AUTOBEST de 10 ani
0Mâine va avea loc la Sala „Toma Caragiu“ a Teatrului Bulandra probabil cel mai important eveniment generat de presa auto. Juriul european AUTOBEST organizează cea de 10-a ediţie a Galei anuale de acordare a celor mai importante premii decernate industriei auto europene.
11 preşedinţi şi vicepreşedinţi de corporaţii auto vor fi prezenţi la Bucureşti, un adevărat regal fără precedent în istoria post-decembristă. VW, Chevrolet, Ford, Jaguar Land Rover, Mitsubishi, Nissan, Hyundai, Kia, Renault, Dacia, Fiat vor avea liderii la nivel european într-un summit bucureştean. În fapt, un alt record, AUTOBEST fiind singura organizaţie de jurnalişti care reuşeşte să covingă atâţia lideri să stea la aceeaşi masă.
Pentru noi, românii, Asociaţia AUTOBEST are o rezonanţă specială. A fost fondată la Bucureşti, devenind prima organizaţie internaţională - are reprezentanţi din 15 ţări- cu sediul central în capitala noastră. Din păcate, şi astăzi la un deceniu, a rămas singura. Oricât ar părea de surprinzător, nu există nicio altă organizaţie internaţională remarcabilă care să fie înregistrată după legea românească. Dacă la început era un doar un proiect care încerca să premieze cea mai bună maşină populară şi performanţele industriei auto în regiune, astăzi oferă cele mai importante superlative în câteva domenii.
ECOBEST a devenit cel mai important titlu european destinat eforturilor verzi la nivel industrial, dar şi modelelor cu cel mai mic impact asupra mediului. Dacă anul trecut titlul i-a revenit lui Mitsubshi i-Miev, anul acesta premiul a fost câştigat de Nissan Leaf, câştigător şi al lui Car of the Year 2011. Decizia Juriului Autobest a fost însă luată cu mult înainte ca Leaf să câştige COTY. COMPANYBEST, MANBEST, TECHNOBEST, DESIGNBEST, SAFETYBEST şi SPORTBEST sunt considerate cele mai importante premii în domeniile respective.
Indiscutabil, Dacia Duster- AUTOBEST 2011 este marea sărbătorită, declarată „the best buy car of Europe". Cum viitoarea Gală Autobest se va întoarce la Bucureşti abia peste 10-15 ani, nu putem decât să ne bucurăm că, în ciuda sutelor de probleme cu care ne confruntăm, încă existăm pe harta industriei auto europene.