Sergio Marchionne, un titan al industriei auto, a încetat din viaţă la 66 de ani

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Este o zi tristă în industria auto, este doliu, Sergio Marchionne – fostul CEO al Fiat Chrysler Automobiles a încetat din viaţă la 66 de ani. Un om cu admiratorii, dar în egală măsură şi cu detractorii lui, dar ceva nu poate fi contestat – a avut o contribuţie semnificativă la scrierea multor pagini a ceea ce astăzi este deja istorie auto.

” Din păcate, ceea ce ne-a temut s-a întâmplat. Sergio Marchionne, om şi prieten, a dispărut.” John Elkann - Fiat Chrysler Automobiles Chairman

Sergio Marchionne a suferit recent o operaţie la umăr, iar complicaţii apărute după operaţie l-au forţat să părăsească poziţia de CEO Fiat Chrysler Automobiles. La prima vedere părea o retragere uşor prematură, el anunţând deja că în 2019 va renunţala poziţia sa. Dar modificările majore în structura de conducere FCA efectuate luni, 23 iulie, au anunţat indirect că lucrurile sunt mult mai grave pentru Sergio Marchionne.

La prima vedere, viaţa lui Sergio Marchionne este mult peste ceea ce ar putea produce un scenarist de geniu. La 14 ani începe o viaţă nouă la Toronto împreună cu familia sa, lăsând Italia în urmă. A pornit de la studierea filozofiei la un liceu canadian, a continuat cu obţinerea unor diplome de master în administrarea afacerilor şi drept, a devenit contabil, a urcat în structura ierarhică a unor companii canadiene... în timp construindu-şi un nume ca specialist în contabilitate, taxe, avocatură şi strategie economică.

La un moment dat cariera s-a se intersectează cu industria auto. În 2003 este ales membru independent în Grupul Director Fiat S.p.A., pentru ca în 2004 să fie desemnat CEO Fiat. În 2009, atunci când Chrysler LLC a solicitat falimentul, a văzut o oportunitate... şi a transformat-o în realitate în timp. Iniţial Fiat a deţinut 20% din Chrysler, dar din septembrie 2011 constructorul italian şi-a majorat partea deţinută la 53,5%. Sergio Marchionne a fost ales să conducă Chrysler. Fiat şi Chrysler au fuzionat în Fiat Chrysler Automobiles la 1 august 2014.

Pentru unii, Sergio Marchionne va fi cel care a trimis Lancia, pentru moment, în cărţile de istorie. Dar în acelaşi timp a readus Fiat şi Alfa Romeo în America, Jeep a devenit o marcă globală care nu mai este doar o legendă, este o imprimantă de bani pentru FCA. Ferrari are cea mai prolifică perioadă din istorie. Şi lista reuşitelor sale este lungă.

Mai multe pentru tine:
Un angajat al Departamentului de Stat al SUA, concediat pentru că a ascuns o relație cu o chineză
Un obiect unic pe teritoriul fostei provincii romane Dacia, descoperit la Turda
Oana Roman nu îl mai menajează pe Botezatu! „Se îmbracă de zici că vrea să impresioneze un extraterestru cocalar”
Femeile care au înfruntat foamea, frica și moartea: adevărul despre cum a distrus Uniunea Sovietică Moldova anilor ’40
I-a donat propriul rinichi, dar n-a fost invitată la nunta Selenei Gomez. Cum explică donatoarea trădarea
De ce Eugen Cristea și Anca Pandrea simt în casă energia persoanelor moarte: „Nu oricine poate”. Și Mihai Onilă are o legătură paranormală cu fiica-înger: „O aud mental”
Eduard, un copil de 10 ani, crescut de bunici și abandonat de părinți, luptă pentru viață! A vomitat sânge și are nevoie de o operație urgentă la inimă. AJUTĂ ȘI TU!
Cum a rămas un israelian fără 5.500 de euro după ce a călătorit cu un român de la Sibiu la Iași
Cauza morții bateristului Marius Keseri de la Direcția 5. Prietenii rup tăcerea. „Boala cumplită îl schimbase, nu-l mai recunoșteai. Venea la biserică să se roage”. Ultimele fotografii
Prințesa Rajwa a dus moda din Iordania la Palatul Elysée din Paris! Întâlnire istorică cu Brigitte și Emmanuel Macron
Alimentul care nu trebuie să lipsească din farfuriile românilor. Dr. Virgiliu Stroescu îl recomandă în fiecare zi: „Ne curăță și ne vindecă tot organismul”