Ciprian Marica, ambasador al campaniei naţionale Anti Bullying Clubul Prieteniei

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Fostul căpitan al echipei naţionale de fotbal, Ciprian Marica, a devenit ambasador  al campaniei naţionale anti-bullying „Clubul Prieteniei”.

Cea de-a treia ediţie a campaniei naţionale anti-bullying „Clubul Prieteniei” a fost lansată marţi de Cartoon Network şi Asociaţia Telefonul Copilului. Campania urmăreşte conştientizarea şi prevenirea fenomenului de bullying, precum şi identificarea acelor cazuri — violenţă verbală sau fizică, abuz emoţional, hărţuire şi excludere — care au nevoie de sprijinul specialiştilor şi pot beneficia de serviciile de consiliere oferite de psihologi şi asistenţi sociali la linia telefonică gratuită 116111.

„Mulţumesc că mi-aţi dat posibilitatea de a fi ambasadorul acestei campanii. Prin fundaţia care îmi poartă numele, doresc să ajut copiii. Mesajul campaniei ‘Fii prietenos, nu răutăcios!’ este mesajul cu care eu m-am identificat, mesaj care doreşte să transmită copiilor sprijinul nostru, să simtă că nu sunt singuri şi că pot conta pe noi. Vrem ca bullying-ul să fie cât mai conştientizat de toată lumea (…) Vin în faţa dumneavoastră să vă transmit mesajul sportului, pentru că sportul te învaţă să îi respecţi pe ceilalţi, (…) te învaţă să te ridici atunci când ai căzut, te învaţă să fii un sprijin pentru colegul tău şi, totodată, să ştie că îl susţii”, a spus Marica.

Fostul fotbalist este şi protagonistul unui spot de promovare a campaniei care se adresează în egală măsură celor care sunt actorii agresiunilor, celor care sunt observatori şi celor care sunt afectaţi de fenomenul de bullying.

Proiectul îşi propune să acorde sprijin copiilor şi tinerilor afectaţi de bullying şi să susţină desemnarea unei zile de conştientizare a fenomenului în România.

„În acest an, împreună cu partenerii noştri, ne dorim să cerem instaurarea unei zile naţionale anti-bullying. Ce ne dorim prin acest demers este să aducem acest subiect în lumina reflectoarelor, să le permitem tuturor celor care au nevoie de ajutor să găsească o voce şi să fie auziţi. Conştientizarea poate fi la fel de importantă ca acţiunea. Fără conştientizare nu se pot întreprinde acţiuni şi rolul nostru, în continuare, este să construim, să conştientizăm”, a anunţat Malgosia Chapman, vicepreşedinte Brand & Content Engagement, Europa Centrală şi de Est, Turner.

Cătălina Surcel, director executiv Asociaţia Telefonul Copilului, a spus că în urma campaniei desfăşurată în ultimii doi ani a fost evidenţiat un fenomen îngrijorător prin faptul că bullying-ul a ajuns să se manifeste şi în grădiniţe.

„Pe perioada desfăşurării campaniei s-a evidenţiat un aspect extrem de important şi anume vârsta copiilor victime ale fenomenului bullying a fost reprezentată de un procentaj semnificativ al copiilor cu vârste sub 10 ani, respectiv 37,71%. (…) Până să începem această campanie aveam cunoştinţă despre astfel de cazuri care se întâmplă în mediul şcolar, dar la ciclul şcolar gimnazial şi, de asemenea, la liceu, dar nu ne-am imaginat şi nu am avut cunoştinţă de faptul că lucrurile se întâmplă şi în grădiniţă şi într-un procentaj atât de semnificativ. (…) O treime dintre aceste evenimente triste sunt provocate de personalul angajat al instituţiilor şi aici vorbesc deopotrivă de grădiniţele de stat şi de grădiniţele private, pentru că am primit astfel de cazuri şi dintr-o parte şi din cealaltă. Aceste cazuri s-au referit la bullying fizic (52,32%) şi bulliyng verbal (47,68%)”, a precizat Cătălina Surcel.

Potrivit statisticilor înregistrate de Asociaţia Telefonul Copilului, cei mai afectaţi de abuzul de tip bullying sunt băieţii cu vârste cuprinse între 9-12 ani (34,15%), precum şi fetele de 9-12 ani (23,80%), respectiv 16-18 ani (15,03%). Forma bullying cel ai des întâlnită este cea verbală (42,98%), urmată de violenţa fizică (38,58%). În 82% din situaţii, agresiunile au loc în unităţile de învăţământ, potrivit organizatorilor.