Modelele slabe nu aduc profituri

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Distribuirea Mirandei Kerr în campania Lipton nu este o certitudine pentru profituri mai mari

Modelele cu mărimea 0 sunt istorie, în timp ce fetele voluptoase reprezintă viitorul vânzărilor cu profituri, spun cercetătorii de la Warwick Business School.

Veşti proaste pentru brandurile mari din modă odată cu un nou studiu care demonstrează că reclamele cu modele precum Miranda Kerr şi Irina Shayk descurajează vânzările, pentru că fac femeile să se simtă prost.

„A devenit o rutină ca modele atractive şi celebrităţi să apară în reclame, chiar dacă cercetări anterioare au relevat faptul că există reacţii amestecate la distribuirea acestora în campanii” a spus Tamara Ansons, doctor cercetător la Warwick Business School.

Pentru a ajunge la o concluzie în ceea ce priveşte această teorie, au fost aduse mai multe studii în care femeilor le-au fost arătate diverse reclame. Unele dintre acestea implicau un model atractiv pe pagina opusă produsului, altele prezentau modelul lângă produs, iar ultimele nu includeau niciun model.

Femeile care au văzut reclama cu modelul pe pagina opusă, adică au fost expuse subtil la imaginea ideală propusă, au primit răspunsurile pozitive. „Am descoperit că modul în care fotografia modelului perfect este folosită este foarte important în determinarea efectului negatic sau pozitiv asupra femeii şi a părerii de sine”, a spus Ansons, citată de „The Telegraph”.

O expunere subtilă duce, inconştient, la un proces de comparaţie socială a celei care priveşte, îndreptându-se natural către o părere negativă despre sine, dar o atitudine pozitivă asupra brandului. În contrast, când expunerea este flagrantă, precum reclama cu Miranda Kerr pentru brandul de băuturi răcoritoare, femeile devin conştiente de acest proces prin care ajung să se compare cu modelele şi adoptă o strategie defensivă pentru a nu mai ajunge la astfel de gânduri.

Studiul sugerează că acest lucru poate afecta produsul respectiv, prin transferul evaluării negative a modelului asupra produsului. Cu toate acestea, imaginile şi asocierile subtile cu frumuseţile de pe podium pot creşte vânzările. Este simplu: femeilor le este silă de produsele aşezate lângă prim-planuri de femei perfecte şi iubesc genul de produse aşezate lângă imagini mai puţin proeminente.
 

Mai multe pentru tine:
Black Friday 2025 pe Flip.ro: cele mai mari reduceri la iPhone – economii de până la 1.000 de lei și telefoane premium sub 1.000 €
Lancôme Bestseller în România: Parfumuri iconice, mascara virală și skincare premium pentru cadouri de lux
Mariana Moculescu, mesaj dur pentru Alexandra Velniciuc „Nu înțeleg cine stă în spatele acestor decizii” De ce nu a fost lăsată în primă instanță să intre la priveghi și cum a apărut apoi alături de Nidia UPDATE
Cristina Teleanu, în lacrimi. Fosta avocată, devenită ciobăniță, acuzații grave pentru soțul ei: „Un om fără școală să mă umilească..."
A Diamond Is Forever: colecția Primul diamant TEILOR — bijuterii luxury de la 500 lei pentru cadouri care spun povești
Cele mai căutate cadouri pentru copii și adolescenți în 2025: Roblox, Minecraft, jocuri STEAM, Kendama și LOL
Prima Doamnă din Oman primește o distincție fără precedent! I-a fost înmânată chiar de soțul ei, sultanul Haitham bin Tarik Al Said
Chillmas Deals 2025 pe eMAG: cele mai bune oferte pentru decorațiuni de Crăciun cu reduceri uriașe de până la 78%
Care este cel mai mare „viciu” al Dacianei Sârbu?! De abia acum a recunoscut! „De patru-cinci ori pe zi!”
Black Friday 2025 „Bla-Bla Black Shopping Weeks” la XXXLutz: transformă-ți casa de sărbători cu piese spectaculoase și reduceri de până la 50%
Din ce cauză tot mai mulți tineri se îmbolnăvesc de cancer de colon. Mâncarea care îi îmbolnăvește