Campanie de sensibilizare pentru a promova diversitatea şi incluziunea în industria cinematografică şi a mass-media, lansată de Comisia Europeană

0
Publicat:
Ultima actualizare:
„CharactHer” se înscrie într-un efort politic mai amplu care vizează consolidarea agendei Comisiei privind o Uniune a egalităţii prin intermediul Strategiei UE privind egalitatea de gen. FOTO: shutterstock

„CharactHer”, campanie de sensibilizare pentru a promova diversitatea şi incluziunea în industria cinematografică şi a mass-media, a fost lansată de Comisia Europeană cu scopul de a capacita toate talentele din cele două domenii.

Campania a fost anunţată la Festivalul de Film de la Cannes, ce are loc în această perioadă, şi are menirea de a evidenţia egalitatea de gen şi rolul femeilor în acest sector, se arată într-un comunicat.

Intitulată „CharactHer”, este prima iniţiativă cu un accent clar pe diversitate şi incluziune lansată în cadrul Planului de acţiune pentru mass-media.

Vicepreşedinta pentru valori şi transparenţă, Věra Jourová, a participat la evenimentul de lansare şi la dezbaterea privind obstacolele cu care se confruntă femeile de-a lungul carierei lor. Ea a declarat: „Pe măsură ce depăşim pandemia, trebuie să ne asigurăm că femeile ocupă un loc central în cadrul eforturilor noastre de redresare. Prin această campanie, sperăm că putem inspira multe femei, astfel încât Europa să îşi poată valorifica la maxim talentele".

Comisarul pentru piaţa internă, Thierry Breton, a adăugat: „În luna decembrie, când am prezentat Planul de acţiune pentru mass-media, prioritatea noastră a fost foarte clară: diversitatea trebuie plasată în fruntea eforturilor noastre de redresare şi transformare a sectorului mass-media şi audiovizual. Promovarea incluziunii nu este doar responsabilitatea noastră socială, ci şi un element esenţial al căii noastre către o industrie mai rezilientă şi mai competitivă”.

„CharactHer” se înscrie într-un efort politic mai amplu care vizează consolidarea agendei Comisiei privind o Uniune a egalităţii prin intermediul Strategiei UE privind egalitatea de gen.

Campania, desfăşurată în colaborare cu Collectif 50/50, va demara în cadrul Festivalului de Film de la Cannes, unde 17 filme sprijinite de UE concurează pentru premii.

În contextul Marché du Film de la Festivalul de film de la Cannes, Comisia va participa de asemenea la mai multe evenimente în cadrul programului MEDIA Europa creativă. 

Mai multe pentru tine:
Mirabela Grădinaru, criticată de stiliști pentru că ar fi confundat Sfințirea Catedralei cu o… înmormântare: „Nu apari cu doliu pe cap! Nu ești la funeraliile Reginei Elisabeta!” Ce au spus despre Gigi Becali
O contabilă din Kenya a ajuns femeie de serviciu în România și trăiește cu frică. „Mi-e teamă în fiecare zi să nu fiu...”
Un tezaur roman, ascuns timp de 8 ani, după ce a fost descoperit cu un detector de metale
Franța pune în serviciu noua generație de rachete nucleare M51.3 de pe submarine
Cine este regele care avea cel mai bizar fetiș în dormitor. Nu ”ierta” nicio parteneră
Cauza morții medicului Ștefania Szabo, găsită fără viață în Spitalul de Urgență Buzău. Prima ipoteză plauzibilă și reacția Colegiului Medicilor
La 70 de ani, schimbă iar scutece, după ce a devenit tată pentru a opta oară!
Directorul unei școli s-a stins din viață subit, la 35 de ani. Cutremurător ce mesaj a transmis înainte de moarte: „Lupți pentru 5 minute de viață”
Ce tranzacții suspecte a descoperit Libra Bank în conturile AUR. Ce plăți s-au făcut către patronul Realitatea PLUS, unde Simion și Georgescu sunt lăudați excesiv
Ziua în care Biserica a deschis porțile doar pentru personalități. De ce oamenii de rând n-au avut acces în interior la slujba de sfințire a picturii Catedralei Neamului VIDEO
CSM reacționează la declarațiile lui Kelemen Hunor privind consultarea CCR pe proiectul pensiilor magistraților: „Un incident inacceptabil și fără precedent”