Dolce & Gabbana protestează cu magazinele închise

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Una dintre vitrinele magazinelor din Milano ale brandului italian FOTO www.4-traders.com

Creatorii casei de modă Dolce & Gabbana au decis să închidă pentru trei zile magazinele pe care le deţin în Milano, în semn de protest faţă de acuzaţiile de fraudă fiscală care le-au fost aduse, potrivit presei britanice.

Designerii Domenico Dolce şi Stefano Gabbana au decis să protesteze împotriva acuzaţiilor de fraudă fiscală ce le-au fost aduse şi care, au spus ei, i-au pus „la zidul infamiei”.

Începând de vinerea trecută, în vitrinele magazinelor închise din Milano ale brandului pot fi văzute afişe pe care scrie „Chiuso per indignazione/ Closed for indignation” (Închis din cauza indignării). Milano este oraşul în care Domenico Dolce şi Stefano Gabbana şi-au lansat prima lor colecţie, în 1985.

Duo-ul artistic este înverşunaţi din cauza „atacurilor” primite din partea autorităţilor italiene şi din cauza faptului că au fost puşi „la stâlpul infamiei” de către presa din Italia, ca urmare a acuzaţiilor de fraudă fiscală care le-au fost aduse. Acuzaţii pe care cei doi le-au negat de la începerea scandalului, în 2006.

Potrivit dailymail.co.uk, Domenico Dolce şi Stefano Gabbana nu sunt încă încarceraţi, întrucât sistemul de justiţie din Italia prevede că orice persoană găsită vinovată de către instanţă are dreptul să facă recurs de cel puţin două ori.

Totuşi, administraţia din Milano a anunţat că cei doi creatori de modă nu vor mai putea să folosească spaţii publice pentru show-urile lor, din cauză că acest lucru ar afecta imaginea oraşului.

„De fiecare dată când creatorii de modă Dolce şi Gabbana au depus cereri pentru a obţine spaţii publice (pentru prezentările lor), consiliul municipal le-a închis uşile în faţă”, a declarat directorul comercial al casei de modă, Franco D’Alfonso. „Creaţiile lor sunt apreciate peste tot în lume. Nu avem nevoie de un scandal cu acuzaţii de fraudă fiscală pentru a ne promova”, a adăugat acesta.

Anunţul făcut de municipalitatea din Milano a fost primit cu furie de către cei doi creatori de modă. „Cei de la consiliul municipal din Milano: sunteţi dezgustători!”, a scris Stefano Gabbana pe contul său de pe Twitter.

Domenico Dolce şi Stefano Gabbana au fost condamnaţi, pe 19 iunie, de Tribunalul din Milano la o pedeapsă de un an şi opt luni de închisoare pentru fraudă fiscală.

Parchetul ceruse la sfârşitul lunii mai o pedeapsă de doi ani şi şase luni de închisoare, în acest proces, în primă instanţă. După ce au aflat decizia instanţei, avocaţii apărării au anunţat că vor face apel, fapt care suspendă executarea pedepsei.

Cei doi creatori de modă italieni, printre ai căror clienţi se află numeroase vedete de prim rang precum Beyonce şi Madonna, au respins întotdeauna acuzaţiile care le-au fost aduse.

Verdictul anunţat pe 19 iunie îi condamnă pe Domenico Dolce şi Stefano Gabbana (foto) şi la plata unei amenzi către fiscul italian în valoare de 500.000 de euro.

În acelaşi proces, în afară de cei doi creatori de modă, alţi patru acuzaţi au fost condamnaţi la pedepse de cel puţin doi ani de închisoare cu suspendare. Printre aceştia se află fratele lui Domenico Dolce, Alfonso, şi alţi manageri ai casei italiene. Un al cincilea acuzat, Antoine Noella, a fost achitat.

Cei doi creatori de modă sunt acuzaţi de fraudă fiscală prin intermediul unei serii de firme fantomă - inclusiv Gado, un acronim al numelor lor de familie - din Luxemburg, în 2004 şi 2005, cărora le-au încredinţat controlul asupra mărcilor din grupul lor, cu scopul de a evita fiscul italian, în condiţiile în care acele firme erau în realitate administrate din Italia.

Tribunalul din Milano a reţinut împotriva celor doi creatori de modă un singur delict, din cele două, de care erau învinuiţi, respectiv „nedeclararea anumitor venituri”, renunţând la acuzaţia de „declaraţie falsă de venituri”. În plus, din suma de un miliard de euro de care cei doi creatori au fost acuzaţi, iniţial, că au sustras-o de la fiscul italian, tribunalul a reţinut în final doar nereguli în valoare de 200 milioane de euro.

Înainte de pronunţarea verdictului, procuroarea Laura Pedio a vorbit, pe 19 iunie, de „o fraudă fiscală sofisticată şi certă”, dovedită prin „probe solide ca o stâncă”. Ea a considerat că „cei doi creatori de modă au participat activ, semnând contracte de cesiune a mărcii”. Gado, potrivit părerii sale, era „un fel de nebuloasă care avea consistenţa unui gaz”, potrivit Mediafax.

Grupul Dolce & Gabbana, înfiinţat în 1985, are peste 3.000 de salariaţi, 250 magazine în 40 de ţări şi a înregistrat o cifră de afaceri de circa un miliard de euro în anul fiscal 2011/ 2012.

Mai multe pentru tine:
Top 20 mașini de spălat și uscătoare 2025 – alege modelul perfect pentru casă și economisește inteligent
Cornel Dinu spune ce pensie încasează, după 40 de ani petrecuți la Dinamo: „Asta-i o țară, un stat care nu-și servește locuitorii, fură de la ei”
Ce etnie are Alessia Pop, câștigătoarea de la Vocea României: „Nu pot exprima durerea pe care o simt ...”
O companie cunoscută își închide toate cele 17 magazine din România. Au fost anunțate deja lichidări masive de stocuri
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța
Crăciun regal colorat la Sandringham. Prințesa Kate a ales carourile, iar Regina Camilla roșul
Tricouri de Crăciun pentru copii și familie – Cadouri unice, outfituri cozy și reduceri exclusive eMAG: magia sărbătorilor în casa ta
Cele mai bune 15 vinuri de pe eMAG în 2025: ce aleg românii de sărbători. Transformă mesele de Crăciun și Revelion în momente magice
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie
Dovada că Alessia Pop, câștigătoarea Vocea României, s-a cunoscut cu Theo Rose înainte de a urca pe scena concursului de la PRO TV. Unde au fost cele două
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate