STUDIU Creatorii de conţinut digital sunt principalii factori care influenţează decizia de cumpărare a românilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pentru membrii generaţiei Z (tinerii sub 24 de ani), celebrităţile nu sunt stelele de cinema sau de televiziune, ci oamenii reali, la fel ca ei, cu o prezenţă puternică pe platformele pe care ei le vizitează, arată studiul calitativ realizat de compania „Exact Cercetare şi Consultanţă“.

„Adolescenţii de astăzi sunt principalii influenţatori atunci când vine vorba de deciziile pe care părinţii lor le iau“, afirmă Lăcrămioara Loghin, coordonatorul studiului.

Adulţii se bazează pe opiniile tinerilor

„De la tehnologiile pe care le adoptă, produsele alimentare achiziţionate şi până la băncile la care apelează ori maşinile pe care le conduc, adulţii se bazează pe opiniile tinerilor atunci când vine vorba de cumpărături“, arată autorii studiului.

Încrucişând  sursele în scopul de a găsi informaţii şi opinii atât pozitive, cât şi negative în legătură cu lucrurile care îi interesează, „tinerii sunt capabili să le împărtăşeasca părinţilor opinii susţinute de argumente solide şi documentate“, adaugă Lăcrămioara Loghin.

Atenţie la ce se postează pe bloguri

Existenţa actuală fiind definită de MacBook, iPad, Google, Facebook, Twitter, Snapchat, Instagram, Youtube, WhatsApp, Android, tinerii nu sunt doar influenţatorii părinţilor lor, ei devin influenţatorii propriei generaţii, prin intermediul user generated content (recomandări, review-uri, comentarii, storytelling) via bloguri, vloguri, forumuri de discuţii, postări, chat-uri, tweet-uri, imagini, fişiere video şi audio.

Aceşti influenceri reprezintă noii ambasadori de brand.

„De exemplu, o vedetă YouTube este în zilele noastre mult mai credibilă decât o celebritate. Iar acest lucru indică schimbări majore în zona de influencer marketing, cel mai adesea orientată până în prezent spre celebrity endorsement. Astăzi însă, focusul este asupra acestor digital content creators“, afirmă Lăcrămioara Loghin.

Personalizarea produselor nu mai e la modă

Este, de asemenea, important de ştiut - potrivit realizatorilor studiului - că în prezent consumatorii nu mai sunt atraşi de campaniile ce le oferă „şansa“ de a-şi personaliza produsele, ei vor „să definească branduri“ şi „să facă parte din ADN-ul lor“.

Studiul calitativ a fost realizat de „Exact Cercetare şi Consultanţă“ prin intermediul a 12 Focus Grupuri, la care au participat tineri cu vârsta cuprinsă între 14 şi 24 de ani.

Focus Grupurile au avut loc în Bucureşti, în intervalul 16-27 noiembrie 2015.

Specializată în domeniul cercetării de piaţă, al sondajelor de opinie şi al consultanţei în marketing, „Exact Cercetare şi Consultanţă“ oferă o gamă completă de metode, tehnici şi instrumente de cercetare pentru studii cantitative şi calitative.

Mai multe pentru tine:
Polițiștă bătută în urma unei intervenții. Sindicaliştii Europol reclamă o încercare de muşamalizare a ultrajului
Ziua în care Biserica a deschis porțile doar pentru personalități. De ce oamenii de rând n-au avut acces în interior la slujba de sfințire a picturii Catedralei Neamului VIDEO
33 de ani fără Anda Călugăreanu. Saveta Bogdan: „Ioana a rămas a nimănui, după decesul mamei. Dan Tufaru o internase la o casă de copii”. Cum arată mormântul artistei?
O contabilă din Kenya a ajuns femeie de serviciu în România și trăiește cu frică. „Mi-e teamă în fiecare zi să nu fiu...”
La șase luni de la naștere, Jennifer Lawrence a luat o decizie radicală: „Sânii mei...”
Ce tranzacții suspecte a descoperit Libra Bank în conturile AUR. Ce plăți s-au făcut către patronul Realitatea PLUS, unde Simion și Georgescu sunt lăudați excesiv
Alimentul de care Fuego nu se atinge: „Cel mai nociv pentru ființa umană”. Îi îndeamnă pe toți să-l evite
Păreri pro și contra despre Catedrala Mântuirii Neamului. Mihai Găinușă: „Bolnavii care nu plătesc CASS vor merge la Catedrală, nu la camera de gardă”. Ce spune Dan Negru?
Un tezaur roman, ascuns timp de 8 ani, după ce a fost descoperit cu un detector de metale
Cine este regele care avea cel mai bizar fetiș în dormitor. Nu ”ierta” nicio parteneră
Meghan Markle n-a mai așteptat și a dat vestea cea mare, atât de așteptată de fanii ei. Ducesa e în culmea fericirii