Un sfert din şoferi nu trec pe la service

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ce mașini dețin românii

Românii preferă în proporţie de 45% service-urile de marcă, în timp ce pentru 28% din români primează preţul oferit de service-urile independente. Restul îşi repară singuri maşina.

Potrivit unui studiu realizat de Auto.ro şi compania de cercetare de piaţă  Daedalus Millward Brown, românii care apelează la un service de marcă apreciază amabilitatea personalului, respectarea termenului promis şi calitatea lucrării efectuate. În schimb, cei care apelează la un service independent sunt mai mulţumiţi de preţul lucrării. Mai mult de un sfert (27%) dintre români îşi repară singuri maşina.

Cu ce probleme venim în service

În topul preferinţelor românilor privind nivelul de satisfacţie faţă de service se află marca Nissan cu cel mai mare număr de respondenţi foarte mulţumiţi, respectiv 49,7%, urmată de Skoda, cu 48,6% şi Chevrolet, cu 48,4%.Cele mai frecvente probleme auto întâlnite în ultimul an au fost cele mecanice în proporţie de 30% şi 25% probleme cu uzura altor componente. Un procentaj semnificativ de 35% susţin că nu au avut nicio problemă cu autoturismul personal în ultimele 12 luni.

Conform analizei furnizate de AutoIndex privind evoluţia preţurilor înregistrate la începutul acestui an pentru mărcile aflate în topul satisfacţiei faţă de service, Chevrolet a înregistrat o scădere de 11,34%, Skoda cu 8,63% şi KIA cu 5,62%. Mărcile care au înregistrat cele mai mari creşteri de preţ sunt Audi, care a înregistrat o creştere de 9,81%, şi BMW, o creştere de 5,43%.

Nu se complică prea mult pentru asigurări

Din studiul citat mai reiese că românii încheie poliţa RCA  direct în punctele de lucru ale asigurătorilor sau prin agenţiile de brokeraj. „Se observă o creştere faţă de anul precedent a celor care cumpără online, procentul ajungând la 10% din piaţă, în 2011, dar încrederea în tranzacţiile online este încă scăzută, mare parte a acestora realizându-se cu plata ramburs", arată autorii studiului Auto.ro. Caz particular: în Bucureşti, tranzacţiile online depăşesc cu mult media ţării, pe când în Banat se observă un interes mai mare pentru punctele de lucru ale asigurătorilor.Cele mai importante criterii de alegere a poliţei de asigurare sunt tariful (40%) şi preţul în raport cu beneficiile suplimentare oferite (31%).

Mai multe pentru tine:
Top of the Top Hervis Sport 2025/2026: Oferte iarnă, produse Top Seller și reduceri 20% de neratat
Nu cumpăra nimic înainte să vezi acest top 10 electrocasnice 2025 – cele mai bune alegeri pentru casă și cadouri de sărbători
Nu trimite cadouri de sărbători înainte să vezi aceste șosete de Crăciun – modelele cele mai cool, oferte și idei care vor aduce zâmbete în familie
Marina Voica, grav afectată de criza apei din Prahova: „La 89 de ani, mă spăl la lighean. Nespălată tot nu rămân!” Orașul Breaza e paralizat: „Au externat bolnavii!”
Inspirație pentru bărbați: ținute urban casual și smart-casual de iarnă – Ghid complet, plus shopping online rapid
Magia Crăciunului în familie: pulovere, pijamale și șosete asortate pentru momente cozy și cadouri de neuitat – amintiri festive alături de cei dragi
Cine o "sapă" zilnic pe Prinţesa Kate? E o înaltă trădare! Şi nu, nu e vorba de Meghan Markle
Descoperirea terifiantă făcută de o femeie, după ce soțul a murit în vacanța din Cipru! Ce au găsit medicii în corpul bărbatului
Ultimele cuvinte ale Roxanei Moise către antrenoarea sa, înainte de a pierde lupta cu cancerul: „Eu o să mă fac bine. O să vedeți”
Sărbători fără balonare, indigestie sau reflux: Top remedii naturale și cel mai puternic antioxidant românesc care-ți dau energie și digestie perfecte
Ce s-a descoperit după autopsia medicului Ștefaniei Szabo. Nu a murit din cauza unui infarct sau AVC