Detroit 2010, un salon auto mai sărac decât în anii precedenţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Detroit 2010, un salon auto mai sărac decât în anii precedenţi

Criza financiară şi vânzările foarte slabe de pe piaţa auto din Statele Unite ale Americii, au ştirbit din strălucirea de altădată a unuia dintre cele mai mari evenimente auto la nivel mondial. Comparat, odinioară, cu saloane auto de referinţă precum cele de la Frankfurt sau Geneva, Detroit 2010 vine cu lansările a 50 de noi modele, dar puţine dintre acestea vor fi spectaculoase.

Economia mondială, în general, şi sectorul auto, în special, sunt în convalescenţă. La Detroit 2010 sobrietatea este cuvântul de ordine, astfel încât vor lipsi paietele, jocurile de lumini şi standurile extravagante. “Multe dintre acestea au dispărut odată cu restrângerea bugetelor”, a declarat Doug Fox, preşedintele salonului.

Majoritatea constructorilor auto importanţi, precum Mercedes, BMW, General Motors, Ford, Volkswagen, Honda, Toyota vor fi prezenţi. Marele absent de anul acesta este producătorul japonez Nissan.
Ford, constructorul american aflat într-o situaţia financiară mai bună faţă de concurenţii săi autohtoni, a făcut eforturi mari pentru a uita criza şi a-şi consolida poziţia între grupul celor trei mari producători americani, din care mai fac parte GM şi Chrysler.
Cea mai importantă premieră a celor de la Ford rămâne noul Mustang GT. Standul Ford este amenajat într-un spaţiu de două ori mai mare decât anul trecut, cu 24 de prezentări interactive a tuturor produselor sale şi demonstraţii de conduită a vehiculelor hibrid.General Motors a promis şapte noi modele, între care conceputul Cadillac XTS, aşteptat de analişti.

La standul Chrysler se prezintă…Fiat 500
Al treilea mare constructor american, Chrysler, va avea un stand, dar nu va prezenta noi modele şi nu va organiza o conferinţă de presă, ceea ce demonstrează poziţia dificilă a companiei care a ieşi din faliment în iunie, după ce a fost preluată de un consorţiu condus de Fiat.
Chrysler va prezenta pentru prima oară la standul său modelul Fiat 500, model care îşi va face astfel debutul în America de Nord, urmând să fie comercializat în 2010 pe această piaţă într-o versiune modificată.
Prezenţa producătorilor auto americani la nivel mondial s-a redus, dar constructorii asiatici nu au profitat prea mult de această situaţie, chiar dacă au o cotă mai mare decât cei trei mari concurenţi din SUA.
În plus, multe mărci nu vor mai fi prezente la salonul din Detroit, precum Pontiac şi Saturn, lichidate de GM, sau Saab, al cărei viitor este incert.

Maşina electrică, în prim-plan
Tendinţa din 2009 va continua şi la salonul din acest an, respectiv prezenţa unui număr mai mic de maşini costisitoare, accentul fiind pe vehicule compacte şi economice, inclusiv hibrid.
“Veţi asista la anunţuri majore din partea GM şi Ford în acest domeniu dominat până acum de constructori asiatici şi europeni”, a arătat Doug Fox, adăugând că vor exista noutăţi tehnologice, staţii de încărcare a bateriilor, vor fi prezenţi fabricanţi de baterii. În plus va exista un “bulevard electric” de 3.500 de metri pătraţi în holul principal.

Analiştii sunt însă sceptici în privinţa viitorului acestor modele.“Maşinile hibrid reprezintă 2,5% din piaţă, nu sunt sigur că vehiculele electrice vor atinge 3% până la sfârşitul deceniului”, a spus Karl Brauer, redactor şef la site-ul specializat Edmunds.com.