Vedetele din sport, deposedate de onorariile încasate de la casele de pariuri. Persoanele publice nu mai pot apărea în reclame

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a votat miercuri, în ședință publică, o decizie importantă care interzice apariția vedetelor în reclamele pentru jocuri de noroc difuzate la TV, radio și online.

Fostul internațional Răzvan Raț face reclamă unei case de pariuri

Noua prevedere este inclusă în forma actualizată a Codului de Reglementare în Audiovizual, parte a legislației secundare a CNA.

Suferă și FRF

Potrivit articolului 110, alineatul 7, „este interzisă difuzarea de publicitate pentru jocuri de noroc în care sunt prezente personalităţi ale vieţii publice, culturale, ştiinţifice, sportive sau alte persoane cu notorietate în mediul online, care pot încuraja participarea la astfel de jocuri”.

Modificarea va deveni obligatorie la 90 de zile de la intrarea în vigoare a noului cod.

Decizia a stârnit reacții din partea industriei jocurilor de noroc. Printre contestatari s-au numărat companii precum Winbet și organizații precum Federația Română de Fotbal, care au propus păstrarea vedetelor în campanii de responsabilitate socială. 

FRF are contract Casa Pariurilor-Fortuna și folosește angajații în reclame. Este cazul lui Daniel Pancu, selecționerul de la naționala de tineret.

BRAT s-a opus

De asemenea, Kaizergaming, Federația Organizatorilor Jocurilor de Noroc și Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT) au cerut eliminarea articolului. Toate amendamentele au fost însă respinse în unanimitate de membrii CNA.

O altă modificare introdusă în Codul Audiovizual vizează protecția minorilor în cadrul serviciilor media la cerere.

Astfel, conținutul audiovizual care promovează jocuri de noroc, inclusiv reclamele, va trebui să respecte regulile privind protejarea minorilor, indiferent de platforma prin care este distribuit.

Inițiativa aparține USR-ului, în frunte cu deputata Diana Stoica, și a câtorva ONG-uri, printre care „Salvați Copiii” România.