Campanie de sensibilizare pentru a promova diversitatea şi incluziunea în industria cinematografică şi a mass-media, lansată de Comisia Europeană

0
Publicat:
Ultima actualizare:
„CharactHer” se înscrie într-un efort politic mai amplu care vizează consolidarea agendei Comisiei privind o Uniune a egalităţii prin intermediul Strategiei UE privind egalitatea de gen. FOTO: shutterstock

„CharactHer”, campanie de sensibilizare pentru a promova diversitatea şi incluziunea în industria cinematografică şi a mass-media, a fost lansată de Comisia Europeană cu scopul de a capacita toate talentele din cele două domenii.

Campania a fost anunţată la Festivalul de Film de la Cannes, ce are loc în această perioadă, şi are menirea de a evidenţia egalitatea de gen şi rolul femeilor în acest sector, se arată într-un comunicat.

Intitulată „CharactHer”, este prima iniţiativă cu un accent clar pe diversitate şi incluziune lansată în cadrul Planului de acţiune pentru mass-media.

Vicepreşedinta pentru valori şi transparenţă, Věra Jourová, a participat la evenimentul de lansare şi la dezbaterea privind obstacolele cu care se confruntă femeile de-a lungul carierei lor. Ea a declarat: „Pe măsură ce depăşim pandemia, trebuie să ne asigurăm că femeile ocupă un loc central în cadrul eforturilor noastre de redresare. Prin această campanie, sperăm că putem inspira multe femei, astfel încât Europa să îşi poată valorifica la maxim talentele".

Comisarul pentru piaţa internă, Thierry Breton, a adăugat: „În luna decembrie, când am prezentat Planul de acţiune pentru mass-media, prioritatea noastră a fost foarte clară: diversitatea trebuie plasată în fruntea eforturilor noastre de redresare şi transformare a sectorului mass-media şi audiovizual. Promovarea incluziunii nu este doar responsabilitatea noastră socială, ci şi un element esenţial al căii noastre către o industrie mai rezilientă şi mai competitivă”.

„CharactHer” se înscrie într-un efort politic mai amplu care vizează consolidarea agendei Comisiei privind o Uniune a egalităţii prin intermediul Strategiei UE privind egalitatea de gen.

Campania, desfăşurată în colaborare cu Collectif 50/50, va demara în cadrul Festivalului de Film de la Cannes, unde 17 filme sprijinite de UE concurează pentru premii.

În contextul Marché du Film de la Festivalul de film de la Cannes, Comisia va participa de asemenea la mai multe evenimente în cadrul programului MEDIA Europa creativă. 

Mai multe pentru tine:
Furia Ancăi Alexandrescu după ce a pierdut alegerile la Capitală. Cum vrea să se răzbune
eMAG MultiDeals 2025: Ghid complet pentru extra reduceri de până la 20% și cele mai populare 11 produse de cumpărat
Crăciun 2025: Cele mai bune jucării educative pentru copii – Cadouri care dezvoltă imaginația, inteligența și curiozitatea lor. Investește în viitor
De câți bani ai nevoie ca să trăiești decent în Spania. O româncă a spus cât a cheltuit în noiembrie: „O viață fără lipsuri”
Nu rata cele mai dulci cadouri pentru copii de Moș Nicolae și Crăciun 2025 – Pachete festive, reduceri eMAG și surprize sub 50 de lei
ElectroWeekend eMAG: Top 15 produse cele mai populare și testate de clienți, cu cele mai mari reduceri. Pune-ți electro oferta sub brad!
Top 10 brazi artificiali de Crăciun 2025 cu cele mai bune recenzii și extrareducere de până la 40% pe eMAG. Alege bradul perfect și profită de discounturi
Clarvăzătorul supranumit ”Nostradamus al zilelor noastre” face o profeție sumbră legată de Prințul William și Prințul Harry
Cadouri de Crăciun 2025 pentru ea – White Luxury Gifts: eleganță, stil, statement și surprize premium sub 100 €
Cine sunt, de fapt, Dragoș și Gheorghe Vîlcu, despre care se spune că finanțează din umbră Recorder și Hotnews
Sărbători fără fiul și fiica ei, stabiliți în Franța și în Dubai. Cum își alină Marina Almășan dorul: „Beau cafeaua dintr-o cană cu chipul lor”. Ce meserii au Victoraș și Marinuș?