Volkswagen susţine că pentru doar 36.000 de automobile din cele 800.000 investigate au fost subevaluate emisiile de dioxid de carbon

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Numărul automobilelor Volkswagen (VW) la care emisiile de dioxid de carbon au fost subevaluate este cu mult sub estimările iniţiale, a anunţat miercuri grupul german, eliminând unul dintre scandalurile de poluare în care a fost implicat în ultimele trei luni, care l-ar fi putut costa 2 miliarde de euro. Grupul a identificat numai „devieri uşoare“, la doar 36.000 de automobile, din cele 800.000 investigate, transmite Bloomberg.

Chiar dacă ar putea înregistra „un impact economic minor“ din cauza acestei probleme, Volkswagen a precizat că nu mai riscă posibile costuri de până la 2 miliarde de euro. În urma informaţiei, acţiunile VW au urcat cu 4,8%, la 130 de euro, cel mai mult după 30 noiembrie.

Volkswagen a dezvăluit în noiembrie că a subevaluat nivelul consumului de carborant şi al emisiilor de dioxid de carbon ale vehiculelor, amplificând criza legată de manipularea testelor de poluare ale automobilelor diesel. Problema emisiilor de dioxid de carbon ar fi putut fi mai costisitoare şi mai complicată, pentru că ar fi afectat inclusiv automobilele pe benzină şi nici nu are o rezolvare, ceea ce ar fi implicat despăgubirea clienţilor şi a autorităţilor fiscale.

„Suspiciunea că datele referitoare la consumul de carburant a vehiculelor au fost modificate în mod ilegal nu s-a confirmat“, se arată într-un comunicat al grupului german.

Grupul, care a alocat până acum 6,7 miliarde de euro pentru rechemarea în service a automobilelor diesel, a înregistrat treptat progrese în tratarea crizei. Producătorul auto se apropie de un acord cu autorităţile de reglementare pentru o soluţie ieftină de înlocuire a softurilor care reduc nivelul emisiilor în timpul testelor, instalate pe 8,5 milione de automobile din Europa.

Volkswagen a anunţat că pentru nouă variante de automobile ale mărcii VW, inclusiv versiuni ale sedanului Jetta, compactul Golf şi hatchback-ul Polo, vor fi remăsurate consumul de carburant şi nivelul emisiilor de dioxid de carbon. Aceste modele au o producţie anuală de circa 36.000 de automobile, iar datele vor fi disponibile până la Crăciun.

Scandalul emisiilor poluante ale automobilelor diesel a izbucnit în septembrie, în urma unei investigaţii a autorităţilor de mediu din SUA. VW a recunoscut că a instalat softuri ilegale, care reduc nivelul emisiilor în timpul testelor de poluare, pe 11 milioane de automobile diesel la nivel mondial.