Adevăratul motiv pentru care însoțitorii de zbor trebuie să poarte centuri de siguranță diferite față de pasageri, dezvăluit
0Un detaliu legat de însoțitorii de zbor a atras atenția călătorilor în timpul zborurilor, de-a lungul timpului: centurile lor de siguranță sunt diferite.
În timp ce pasagerii folosesc o simplă centură care se prinde în jurul taliei, însoțitorii de bord poartă centuri de tip ham, cu bretele încrucișate în formă de X pe piept. Acest sistem i-a nedumerit pe mulți călători. Pe platforma Reddit, un utilizator a întrebat: „De ce însoțitorii de zbor au centuri în formă de X, iar pasagerii doar pe orizontală?”. Un comentator a glumit că motivul ar fi acela că „publicul larg e prea confuz pentru a folosi ceva mai complicat decât o centură simplă”, precizează Daily Mail.
Un fost însoțitor de bord a intervenit, explicând că a lucrat pe un avion mic, cu 50 de locuri, unde scaunul de serviciu nu era fixat de fuselaj, iar în timpul decolărilor și aterizărilor, „sărea de pe loc”. De aceea, era nevoie de un sistem de prindere mai sigur.
Pe lângă confort, există și o motivație practică și de siguranță. Potrivit site-ului specializat Aerosavvy.com, centura cu prindere în X compensează lipsa unui scaun în fața însoțitorului de bord. În cazul unei opriri bruște sau a unui impact, pasagerii sunt opriți de spătarul scaunului din față, dar însoțitorii de zbor nu au această protecție. Prin urmare, centura complexă le protejează toracele și îi menține în poziție, prevenind accidentările.
Totodată, sistemul permite eliberarea rapidă în caz de urgență, pentru ca însoțitorii să poată interveni prompt și să ghideze pasagerii.
Un alt motiv pentru care pasagerii nu primesc astfel de centuri ține de simplitate, explică Marina Efthymiou, profesor de management în aviație la Universitatea din Dublin:
„Pasagerii nu ar păstra centurile puse dacă ar fi ca cele ale echipajului. Iar în caz de urgență, mulți nu ar reuși să le desprindă suficient de repede”, a spus ea pentru Metro UK.
Diferența dintre tipurile de centuri ține de siguranță, eficiență și ușurința în utilizare, atât în condiții normale, cât și în situații de evacuare de urgență.