Logo pentru Centenarul Marii Uniri - o „Horă“ banală. Pavel Şuşară: „Este o idioţenie“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
„Hora”, logo-ul câştigător

Logo-ul câştigător, Hora, ales drept identitate vizuală a Centenarului Marii Uniri de la 1918 şi a Războiului pentru Întregirea Neamului, este criticat atât de specialişti în artă, cât şi de publicitari.

Luni, a fost anunţat, de Ministerul Culturii şi Identităţii Naţionale, logoul câştigător care va reprezenta Centenarul Marii Uniri de la 1918 şi Războiul pentru Întregirea Neamului.  Intitulat „Hora“, acesta a fost propus de  agenţia FCB Bucureşti şi votat de public într-un procent de 27%.

Logoul „Hora“, realizat de agenţia FCB Bucureşti, a fost construit pornind de la două cercuri reunite de simbolul infinitului, cercuri care sunt compuse din puncte individuale care cresc şi se dezvoltă. Hora infinită obţinută este un simbol viu, sugerând continuitate împreună, rezistenţă şi creştere,  potrivit Ministerului Culturii. Părerile cu privire la noul logo sunt împărţite, câţiva internauţi sesizând faptul că, în cifra 1, culorile tricolorului nu ar fi în ordinea potrivită.

Votat şi jurizat

Săptămâna trecută, românii au putut vota identitatea vizuală a Centenarului Marii Uniri de la 1918, la invitaţia Ministerului Culturii şi Identităţii Naţionale (MCIN).  Publicul a avut de ales între 13 variante propuse pro bono de trei agenţii din România, şi a votat online de miercuri dimineaţă, de la ora 08.00, până duminică noaptea, la 23.59. Cele trei agenţii care au propus 13 logo-uri sunt Pastel, FCB Bucharest şi BrandNew, Logo-ul câştigător a fost desemnat „Hora” şi a fost propus de  agenţia FCB Bucureşti, votat de public într-un procent de 27%.

Pavel Şuşară: „Este o idioţenie“

„Propunerile, alegerea sunt nişte ideoţenii, parcă sunt făcute de amatori. Sunt foarte slabe, nu au niciun fel de imaginaţie, sunt făcute după o schemă previzibilă în genul de la <<Cântarea României>>. Sunt absolut banale. Nu au nicio capacitate de sugestie, în jurul elementelor de simbol“, a spus criticul de artă Pavel Şuşară, referitor la logourile aflate în competiţie.

„Am văzut propunerile. Nu erau îngrijite, nu aveau diacritice, sunt total neinteligibile. Trebuiau invitate universităţile de artă, secţiile de design să facă propunerile. Puteau să facă o expoziţie cu aceste propuneri. Avem de-a face cu un amatorism groaznic din faţa locului,comportamentul celor care au ales este de amatori“, a subliniat Şuşară (foto).

„La prima mână“

Contactată de „Adevărul“, cu privire la imaginea care va reprezenta Centenarul, Ada Teslaru, consultant  la agenţia Grafiti BBDO, a spus că toate propunerile i se par „la prima mână“ şi că, probabil, s-a făcut ce s-a putut cu timpul avut la dispoziţie. 

Cât despre logoul desemnat câştigător, Ada Teslaru consideră că este cea mai bună variantă dintre 13 nu atât de bune.

„Ce mi se pare mie este că, dintre logo-urile înscrise, ăsta este chiorul din ţara orbilor. Mi se pare pe picior egal cu cel cu cu «100» scris din tricolor («Drapelul», 15% dintre voturi).Toate par cumva la prima mână.  Şi noi, la BBDO, am avut colaborări pe logo, cu Ministerul Afacerilor Externe, şi în lucrul cu instituţiile publice sunt restricţii în zona creativităţii, trebuie să respecţi o anumită sobrietate“, a declarat Ada Teslaru pentru „Adevărul“. 

La nivel simbolic însă, artista consideră că cel mai potrivit ar fi fost logo-ul „Legământ” pentru că, la nivel simbolic, ar fi însemnat mai mult.  

„Drapelul”- 15% din voturile publicului

La nivel simbolic însă, artista consideră că cel mai potrivit ar fi fost logo-ul „Legământ” pentru că, la nivel simbolic, ar fi însemnat mai mult.  Legat de ordinea culorilor în logo, consultantul a spus că nu s-a uitat la aceste detalii pentru simplul motiv că, atunci când a fost vorba să fie implicat tricolorul, mereu au fost discuţii dacă culorile sunt sau nu în ordinea corectă.

Brâncuşi, un simbol mai bun“

                                                                                                  „Legământul”- 16 % din voturile publicului

Aneta Bogdan, expert branding, a spus că nu comentează alţi livratori şi că „dacă l-au ales democratic, l-au ales democratic”.

Artista Carmen Emanuela Popa a preferat, ca şi Ada Teslaru, logoul „Drapel“, dar şi „Legământul“, care înfăţişează şi „Sărutul“ de Brâncuşi. Legat de câştigător, aceasta  consideră că, la nivel estetic, i-ar fi plăcut ca bulinele mai mari să fie roşii pentru că  este „o culoare mult mai dinamică, mai spre pozitiv decât este culoarea albastru”. 

La nivel simbolic însă, artista consideră că cel mai potrivit ar fi fost logo-ul „Legământ” pentru că, la acest nivel, ar fi însemnat mai mult.  

„Mi-a plăcut şi cel cu Brâncuşi de uniune a două fiinţe care se duce cu interpretarea pornind de la fiinţele umane şi la un tip de uniune între popoare, între naţiuni. Ar fi avut mai multe conotaţii în această manieră figurativă. Ca simbol ar fi fost mult mai cunoscut şi mult mai spre sufletul omului, dar asta este strict părerea mea subiectivă”, a declarat artista pentru „Adevărul“.

 

Mai multe pentru tine:
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate
Ce etnie are Alessia Pop, câștigătoarea de la Vocea României: „Nu pot exprima durerea pe care o simt ...”
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie
Top 20 mașini de spălat și uscătoare 2025 – alege modelul perfect pentru casă și economisește inteligent
Cornel Dinu spune ce pensie încasează, după 40 de ani petrecuți la Dinamo: „Asta-i o țară, un stat care nu-și servește locuitorii, fură de la ei”
Cele mai bune 15 vinuri de pe eMAG în 2025: ce aleg românii de sărbători. Transformă mesele de Crăciun și Revelion în momente magice
De ce se adaugă o lingură de mălai în compoziția sarmalelor. Un truc folosit de bucătăresele din Moldova
Tricouri de Crăciun pentru copii și familie – Cadouri unice, outfituri cozy și reduceri exclusive eMAG: magia sărbătorilor în casa ta
Obiceiul adorabil de la Palatul Regal britanic, în ajun de Crăciun. Cum se împarte fericirea între prinți și prințese
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța
Dovada că Alessia Pop, câștigătoarea Vocea României, s-a cunoscut cu Theo Rose înainte de a urca pe scena concursului de la PRO TV. Unde au fost cele două