Discovery sărbătoreşte 30 de ani de la lansare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Discovery Communications a devenit lider mondial pe segmentul televiziunilor cu plată, cu o medie de zece canale în peste 220 de ţări, ajungând la aproape trei miliarde de abonaţi din întreaga lume FOTO Discovery

Discovery Channel, prima televiziune care a avut ca scop satisfacerea curiozităţilor oamenilor, sărbătoreşte 30 de ani la lansare. Evenimentul este marcat de lansarea unei aplicaţii de Facebook prin care compania va genera o hartă digitală a curiozităţilor telespectatorilor.

Discovery Communications sărbătoreşte astăzi 30 de ani de când vizionarul John Hendricks a înfiinţat compania, lansând în 1985 Discovery Channel, prima televiziune din lume dedicată satisfacerii curiozităţii oamenilor în legătură cu lumea care îi înconjoară, prin intermediul programelor de televiziune. De-a lungul vremii, Discovery a adus telespectatorilor istorii uimitoare, le-a făcut cunoştinţă cu personaje sau creaturi fascinante şi i-a purtat în locuri uluitoare din întreaga lumea.

Discovery, lider mondial pe segmentul televiziunilor cu plată

În ultimele trei decenii, Discovery Communications a devenit lider mondial pe segmentul televiziunilor cu plată, cu o medie de zece canale în peste 220 de ţări, ajungând la aproape trei miliarde de abonaţi din întreaga lume. Din 1989, când Discovery Channel a devenit prima televiziune de documentare lansată la nivel internaţional, oferind programe unice telespectatorilor din Europa şi nu numai, compania s-a extins constant pe noi pieţe, prin noi canale, formate şi genuri. În prezent, portofoliul Discovery este alcătuit din canale foarte îndrăgite, precum Animal Planet, TLC, IDx şi Eurosport - liderul pan-european în conţinut sportiv. În linie cu obiectivul de a-şi păstra poziţia de lider pe segmentul programelor de non-ficţiune, prin reconectarea la valorile autentice ale brandului, Discovery va investi în acest an două miliarde de dolari în programe de excepţie, precum „Racing Extinction“, „Life of Dogs“ şi „Harley Davidson“.

De la momentul 17 iunie 1985, când a transmis primul său program, „Iceberg Alley“, pentru cei 156.000 de abonaţi pe care îi avea pe atunci în Statele Unite, Discovery Channel a străbătut o cale lungă. Astăzi, este brandul de televiziune care ajunge la 450 de milioane de abonaţi din întreaga lume. În materie de canale de documentare, deşi numărul opţiunilor existente pe piaţa media actuală este mult mai mare faţă de acum 30 de ani, Discovery Channel este în continuare lider absolut pe segmentul său, în topul preferinţelor publicului, nu numai în America, ci şi pe majoritatea pieţelor internaţionale.

Interesul faţă de telespectatori

În România, Discovery este prezent de peste 18 ani şi are un portofoliu de 15 canale pay-TV: Discovery Channel, TLC, Animal Planet, Discovery Science, Discovery World, ID Investigation Discovery, Discovery Showcase HD, Animal Planet HD, Discovery Turbo Xtra HD, Discovery Science HD, ID Xtra, Eurosport, Eurosport HD, Eurosport 2, Eurosport 2 HD. Echipa din Bucureşti coordonează operaţiunile companiei din Europa de Sud-Est, acoperind zece pieţe, printre care Bulgaria, Serbia, Croaţia şi Slovenia.

„Discovery a inspirat generaţii întregi de spectatori, de la domeniile de interes, până la modul de a gândi. Mă bucur că fac parte dintr-o echipă care trăieşte în continuare sub semnul curiozităţii şi îi inspiră pe cei din jur să facă acelaşi lucru. Curiozitatea faţă de lumea care ne înconjoară, dorinţa de a o explora şi a o înţelege, preocuparea faţă de viitorul ei sunt lucruri care definesc şi astăzi programele Discovery. În plus, pentru a fi permanent în pas cu interesele spectatorilor noştri, ne extindem aria de interes şi folosim toate mijloacele de comunicare pentru a spune poveşti care să răspundă în continuare curiozităţii fanilor noştri. Lor vrem să le mulţumim la cei 30 de ani de Discovery şi pe ei vrem să-i invităm să sărbătorim împreună trecutul, prezentul şi viitorul Discovery“, a declarat Ada Roseti, Director de Programe pentru Discovery Europa de Sud-Est.

„Curiosity mApp“ reflectă interesele telespectatorilor

Pentru a marca această aniversare într-un mod unic în Europa de Sud-Est, Discovery a lansat o aplicaţie de Facebook pentru fanii săi, inspirată de promisiunea brandului de a satisface curiozităţile telespectatorilor. Denumită „Curiosity mApp“, aplicaţia poate fi găsită pe pagina de Facebook Discovery România şi îşi propune să identifice şi să ilustreze cele mai populare curiozităţi ale telespectatorilor din cinci ţări din regiune: România, Bulgaria, Serbia, Croaţia şi Slovenia.

Utilizatorii pot alege un domeniu prestabilit dintr-o listă de zece categorii (explorarea Universului, aventură şi supravieţuire, rasa umană, Terra, istorie etc.) sau îşi pot completa propriile curiozităţi. Pe baza datelor demografice ale utilizatorilor, Discovery va genera o hartă digitală la nivel naţional pentru fiecare dintre ţările participante, ilustrând diferenţele în materie de curiozităţi din regiuni diferite ale aceleiaşi ţări sau din ţări diferite din Europa de Sud-Est.

Tot în cinstea aniversării, fiecare echipă Discovery din întreaga lume a luat parte recent la „Discover Your Impact Day“, o iniţiativă prin care angajaţii au fost voluntari pentru diverse cauze sociale, în linie cu promisiunea Discovery de a schimba viaţa oamenilor în bine. La nivel global, astfel de proiecte au fost organizate în jurul a trei teme - pământ (voluntarii au plantat copaci, au făcut curăţenie în parcuri etc.); apă (alături de specialişti, angajaţii au instalat containere cu apă în grădinile comunitare etc.) şi oameni (au lucrat cu copiii, au făcut curăţenie în şcoli şi la locurile de joacă etc.). În România, echipa Discovery a luat parte luni, 15 iunie, la continuarea proiectului „Construim împreună pentru comunitate“, lansat în 2012 de Habitat for Humanity, contribuind la construirea a patru case pentru familii defavorizate din Ploieşti.