Logo pentru Centenarul Marii Uniri - o „Horă“ banală. Pavel Şuşară: „Este o idioţenie“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
„Hora”, logo-ul câştigător

Logo-ul câştigător, Hora, ales drept identitate vizuală a Centenarului Marii Uniri de la 1918 şi a Războiului pentru Întregirea Neamului, este criticat atât de specialişti în artă, cât şi de publicitari.

Luni, a fost anunţat, de Ministerul Culturii şi Identităţii Naţionale, logoul câştigător care va reprezenta Centenarul Marii Uniri de la 1918 şi Războiul pentru Întregirea Neamului.  Intitulat „Hora“, acesta a fost propus de  agenţia FCB Bucureşti şi votat de public într-un procent de 27%.

Logoul „Hora“, realizat de agenţia FCB Bucureşti, a fost construit pornind de la două cercuri reunite de simbolul infinitului, cercuri care sunt compuse din puncte individuale care cresc şi se dezvoltă. Hora infinită obţinută este un simbol viu, sugerând continuitate împreună, rezistenţă şi creştere,  potrivit Ministerului Culturii. Părerile cu privire la noul logo sunt împărţite, câţiva internauţi sesizând faptul că, în cifra 1, culorile tricolorului nu ar fi în ordinea potrivită.

Votat şi jurizat

Săptămâna trecută, românii au putut vota identitatea vizuală a Centenarului Marii Uniri de la 1918, la invitaţia Ministerului Culturii şi Identităţii Naţionale (MCIN).  Publicul a avut de ales între 13 variante propuse pro bono de trei agenţii din România, şi a votat online de miercuri dimineaţă, de la ora 08.00, până duminică noaptea, la 23.59. Cele trei agenţii care au propus 13 logo-uri sunt Pastel, FCB Bucharest şi BrandNew, Logo-ul câştigător a fost desemnat „Hora” şi a fost propus de  agenţia FCB Bucureşti, votat de public într-un procent de 27%.

Pavel Şuşară: „Este o idioţenie“

„Propunerile, alegerea sunt nişte ideoţenii, parcă sunt făcute de amatori. Sunt foarte slabe, nu au niciun fel de imaginaţie, sunt făcute după o schemă previzibilă în genul de la <<Cântarea României>>. Sunt absolut banale. Nu au nicio capacitate de sugestie, în jurul elementelor de simbol“, a spus criticul de artă Pavel Şuşară, referitor la logourile aflate în competiţie.

„Am văzut propunerile. Nu erau îngrijite, nu aveau diacritice, sunt total neinteligibile. Trebuiau invitate universităţile de artă, secţiile de design să facă propunerile. Puteau să facă o expoziţie cu aceste propuneri. Avem de-a face cu un amatorism groaznic din faţa locului,comportamentul celor care au ales este de amatori“, a subliniat Şuşară (foto).

„La prima mână“

Contactată de „Adevărul“, cu privire la imaginea care va reprezenta Centenarul, Ada Teslaru, consultant  la agenţia Grafiti BBDO, a spus că toate propunerile i se par „la prima mână“ şi că, probabil, s-a făcut ce s-a putut cu timpul avut la dispoziţie. 

Cât despre logoul desemnat câştigător, Ada Teslaru consideră că este cea mai bună variantă dintre 13 nu atât de bune.

„Ce mi se pare mie este că, dintre logo-urile înscrise, ăsta este chiorul din ţara orbilor. Mi se pare pe picior egal cu cel cu cu «100» scris din tricolor («Drapelul», 15% dintre voturi).Toate par cumva la prima mână.  Şi noi, la BBDO, am avut colaborări pe logo, cu Ministerul Afacerilor Externe, şi în lucrul cu instituţiile publice sunt restricţii în zona creativităţii, trebuie să respecţi o anumită sobrietate“, a declarat Ada Teslaru pentru „Adevărul“. 

La nivel simbolic însă, artista consideră că cel mai potrivit ar fi fost logo-ul „Legământ” pentru că, la nivel simbolic, ar fi însemnat mai mult.  

„Drapelul”- 15% din voturile publicului

La nivel simbolic însă, artista consideră că cel mai potrivit ar fi fost logo-ul „Legământ” pentru că, la nivel simbolic, ar fi însemnat mai mult.  Legat de ordinea culorilor în logo, consultantul a spus că nu s-a uitat la aceste detalii pentru simplul motiv că, atunci când a fost vorba să fie implicat tricolorul, mereu au fost discuţii dacă culorile sunt sau nu în ordinea corectă.

Brâncuşi, un simbol mai bun“

                                                                                                  „Legământul”- 16 % din voturile publicului

Aneta Bogdan, expert branding, a spus că nu comentează alţi livratori şi că „dacă l-au ales democratic, l-au ales democratic”.

Artista Carmen Emanuela Popa a preferat, ca şi Ada Teslaru, logoul „Drapel“, dar şi „Legământul“, care înfăţişează şi „Sărutul“ de Brâncuşi. Legat de câştigător, aceasta  consideră că, la nivel estetic, i-ar fi plăcut ca bulinele mai mari să fie roşii pentru că  este „o culoare mult mai dinamică, mai spre pozitiv decât este culoarea albastru”. 

La nivel simbolic însă, artista consideră că cel mai potrivit ar fi fost logo-ul „Legământ” pentru că, la acest nivel, ar fi însemnat mai mult.  

„Mi-a plăcut şi cel cu Brâncuşi de uniune a două fiinţe care se duce cu interpretarea pornind de la fiinţele umane şi la un tip de uniune între popoare, între naţiuni. Ar fi avut mai multe conotaţii în această manieră figurativă. Ca simbol ar fi fost mult mai cunoscut şi mult mai spre sufletul omului, dar asta este strict părerea mea subiectivă”, a declarat artista pentru „Adevărul“.

 

Mai multe pentru tine:
Ce i-a provocat unei jurnaliste cancer intestinal la 44 de ani? Nu fuma, nu bea și avea o greutate normală
Răsturnare de situație în cazul morții Andreei Cuciuc. Ce ascundea familia? Acuzații și dezvăluiri incredibile despre moartea adolescentei la Balul Bobocilor. La ce presiuni a fost supusă familia
Cele mai bune oferte la încălțămintea de iarnă: economisește peste 50% pe Otter înainte de Black Friday
Black Friday 2025, o oportunitate pentru doamnele care vor să arate bine. Top 3 cele mai bune produse pentru ten, apreciate de clienți
Black Friday 2025. Reduceri mari la încălţăminte și electrocasnice
Salariul pe care îl încasează un român, în Elveția: „Acum muncesc la pește congelat. 3 luni am fost în probe”. Ce cheltuieli lunare are?
Adevărul despre relația din spatele scenei dintre Angela Similea și „Prințul șlagărelor”. Fiul compozitorului Marcel Dragomir rupe tăcerea: „Ea era ca pe un piedestal!” Ultimele lui cuvinte
Top 5 bestselleruri internaționale 2025 și titluri bonus – Descoperă-le și comandă-le acum pentru serile de iarnă și cadouri de sărbători
Black Friday 2025 la Various Brands: outfit complet de iarnă pentru femei, cu cea mai mare reducere. Idei de cadouri pentru sărbători
Există 21 de tipuri diferite de penisuri, spun studiile. Cum să ai parte de plăcere maximă, indiferent de formă
Black Friday toată luna la Mobila Laguna: reduceri care depășesc 70% și economii de peste 6.000 de lei pentru cumpărători