Trei spectacole din străinătate invitate la Festivalul Naţional de Teatru de anul acesta (VIDEO)

0
Publicat:
Ultima actualizare:
"The War" este unul dintre cele trei spectacole invitate din străinătate în cadrul FNT

Anul acesta, la ediţia aniversară de 25 de ani, Festivalul Naţional de Teatru îşi continuă dimensiunea internaţională, propunând publicului trei spectacole invitate din străinătate, pe lângă cele 44 de spectacole selecţionate din Bucureşti şi din ţară.

Anul acesta, FNT propune trei producţii invitate din străinătate: „Frontul” / Front – regia Luk Perceval,  „War” / Războiul - regia: Vladimir Pankov şi „Tiger”, după „Tigrul sibian” de Gianina Cărbunariu, în regia Sofiei Jupither – Suedia.

Spectacolul „Tiger”/„Tigrul”, invitat din Suedia, este cea mai recentă montare europeană a textului dramatic „Tigrul sibian" de Gianina Cărbunariu, în regia Sofiei Jupither, pus în scenă la Teatrul Dramatic Regal din Stockholm. Proiectul este o colaborare a Institutului Cultural Român cu producătorii spectacolului şi Teatrul Regal suedez, prin programul internaţional de întâlniri cu profesioniştii „Dramaten&”. Textul are formă unui fals documentar de investigaţie unde toţi martorii sunt intervievaţi după ce, într-un mic oraş, un tigru fuge de la grădina zoologică. Spectacolul aduce în discuţie reacţia grupurilor sociale compacte faţă de elementul diferit, necunoscut.

"The War", în regia lui Vladimir Pankov, o co-producţie a Festivalului Internaţional de Teatru Cehov de la Moscova şi a Festivalului Internaţional de Teatru de la Edinburgh, în colaborare cu SounDrama Studio şi "Front", în regia Luk Perceval, o producţie Thalia Theatre din Hamburg sunt celelalte spectacolele străine invitate în cadrul ediţiei cu numărul 25 a Festivalului Naţional de Teatru din Bucureşti.

Despre tema tratată în aceste două producţii internaţionale şi modul în care ea se regăseşte în viziunea programului artistic al FNT-ului din acest an, Marina Constantinescu – Director Artistic FNT declară: 

„Trăim într-o lume dominată de deziluzii, de pierderea identităţii şi a ceea ce este – să spunem – nobil, rar şi semnificativ în viaţa noastră. Trăim într-o lume tensionată unde tema războiului este una extrem de prezentă. Suntem înconjuraţi de forme ale războiului, ale conflictului, terorii şi terorismului. Prezenţa lor se face simţită peste tot, acut, în jurul nostru. Chiar foarte aproape de noi. Modul în care teatrul abordează tema războiului – fie că e vorba de textele Greciei antice, Shakespeare sau texte contemporane – este de urmărit şi de analizat. Acesta e şi motivul pentru care anul acesta, programul FNT include o serie de spectacole care nu doar că ating această temă, dar o prezintă şi o aprofundează oferindu-ne perspective diferite asupra subiectului şi forţându-ne să conştientizăm că suntem parte activă a unor timpuri pe cât de tulburi, pe atât de tulburătoare. Spectacole ce ne fac să confruntăm războiul care a fost sau care este. Războiul din afara sau dinăuntrul nostru”.

Dedicat centenarului Primului Război Mondial, "The War" se bazează pe romanul "Moartea unui erou" al lui Richard Aldington, scrierile lui Nikolai Gumilev - "Notes of a Cavalry Officer" şi "Iliada" lui Homer.

Regizorul rus Vladimir Pankov creează un univers fascinant, puternic, dar extrem de subtil în aceeaşi măsură, unde nuanţele poetice vibrează la intensitate maximă într-un spectacol în care muzica, interpretată live, luminile, mişcarea scenică şi textul se întrepătrund şi explorează impactul psihologic şi fizic al războiului asupra noastră, arta lui Pankov oferindu-ne o viziune asupra viitorului.

Plecând de la personajele lui Erich Maria Remarque din romanul său Nimic nou pe frontul de vest, cele ale lui Henri Barbusse din Focul şi multe altele din diferite scrieri literare şi istorice, "Front" îşi plasează acţiunea în Belgia, în perioada 1914 – 1918, într-un spectacol creat în patru limbi diferite, care expune punctul de vedere al soldaţilor din linia întâi a frontului. După 100 de ani de la încetarea focului, regizorul flamand Luk Perceval îşi transpune cei 11 actori şi spectatorii, rămaşi fără suflare, în universul apocaliptic al Primului Război Mondial.

Mai multe pentru tine:
Nu i-a citit niciodată fiicei „Cenușăreasa”, iar acum a interzis complet internetul în casă!
Comisarul european pentru economie, vizită timp de două zile în România. Cu cine are întâlniri programate
Mama măsura XS, fiicele cu siluete... lumești. Regina Letizia, superbă, dar îngrijorător de slabă la Premiile Prințesa de Asturia
Tradiții și superstiții de Sfântul Dumitru. De ce nu e bine să atingi cuțitele în această zi
Politicieni huiduiți la sfințirea Catedralei Naționale. Susținătorii lui Călin Georgescu au strigat numele fostului candidat la prezidențiale
Profesoară de biologie din Iași, implicată într-un scandal uriaș. Elevii ar fi găsit imagini cu ea pe site-uri pentru adulți: „Face filme”
Dotarea Armatei Roșii la 22 iunie 1941, în conformitate cu amintirile mareșalului G. K. Jukov
Ce tranzacții suspecte a descoperit Libra Bank în conturile AUR. Ce plăți s-au făcut către patronul Realitatea PLUS, unde Simion și Georgescu sunt lăudați excesiv
Mesajele Vasilicăi Enache, avocata decedată în explozia din Rahova, analizate de criminalist: „În acel bloc era o bombă cu ceas”
Câți ani de închisoare riscă Artanu, pentru agresiune sexuală?! Îndemnul avocatei Dalina Terzi pentru victimă: „Fetelor le e rușine, cedează psihic”
Artistul internațional care nu și-a mai văzut de trei ani copilul diagnosticat cu autism, născut din relația cu o româncă. Dezvăluiri uluitoare despre ultima lor întâlnire! „Copilul striga la ușă disperat: Tati, tati!”