Porsche Cayman GT4 Clubsport  - revine constructorul german în raliuri?

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Porsche are o istorie frumoasă în raliuri, dar asta s-a întâmplat pe la începutul anilor 60 până spre finalul anilor 70. Au în palmares trei victorii la Monte Carlo şi chiar un titlu de campioni la constructori în 1970 în campionatul care a precedat WRC.

Porsche a dezvoltat un Cayman GT4 Clubsport pentru categoria FIA R-GT. La ADAC Rallye Deutschland, care se desfăşoară în perioada 16-19 august maşina va rula în deschidere.  

Dezvoltat pe baza pe modelul de curse GT, La ADAC Rallye Deutschland este un test critic, în condiţii reale pentru model. Ulterior se va lua decizia dacă acest model va duce la organizarea, pe termen mediu, a unui proiect de raliu pentru clienţii cu vehicule similare.

Vehiculul va fi pilotat de Romain Dumas (Franţa), pilot oficial Porsche, considerat unul dintre cei mai buni sportivi de pe scena curselor cu motor. În ultimii doisprezece ani, câştigătorul de la Le Mans a participat la raliuri în întreaga lume cu propria sa echipă. Dumas a câştigat, de asemenea, de patru ori legendara cursă de la Pikes Peak şi deţine recordul cursei. Piloţii de fabrică Richard Lietz (Austria) şi Timo Bernhard (Germania) participă, şi ei, la acest sezon de raliu şi au fost implicaţi în programul de testare a conceptului Cayman GT4 Clubsport.

Porsche Cayman GT4 Clubsport, care a fost promovat la nivelul echipelor de profil în întreaga lume, încă din sezonul 2016, este pus în mişcare de un motor boxer cu şase cilindri, de 283 kW (385 CP), 3,8 litri. Motorul amplasat central acţionează roţile spate. Maşina este echipată cu transmisia cu dublu ambreiaj Porsche (PDK), cu padele de schimbare a vitezelor pe volan. Pentru raliu, a fost montată protecţie completă sub caroserie, iar în uşi a fost montat, conform specificaţiilor WRC, un element de spumă pentru absorbţia şocurilor.

”Abia aşteptăm să vedem cum va reacţiona lumea raliurilor la studiul nostru de concept FIA R-GT“, spune Dr. Frank-Steffen Walliser, Vicepreşedinte Motorsport şi Clasa GT. ”Vreau să invit toţi piloţii şi toţi directorii de echipe interesaţi să viziteze parcul nostru de service şi să descopere conceptul maşinii noastre de raliu. Pe baza feedback-ului primit şi a interesului din partea potenţialilor clienţi, vom decide, până la sfârşitul anului, dacă vom dezvolta, pe termen mediu, o maşină de competiţie pentru raliuri.”

Mai multe pentru tine:
Cadoul ideal pentru bărbați: cele mai bune ceasuri de Crăciun la prețuri Chillmas Deals cu reduceri de până la 92%
Cele mai căutate cadouri pentru copii și adolescenți în 2025: Roblox, Minecraft, jocuri STEAM, Kendama și LOL
Seturi cadou pentru femei care transformă sărbătorile în experiențe de răsfăț și lux – oferte eMAG de neratat, pentru orice buget
Cerceii candelabru cu care a apărut Prințesa Catherine sunt spectaculoși. Ce poveste emoționantă se ascunde în spatele lor
Top 15 coșuri cadou de sărbători în 2025-2026: cele mai bune recomandări, reduceri și idei premium de neratat
Theo Rose, invitată de soacră la un restaurant cu stele Michelin din Paris. Combinația alimentară modestă care a impresionat-o: „Ca la mama lui”
A Diamond Is Forever: colecția Primul diamant TEILOR — bijuterii luxury de la 500 lei pentru cadouri care spun povești
Loviți de cancer, Meme și Teodora Stoica au găsit o metodă prin care celule canceroase sunt mâncate
Top 15 băuturi pentru Sărbători 2025–2026: vinuri medaliate cu aur, ediții rare de colecție și reduceri uriașe de până la 8.500 lei
Angela Similea, prea „îmbătrânită”, la 79 de ani? Stilistul Florin Burescu le dă peste nas cârcotașilor: „O adevărată doamnă, fără operații estetice”. Dieta artistei „Epocii de Aur”
Descoperire fantastică. Organul care produce aproape toată serotonina din corp. Nu e creierul. Din cauza asta ne îmbolnăvim de anxietate și depresie