Un mare retailer vrea să producă mezeluri fără E-uri şi coloranţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Lidl a anunţat că va continua să investească în calitatea produselor marcă proprie şi că va îmbunătăţi reţetele mezelurilor, eliminând din lista de ingrediente 6 aditivi: soia, amidon, MDM, monoglutamat, gluten şi coloranţi sintetici.

Mezelurile din noua selecţie cu reţete îmbunătăţite din mărcile proprii Cămara Noastră şi Pikok sunt marcate direct pe ambalaj cu „Reţetă Curată”.

După ce în 2018, Lidl România a eliminat ouăle provenite de la găini crescute în baterii nu doar din sortimentul său, ci şi din reţetele produselor achiziţionate de la furnizori români, compania face o nouă investiţie în calitatea produselor sale, eliminând din reţetele mezelurilor marcă proprie soia, amidonul, MDM-ul (carne separată mecanic), monoglutamatul, glutenul şi coloranţii sintetici. Din sortimentul de mezeluri cu „Reţetă Curată” vor face parte o selecţie de produse marca Pikok şi produse din gama dezvoltată cu furnizori locali, Cămara Noastră. 

Demersurile fac parte din strategia de dezvoltare durabilă a companiei, prin care sunt luate constant noi măsuri pentru a îmbunătăţi calitatea produselor comercializate în magazinele Lidl. 

Despre aditivii eliminaţi

Lidl a eliminat din reţetele mezelurilor marcă proprie semnalizate pe ambalaje cu „Reţetă Curată” soia, o sursă de proteină vegetală, care însă poate fi alergenă, MDM, un ingredient obţinut prin dezosarea mecanică a cărnii, dar şi amidonul, un agent de îngroşare şi stabilizare, care reţine apa din compoziţia produsului. 

Un alt aditiv eliminat este glutenul, un alergen care se găseşte în diverse cereale, care nu este tolerat de anumiţi consumatori alergici. Acum, însă, selecţia de mezeluri marcă proprie Lidl cu „Reţetă curată” poate fi consumată şi de persoanele alergice la gluten. Mai mult, mezelurile marcă proprie Lidl cu „Reţetă Curată” nu vor avea coloranţi sintetici, care sunt obţinuţi prin procese chimice sau monoglutamat (E621), un potenţiator de gust. Utilizarea monoglutamatului este, însă, confirmată şi autorizată de către organisme ştiinţifice şi autorităţi de reglementare din întreaga lume, inclusiv de European Food Safety Authority.

Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piaţa de retail alimentar din Europa. Lidl este prezent în 30 de ţări din întreaga lume şi în prezent operează aproximativ 10.500 de magazine şi peste 150 de centre logistice în 29 de ţări la nivel mondial.

În prezent, Lidl are aproximativ 260.000 de angajaţi, dintre care peste 6.000 în România, unde retailer-ul german are deschise peste 240 de magazine şi 4 centre logistice. Dinamismul din activităţile de zi cu zi, rezultatele durabile şi corectitudinea în cooperarea profesională construiesc mediul de lucru pentru Lidl ca angajator, peste tot pe Glob.