Succes românesc la Abu Dhabi: Mani Gyenes a urcat pe podium în Desert Challenge

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pilotul Vectra Racing, Mani Gyenes, a terminat prima etapă din Campionatul Mondial de Rally-Raid, Abu Dhabi Desert Challenge, pe locul 3 la clasa Open (motoare peste 450 cmc). Debutantul Adrian Răduţă s-a clasat pe 4, iar Alex Gârbacea pe 7. 

Cei trei piloţi Vectra Racing au avut o evoluţie constantă în această întrecere. Emanuel Gyenes a avut de dus o luptă grea cu Tim Trenker, campionul mondial en titre al clasei unde sunt înscrise motoare peste 450 cmc. Pe lângă pilotul german, pentru care Emiratele Arabe Unite au devenit a doua casă, Mani a mai avut un adversar puternic în persoana polonezului Marek Dabrowski, un participant constant în rally-raidurile sezoanelor precedente. În plus, el a căzut foarte rău în penultima specială (unde a fost cel mai rapid la Open), fiindu-i foarte greu să continuie în acelaşi ritm şi în ultima zi - a acuzat dureri la claviculă.

Cu toate acestea, Mani a reuşit să se claseze înaintea celor doi, fiind cel mai rapid pilot care utilizează o motocicletă cu motor mai mare de 450 cmc. Totodată, sătmăreanul a obţinut a 4-a clasare a unui pilot român pe podium în Mondialul de Rally-Raid. Două dintre ele au fost reuşite de Marcel Butuza (cea mai recentă – locul 3 clasa Producție în Raliul Tunisiei 2010) şi una tot lui Mani, care în 2009 a câştigat Raliul Marocului la clasa Producţie.

Adi Răduţă a nimerit într-o movilă din cauza "norului de praf"

Marea surpriză de la Abu Dhabi a fost Adrian Răduţă. Dublu campion est-european de motocross MX1 şi multiplu câştigător al titlului naţional, Adi a debutat în rally-raid cu ocazia acestei etape din Emiratele Arabe Unite. El s-a acomodat foarte repede cu motocicleta şi navigaţia, a învăţat ce înseamnă un road-book de rally-raid de la colegii săi Mani Gyenes, Alex Gârbacea și Romeo Duicu şi a făcut un raliu bun, terminând în patru din cele cinci probe speciale între primii 30.

Pilotul bucureştean a avut parte la debut şi de ”botezul prafului”. În ultima probă specială, pe când rula în spatele unui alt concurent, a încercat să-l depăşească şi, din cauza vizibilităţii reduse de praful ridicat, a intrat direct într-o movilă. Din cauza vitezei, a fost proiectat peste motocicletă şi s-a lovit destul de tare la spate. A reuşit însă să ajungă până la punctul de asitenţă, unde au fost remediate problemele tehnice apărute la motocicletă în urma căzăturii şi unde a decis împreună cu medicii că poate continua. La final raliului, Adi s-a clasat al patrulea la Open şi pe 16 la general.

După ce a absentat de la Dakar 2011, Alex Gârbacea a revenit în rally-raid cu ocazia Desert Challenge şi a reuşit să se reacomodeze destul de greu cu aceste competiţii din cauza temperaturilor extrem de ridicate din deşertul Liwa (parte a Marelui Deşert al Arabiei). În final, Alex a ocupat locul 7 în clasamentul Open şi 24 la general.
 
Clasament general Abu Dhabi Desert Challenge
1. Marc Coma  (KTM – 450)                             18h 28:00
2. Helder Rodrigues  (Yamaha – 450)          la 5:21
3. Jakub Przygonski   (KTM – 450)                 la 12:43
...........................................................................................
12. Emanuel Gyenes  (KTM – 690)                   la 1h 42:37
...........................................................................................
16.  Adrian Răduță    (KTM – 690)                       la 2h 53:26
............................................................................................
24. Alex Gârbacea    (KTM – 690)                       la 4h 55:25
..................................................................................
 
Clasament Open Abu Dhabi Desert Challenge
1. Marek Dabrowski          
2. Tim Trenker
3. Emanuel Gyenes
4. Adrian Răduță
...............................................
7. Alex Gârbacea
...............................................