Succes românesc la Abu Dhabi: Mani Gyenes a urcat pe podium în Desert Challenge
0Pilotul Vectra Racing, Mani Gyenes, a terminat prima etapă din Campionatul Mondial de Rally-Raid, Abu Dhabi Desert Challenge, pe locul 3 la clasa Open (motoare peste 450 cmc). Debutantul Adrian Răduţă s-a clasat pe 4, iar Alex Gârbacea pe 7.
Cei trei piloţi Vectra Racing au avut o evoluţie constantă în această
întrecere. Emanuel Gyenes a avut de dus o luptă grea cu Tim Trenker,
campionul mondial en titre al clasei unde sunt înscrise motoare peste
450 cmc. Pe lângă pilotul german, pentru care Emiratele Arabe Unite au
devenit a doua casă, Mani a mai avut un adversar puternic în persoana
polonezului Marek Dabrowski, un participant constant în rally-raidurile
sezoanelor precedente. În plus, el a căzut foarte rău în penultima
specială (unde a fost cel mai rapid la Open), fiindu-i foarte greu să
continuie în acelaşi ritm şi în ultima zi - a acuzat dureri la
claviculă.
Cu toate acestea, Mani a reuşit să se claseze înaintea celor doi,
fiind cel mai rapid pilot care utilizează o motocicletă cu motor mai
mare de 450 cmc. Totodată, sătmăreanul a obţinut a 4-a clasare a unui
pilot român pe podium în Mondialul de Rally-Raid. Două dintre ele au
fost reuşite de Marcel Butuza (cea mai recentă – locul 3 clasa Producție
în Raliul Tunisiei 2010) şi una tot lui Mani, care în 2009 a câştigat
Raliul Marocului la clasa Producţie.
Adi Răduţă a nimerit într-o movilă din cauza "norului de praf"
Marea surpriză de la Abu Dhabi a fost Adrian Răduţă. Dublu campion
est-european de motocross MX1 şi multiplu câştigător al titlului
naţional, Adi a debutat în rally-raid cu ocazia acestei etape din
Emiratele Arabe Unite. El s-a acomodat foarte repede cu motocicleta şi
navigaţia, a învăţat ce înseamnă un road-book de rally-raid de la
colegii săi Mani Gyenes, Alex Gârbacea și Romeo Duicu şi a făcut un
raliu bun, terminând în patru din cele cinci probe speciale între primii
30.
Pilotul bucureştean a avut parte la debut şi de ”botezul
prafului”. În ultima probă specială, pe când rula în spatele unui alt
concurent, a încercat să-l depăşească şi, din cauza vizibilităţii reduse
de praful ridicat, a intrat direct într-o movilă. Din cauza vitezei, a
fost proiectat peste motocicletă şi s-a lovit destul de tare la spate. A
reuşit însă să ajungă până la punctul de asitenţă, unde au fost
remediate problemele tehnice apărute la motocicletă în urma căzăturii şi
unde a decis împreună cu medicii că poate continua. La final raliului,
Adi s-a clasat al patrulea la Open şi pe 16 la general.
După ce a absentat de la Dakar 2011, Alex Gârbacea a revenit în
rally-raid cu ocazia Desert Challenge şi a reuşit să se reacomodeze
destul de greu cu aceste competiţii din cauza temperaturilor extrem de
ridicate din deşertul Liwa (parte a Marelui Deşert al Arabiei). În
final, Alex a ocupat locul 7 în clasamentul Open şi 24 la general.
Clasament general Abu Dhabi Desert Challenge
1. Marc Coma (KTM – 450) 18h 28:00
2. Helder Rodrigues (Yamaha – 450) la 5:21
3. Jakub Przygonski (KTM – 450) la 12:43
...........................................................................................
12. Emanuel Gyenes (KTM – 690) la 1h 42:37
...........................................................................................
16. Adrian Răduță (KTM – 690) la 2h 53:26
............................................................................................
24. Alex Gârbacea (KTM – 690) la 4h 55:25
..................................................................................
Clasament Open Abu Dhabi Desert Challenge
1. Marek Dabrowski
2. Tim Trenker
3. Emanuel Gyenes
4. Adrian Răduță
...............................................
7. Alex Gârbacea
...............................................