Oraşul în care sunt testate maşinile fără şofer

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Oraşul în care sunt testate maşinile fără şofer, „oraşul” M City, se întinde pe aproximativ 13 hectare şi a fost construit de Universitatea Michigan pentru a testa maşinile „fără şofer” în diferite situaţii, pentru a încerca diminuarea numărului accidentelor în viitor.

Oraşul în care sunt testate maşinile fără şofer. Cine se ocupă de proiect

Proiectul desfăşurat de Universitatea Michigan îşi propune să reproducă obstacolele prezente într-o localitate urbană: pietoni imprevizibili, blocaje în trafic sau ciocniri apărute în mod neaşteptat, potrivit „The Guardian

„M City” are multe lucruri care pot fi găsite într-un oraş obişnuit: 40 de faţade de cladiri, sens giratoriu, un tunel, intersecţii, semafoare, un pod şi chiar un robot pieton care este menit să testeze capabilităţile maşinilor de a evita accidente, arată Business Insider.

Oraşul în care sunt testate maşinile fără şofer. Cât costă proiectul

„M City” este un proiect în care fost investiţi 10 milioane de dolari până în prezent. De asemenea, autorităţile au sprijinit cercetarea prin „donarea”, de exemplu, a unor indicatoare de drum uzate din zona de sud-est a Michiganului. 

Intersecţie din M City. FOTO The Guardian

Printre sponsorii proiectului sunt şi mari companii precum: General Motors, Ford sau Verizon.

Oraşul în care sunt testate maşinile fără şofer. Directorul programului: Putem reproduce un eveniment de câte ori vrem

„Pe un drum public apar situaţii neprevăzute, dar se întâmplă o singură dată. În M City putem reproduce un eveniment de câte ori vrem”, susţine Peter Sweatman, directorul proiectuluişi şeful Institutului de Studiu al Transportului din cadrul Universităţii din Michigan. .

„M City reprezintă accelerarea procesului de conectare la tehnologia autonomă pe drumurile publice”, adaugă Sweatman

Oraşul în care sunt testate maşinile fără şofer. Maşinile fără şofer, o afacere de viitor?

Producătorii auto au declarat că maşinile fără şofer ar putea fi puse în circulaţie în următorii cinci ani. Potrivit unui studiu al Boston Consulting Group, citat de „The Guardian”, piaţa pentru tehnologia autonomă va creşte la 42 miliarde de dolari până în 2025, iar peste 12 milioane de maşini autonome ar putea fi vândute.

În prezent, maşinile sunt testate pe drumurile publice sau pe terenuri private. Până acum, maşina fără şofer de la Google a fost testată pe mai multe rute din Silicon Valley şi pe şoselele din Austin, Texas.

Mai multe pentru tine:
Transformarea soției lui Lucian Viziru, după ce a fost criticată că arată ca o femeie de 60 de ani. Apariția îndrăzneață a Emei l-a eclipsat pe actor
Un tablou de Rubens, dispărut timp de peste 400 de ani, descoperit la Paris
Cum a ajuns la putere extrema dreaptă în România și ce au însemnat primele zile ale Statului Național-Legionar. „A fost un haos în economia națională“
Cât costă cazarea în perioada sărbătorilor de iarnă la hotelul Simonei Halep din Poiana Brașov? Gică Hagi vă așteaptă la Mamaia: „Întâlnire cu Moș Crăciun”
Cât au plătit Anca Țurcașiu și iubitul ei, Călin, pentru o săptămână de vis în Grecia: „Am învățat să călătorim «light»”. Actrița a împărtășit secretul vacanțelor accesibile
Descinderi DIICOT la Motru: tânăr de 30 de ani, prins cu saci de cannabis și plantație în serele părinților din Samarinești
Detaliul care a salvat de la moarte o fetiță de 2 ani căzută de la etajul 4. „A pus-o pe pervaz că tot cerea acolo”
Fermecată de Kate Middleton, Melania Trump a avut o atitudine flagrant diferită față de Regina Camilla
Jurnalistul Charlie Ottley a dezvăluit ce apreciază la țara noastră: „Unul dintre principalele puncte forte”. Ce expresii românești îl amuză
Autorul cărții „Codul lui Da Vinci”, logodit cu una dintre cele patru amante ale lui! E cu 27 de ani mai tânără decât el!
Mihai Bendeac, destăinuiri despre viața amoroasă. De câți ani nu a mai ieșit actorul la o întâlnire romantică: „Îmi place foarte mult să fiu singur”