UE a declanşat o investigaţie care ameninţă fuziunea dintre divizia feroviară a Siemens şi Alstom

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Planurile Siemens şi Alstom de a crea un gigant feroviar franco-german ar putea reduce concurenţa şi ar putea conduce la creşterea tarifelor pentru călători, au transmis autorităţile de reglementare antitrust din UE, care au declanşat o investigaţie cu privire la afacere, scrie Reuters.

Grupul industrial german Siemens şi rivalul francez Alstom au anunţat, anul trecut, în septembrie, o fuziune feroviară. Companiile caută ca acest acord să elimine ameninţarea competitivă venită din partea rivalului majoritar chinez CRRC (China Railway Rolling Stock Corporation) şi a transportatorului Bombardier din Canada.

Cu toate acestea, Comisia Europeană a transmis că societatea rezultată după fuziune va fi lider mondial, cu o cotă de piaţă de trei ori mai mare decât cea a celui mai apropiat rival al său şi că este puţin probabil să fie constrânsă de către concurenţi.

Ancheta va examina dacă acordul va priva operatorii feroviari europeni de o gamă de furnizori şi va duce la creşterea preţurilor pentru milioane de europeni care folosesc zilnic transportul feroviar pentru muncă sau timp liber, a declarat Margrethe Vestager, comisarul european pentru concurenţă.

Autoritatea europeană pentru concurenţă a respins, de asemenea, argumentele Siemens privind CRRC, declarând că este puţin probabil ca potenţialii furnizori chinezi să intre pe piaţa materialului rulant în viitorul apropiat.

Siemens şi Alstom au declarat că vor lucra în mod constructiv cu Comisia Europeană şi şi-au reiterat scopul de a încheia tranzacţia în prima jumătate a anului 2019.

Bombardier a spus că afacerea necesită o privire mai atentă. „Viziunea noastră este că această afacere va distorsiona concurenţa loială şi va permite unui jucător să încline dominanţa pentru a elimina concurenţa în materialul rulant şi să ţină industria captivă, în detrimentul tuturor părţilor interesate”, a declarat consilierul general Daniel Desjardins.

Executivul UE a stabilit termenul limită de 21 noiembrie pentru a decide dacă va aproba tranzacţia. Companiile pot oferi concesii, cum ar fi vânzările de active şi angajamentele, pentru a permite rivalilor să acceseze tehnologii sau servicii cheie, pentru a aborda problemele de reglementare.

Mai multe pentru tine:
Bătălie strânsă la Capitală. Fragmentarea votului dă șanse nesperate unui outsider. Cine ar putea fi de această dată candidatul anti-sistem
Cine este regele care avea cel mai bizar fetiș în dormitor. Nu ”ierta” nicio parteneră
Radu Mazăre, viață de lux în Madagascar. Cum arată resortul fostului primar al Constanței. Bungalow-uri generoase, cu vedere spre Oceanul Indian
„Repertoriul movilelor de pământ din județul Timiș” - o parte uitată a istoriei Banatului
Cea mai puternică rugăciune! Spune-o zilnic şi scapi de orice rău
Locul magic pe care puțini turiști au șansa să-l viziteze. Ce spun doi români care au ajuns aici: „De departe, locul nostru preferat”
Ce tranzacții suspecte a descoperit Libra Bank în conturile AUR. Ce plăți s-au făcut către patronul Realitatea PLUS, unde Simion și Georgescu sunt lăudați excesiv
Cu ce trebuie să dai pe perdele, ca să miroasă ca în camerele de lux ale hotelurilor de 7 stele. Trucul pe care nimeni nu ți-l spune
Ziua în care Biserica a deschis porțile doar pentru personalități. De ce oamenii de rând n-au avut acces în interior la slujba de sfințire a picturii Catedralei Neamului VIDEO
Mirabela Grădinaru, criticată de stiliști pentru că ar fi confundat Sfințirea Catedralei cu o… înmormântare: „Nu apari cu doliu pe cap! Nu ești la funeraliile Reginei Elisabeta!” Ce au spus despre Gigi Becali
Mărturiile voluntarilor chinezi care luptă de partea Ucrainei: Mi-am dorit o viață care să însemne ceva