Vidraşcu, Elefant.ro: Românii sunt deranjaţi de curier, vor puncte de colectare. O soluţie inedită va veni din Polonia

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Elefant.ro a crescut „ca Fat-Frumos” pe piata de carte, anul trecut acumuland venituri de 6,5 mil. de euro si devenind astfel unul dintre principalii jucatori din piata. Din aceasta pozitie, un interviu cu seful companiei, Dan Vidrascu, poate oferi informatii esentiale pe acest segment dar si pe intreaga piata de eCommerce.

Si se pare ca nu m-am inselat – din cele treizeci de minute petrecute alaturi de el puteti afla principalele tendinte in eCommerce, ce cauta clientii, o intrare surpriza din Polonia dar si, in premiera, noi informatii despre strategia Elefant.ro.

Wall-Street.ro: Ce prioritati o sa aveti pe anul in curs?

Dan Vidrascu: Dupa trei ani de activitate am cumulat destul de multa experienta in a vinde produse in mediul online – o experienta destul de scumpa!

W-S.ro: Defineste „scumpa”.

DV: Scumpa din punct de vedere al investitiilor in aceasta companie si al inerentelor greseli pe care le-am facut de-a lungul timpului, dar din care sper eu ca am invatat ce functioneaza si ce nu. Obiectivele pentru anul acesta si urmatorii este sa incercam sa le aducem clientilor toate produsele de care au nevoie.

Nu face schimbari pe platforma, de dragul schimbarilor

W-S.ro: Adica sa va extindeti gama de produse, cu alte cuvinte. Cate game o sa introduceti in prima jumatate a anului curent?

DV: Cateva categorii, in urmatoarele saptamani o sa fie o noua categorie pe Elefant.ro, dar nu mai gandim in acesti termeni ci pur si simplu din perspectiva sondajelor pe care le facem – ii intrebam ce isi doresc, ce ar cumpara.

W-S.ro: Si deci ce isi doresc?

DV: (zambind) Nu as putea sa iti spun acum ce isi doresc, urmeaza sa vedeti in curand. Oricum, ei isi doresc preturi foarte mici, livrare rapida si game diverse. Aceste cerinte le primim de fiecare data.

W-S.ro: OK, ai mentionat ca v-ati dat seama, in trei ani, ce functioneaza si ce nu. Spune-mi un lucru care NU functioneaza in eCommerce, in general.

DV: Foarte important in business-ul acesta, si in general, este prioritizarea. In cazul eCommerce-ului, avand o platforma, exista o tentatie mare sa lucrezi foarte mult pe elemente de design. Automat intri intr-o zona extrem de subiectiva si unde, de foarte multe ori, nu vezi efecte in conversii si vanzari. Deci conteaza mai mult cum aranjezi produsele pe site si nu sa modifici de dragul schimbarii. Uite-te la Amazon.com, de-a lungul anilor nu au facut modificari majore de design si cu toate acestea au crescut spectaculos.

Designul trebuie sa fie usor de utilizat, deci nu te apuca sa-ti schimbi platforma de dragul de a o schimba si atat.

Rata de retur in fashion

W-S.ro: Cea mai recenta miscare majora a Elefant.ro a fost intrarea pe Fashion. Din septembrie pana acum, ce vanzari ati avut?

DV: Nu as intra in cifre deocamdata. In orice categorie in care intri ai nevoie de o anumita perioada in care sa intelegi specificul categoriei, modul in care intersecteaza categoria clientii. Am inteles mult mai bine cum functioneaza fashion-ul in acest moment. Comparative cu cartea insa, modelul de business este total diferit. De exemplu, se lucreaza cu numar de furnizori mult mai mare, rata de retur este de asemenea mai ridicata, in linie cu industria, de 10-15%. Prioritatea este, clar, sa avem cat mai multe produse pe site.

O alta diferenta fata de carte este ca sunt multe intrebari legate de autenticitatea produselor.

W-S.ro: Care o sa fie principalele provocari pe care trebuie sa le depasiti in urmatoarele luni?

DV: Avand un dezvantaj evident fata de offline (pe langa multiplele avantaje), si anume faptul ca nu primesti produsul imediat ce-l vezi in magazin, incercam sa micsoram cat mai mult timpii de livrare.

Cum vom primi pachetele? Seife presarate in oras

W-S.ro: Ce semnale aveti de la curieri? Poate ceva inovativ?

DV: O modificare importanta o sa fie aparitia unor puncte de colectare a produselor. O sa mai deschidem si noi, atat in Bucuresti cat si in orasele principale din tara, avem o lista de vreo zece orase. O sa acceleram acest proces intrucat clientii doresc deseori sa ridice personal produsele, nu sa astepte curierul.

De asemenea, ca noutate, o sa intre in Romania o companie poloneza care va implementa un numar de aproximativ 200 de puncte de colectare unde sa livreze toti comerciantii din mediul online.

Citiţi continuarea articolului pe www.wall-street.ro

Mai multe pentru tine:
Lenjerii de Crăciun care aduc magia sărbătorilor în dormitor – Stoc limitat! Alege cadouri cozy și festive pentru întreaga familie
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța
Tricouri de Crăciun pentru copii și familie – Cadouri unice, outfituri cozy și reduceri exclusive eMAG: magia sărbătorilor în casa ta
De ce se adaugă o lingură de mălai în compoziția sarmalelor. Un truc folosit de bucătăresele din Moldova
Povestea Sabinei, tânăra care și-a închis afacerea și a decis să plece din țară: „Nu de bani e problema, am mașină și apartament”
Obiceiul adorabil de la Palatul Regal britanic, în ajun de Crăciun. Cum se împarte fericirea între prinți și prințese
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie
Dovada că Alessia Pop, câștigătoarea Vocea României, s-a cunoscut cu Theo Rose înainte de a urca pe scena concursului de la PRO TV. Unde au fost cele două
Cele mai bune 15 vinuri de pe eMAG în 2025: ce aleg românii de sărbători. Transformă mesele de Crăciun și Revelion în momente magice
Ce etnie are Alessia Pop, câștigătoarea de la Vocea României: „Nu pot exprima durerea pe care o simt ...”