Discovery Channel România, premiu internaţional pentru teaser-ul documentarului „Dezastrul din Colectiv“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Teaser-trailerul care anunţa documentarul realizat de Discovery Channel despre incendiul din clubul colectiv a fost premiat la un festival din Statele Unite ale Americii.

Promo-ul de 15 secunde care anunţa documentarul „Dezastrul din Colectiv“, la Discovery Channel, a câştigat medalia de bronz la competiţia Promax Global Awards, care a avut loc recent la Los Angeles, arată paginademedia.ro. Clipul a fost premiat la categoria „Something fot nothing“, secţiune în care sunt recompensate proiecte creative realizate cu bugete limitate. Acelaşi proiect a fost recompensat cu argint, la aceeaşi categorie, şi la PromaxBDA Europe, arată aceeaşi sursă citată.

Documentarul „Dezastrul din Colectiv“ a fost difuzat pe Discovery Channel Romania, pe 13 martie 2016 şi este disponibil şi online

Documentarul analizează incendiul din clubul Colectiv, din octombrie 2015, în care şi-au pierdut viaţa 64 de persoane. Documentarul prezintă interviuri cu supravieţuitorii tragediei, cu personalul medical implicat în tratarea răniţilor şi cu autorităţile implicate în operaţiunile de salvare, precum şi cu experţi internaţionali în chimie.

Narat în limba engleză şi difuzat de post la nivel internaţional, documentarul „prezintă în ordine cronologică faptele unanim recunoscute care s-au petrecut în noaptea respectivă în clubul bucureştean”, conform site-ului oficial discovery.ro. 

Documentarul a fost comisionat de către Discovery Networks, prin producătorul executiv Charlotte Reid, unei echipe româneşti de producţie condusă de Mihai Predescu. De asemenea, în calitate de consultant în cadrul proiectului a participat şi Nick Allder, expert internaţional în efecte speciale şi în aspecte care ţin de siguranţă, multiplu premiat pentru producţii precum „Alien“ (1979) sau „Al cincilea element“ (1997).

Charlotte Reid, Producător Executiv pentru Discovery Networks International, a declarat: „Suntem extrem de recunoscători faţă de martorii implicaţi în această producţie, pentru curajul şi deschiderea lor de a-şi face cunoscute poveştile, astfel încât publicul să înţeleagă mai bine ce s-a întâmplat pe 30 octombrie 2015. Mulţumită lor, am reuşit să aprofundăm într-o manieră echilibrată evenimentele din acea noapte, oferindu-le telespectatorilor o perspectivă amplă asupra acestei tragedii“, a spus Reid.

Producţia materialului a fost coordonată de Adrian Luca, Creative Manager Discovery Networks CEE, şi implementată de agentia We Are Basca (Creative Producer - Robert Fiţa, DOP - Andrei Butică, Producers - Claudiu Mitcu, Ioachim Stroe, Razvan Lazarovici, Copywriter - Raluca Andreica).