea Britanie se plâng de un trend în creștere, promovat pe rețelele de socializare, în care tinerii, în căutare de faimă și atenție, hărțuiesc personalul și clienții, în scop umoristic.
De asemenea, se confruntă cu problema influencerilor care fac „farse” cu scopul de a deveni virali pe TikTok, precum și pe alte platforme, cum ar fi YouTube și Instagram, scrie Daily Mail.
Videoclipurile arată persoane care caută atenție luând articole din coșurile cumpărătorilor, certând clienții în timp ce se dau drept angajați și pretind că fură din magazine.
Acest lucru se întâmplă într-un moment în care sectorul comerțului cu amănuntul se confruntă deja cu o creștere accentuată a furturilor, abuzurilor și agresiunilor.
Kevin Burton, director de conturi de retail la Kingdom Security, spune că colegii săi s-au săturat să fie ținta unor huligani care caută „distracție și atenție pe rețelele de socializare”.
El a descris aspiranții la statutul de influencerii care fură lapte pe care și-l varsă pe ei, se închid în toalete pentru a putea ieși pe furiș noaptea, iar unul dintre ei merge cu bicicleta pe culoare, lovind o femeie în vârstă.
„Recent, am avut un tip care se plimba cu un difuzor, lua câteva sticle de lapte și se stropea cu lapte după care se rostogolea pe podea”, a declarat domnul Burton pentru MailOnline.
„Într-un incident din West Yorkshire, niște copii se plimbau cu bicicletele pe culoare și au lovit o bătrână. Totul a fost filmat și postat pe rețelele de socializare”, a mai povestit acesta.
Cercetările efectuate de MailOnline sugerează că clipurile în care influencerii intră în magazine pentru a hărțui angajații și clienții par să fie cele mai răspândite pe TikTok, deși sunt prezente și pe alte platforme.
Un videoclip deosebit de tulburător arată un tânăr care se furișează în spatele unei femei care se uită la produse într-un magazin de articole pentru casă din Londra și îi șoptește la ureche.
După ce ea se îndepărtează, TikTokerul se apropie și mai mult de ea și scoate un alt geamăt sugestiv, determinând-o să se întoarcă și să țipe de groază.
Apoi, el se preface că nu-i vine să creadă când un angajat și mai mulți clienți vin să vadă ce se întâmplă.
„Glumețul” continuă să se apropie de femeie, care se așează și își pune capul în mâini.
Un videoclip de pe Instagram arată un bărbat care eliberează insecte sălbatice într-o filială Halfords.
Incidentele din comerțul cu amănuntul au atins cel mai înalt nivel înregistrat vreodată în anul care a precedat lunii august 2024, crescând cu peste 50% până la peste 2.000 de incidente pe zi, potrivit British Retail Consortium (BRC).
În martie, BRC a declarat că costul infracțiunilor în comerțul cu amănuntul a crescut până la suma de 4,2 miliarde de lire sterline anul trecut, incluzând 2,2 miliarde de lire sterline din furturi din magazine și alte 1,8 miliarde de lire sterline cheltuite pe măsuri de prevenire a infracțiunilor, cum ar fi camere de supraveghere, dispozitive antifurt și camere purtate pe corp.
Ghidul comunității TikTok stipulează că nu permite comportamente de hărțuire, umilire sau intimidare pe platforma sa. Unele dintre videoclipurile semnalate de MailOnline au fost eliminate.
Se afirmă că, în perioada ianuarie-martie 2025, dintre videoclipurile eliminate pentru încălcarea politicilor noastre privind hărțuirea și intimidarea, 91,2% au fost eliminate înainte de a fi raportate moderatorilor.