Jaguar XFR-S, prezentat oficial

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Jaguar XFR-S   -   FOTO Carscoop

Jaguar a prezentat la Salonul Auto de la Los Angeles cel mai puternic sedan al mărcii, botezat XFR-S, al doilea model al diviziei supersport 'R-S' a constructorului britanic, după coupe-ul XKR-S.

Urmând exemplul producătorilor germani, care oferă pentru o mare parte din automobilele din gamă două versiuni sport, Jaguar a prezentat de curând vârful de lance al gamei XF şi în acelaşi timp fratele mai puternic al modelului XFR : Jaguar XFR-S.

Pentru a putea rivaliza cu BMW M3, Audi RS4 sau Mercedes-Benz C63 AMG, inginerii britanici au efectuat un număr considerabil de modificări 'mai puţin puternicului' XFR, aflat de ceva vreme şi în dotarea Poliţiei Române.

Cele mai importante upgrade-uri au fost aduse motorului V8 supraalimentat, englezii scoţând acum din el 550 CP şi 680 Nm, cu 40 de cai şi 60 Nm mai mult decât din versiunea detunată de pe XFR. Prin intermediul unei transmisii Quickshift cu 8 trepte de provenienţă ZF, felina britanică accelerează până la 100 km/h în doar 4.4 secunde. Limitatorul de viteză de pe XFR a fost modificat, astfel încât XFR-S va atinge o viteză de 300 km/h înainte ca acesta să-şi intre în drepturi.

Datorită testelor prelungite ţinute pe circuitele Nurburgring şi Nardo, dar şi pe drumurile naţionale din Marea Britanie, suspensiile noului Jaguar au fost modificate intens pentru a îmbunătăţi manevrabilitatea. Pe noul model, rigiditatea acestora a crescut cu aproximativ 30%. De asemenea, au fost aduse modificări subtile şi sistemului de direcţie, pentru a-i oferi şoferului o maşină mai uşor de controlat pe virajele abordate cu încredere.

Fiindcă "Power is nothing without control", inginerii Jaguar au montat pe maşină jante mai mari, de 20 de inci, încălţate cu anvelope Pirelli. În ciuda creşterii diametrului jantelor cu 1 inch şi a lăţimii acestora cu jumătate de inch, greutatea a rămas aceeaşi, datorită tehnologiilor ultra-uşoare folosite la construcţia lor.

Nici electronica limuzinei din Coventry n-a fost ignorată, sistemele Adaptive Dynamics şi Dynamic Stability Control beneficiind de mici upgrade-uri. Alături de acestea, a fost modificat şi diferenţialul electronic activ, pentru a asigura o distribuţie optimă a cuplului către puntea spate.

La exterior, XFR-S beneficiază de modificări substanţiale aduse spoilerului faţă, accentuarea curburilor capotei, elemente din fibră de carbon, dar şi de un eleron generos, toate acestea având un rol important în dinamica maşinii. În habitaclu, modificările aduse de englezi sunt mai subtile şi constau într-o nouă tapiţerie de piele şi mici logo-uri "R-S".

Mai multe pentru tine:
De ce se adaugă o lingură de mălai în compoziția sarmalelor. Un truc folosit de bucătăresele din Moldova
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța
Tricouri de Crăciun pentru copii și familie – Cadouri unice, outfituri cozy și reduceri exclusive eMAG: magia sărbătorilor în casa ta
Cele mai bune 15 vinuri de pe eMAG în 2025: ce aleg românii de sărbători. Transformă mesele de Crăciun și Revelion în momente magice
Obiceiul adorabil de la Palatul Regal britanic, în ajun de Crăciun. Cum se împarte fericirea între prinți și prințese
Top 20 mașini de spălat și uscătoare 2025 – alege modelul perfect pentru casă și economisește inteligent
Cornel Dinu spune ce pensie încasează, după 40 de ani petrecuți la Dinamo: „Asta-i o țară, un stat care nu-și servește locuitorii, fură de la ei”
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate
Ce etnie are Alessia Pop, câștigătoarea de la Vocea României: „Nu pot exprima durerea pe care o simt ...”
Dovada că Alessia Pop, câștigătoarea Vocea României, s-a cunoscut cu Theo Rose înainte de a urca pe scena concursului de la PRO TV. Unde au fost cele două