Lady Gaga, un model în afaceri
0Într-o analiză realizată de „Forbes“, Lady Gaga a fost desemnată drept un model de urmat în afaceri, aceasta reuşind prin diverse tactici manageriale să-şi păstreze fanii loiali.
Studiul în cauză relevă că marile afaceri se concentrează pe dobândirea de noi clienţi, prin diferite oferte şi promoţii, în timp ce clienţii vechi nu au parte de aceleaşi beneficii.
Aici intervine tactica renumitei cântăreţe de muzică pop, care, pentru a-şi păstra fanii loiali, se concentrează doar pe 1% din aceştia. Potrivit consultantei Jackei Huba, acest procent îi reprezintă pe cei mai implicaţi membri ai comunităţii de fani, care prin acţiunile lor cresc valoarea întregii comunităţi. Astfel, Lady Gaga (27 de ani) „se concentrează asupra fanilor deja existenţi şi înţelege că acest lucru este cheia construirii şi susţinerii loialităţii pe termen lung“.
Cu 23 de milioane de albume vândute, cinci premii Grammy, 35 de milioane de „urmăritori“ pe Twitter şi 56 de milioane de „like-uri“ (aprecieri-n.r.) pe Facebook, Lady Gaga este o adevărată „business woman“, care înţelege procesul prin care îşi poate păstra fanii loiali.