STUDIU Companiile se reîntorc în oraş. Timpul petrecut în trafic, de acasă şi până la birou de către angajaţi, o decizie care influenţează ce clădire de birouri aleg

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În momentul în care companiile aleg să îşi relocheze activitatea într-o clădire de birouri, noile zone în curs de dezvoltare, mai aproape de centrul oraşului, devin relevante.

Potrivit unui raport calitativ de evaluare a dezvoltării imobiliare, elaborat de compania de cercetare de piaţă Unlock Research Market pentru AFI Europe România, se remarcă o nouă tendinţă prin care companiile îşi îndreaptă atenţia, din nou, către oraş.

Acest studiu calitativ realizat în ultimul trimestru al anului 2017 a arătat că o clădire de birouri nu reprezintă doar o locaţie, ci este un simbol al forţei şi al caracterului unei companii. Reprezintă imaginea şi valorile companiei atât în rândul angajaţilor, cât şi în rândul clienţilor externi. Atunci când aleg un loc pentru a-şi reloca afacerea, directorii executivi analizează caracteristicile clădirii nu numai din punct de vedere tehnic, ci şi ţinând seama de nevoile şi valorile companiei şi ale angajaţilor săi.

Potrivit studiului, cele mai importante tendinţe care influenţează decizia relocării într-o clădire de birouri sunt următoarele:

Viitorul este urban. Noile zone în curs de dezvoltare, mai aproape de centrul oraşului, devin relevante, în timp ce platformele situate la distanţă de inima oraşului încep să îşi piardă din strălucire. Motivul se datorează faptului că angajaţii petrec mai puţin timp în trafic;

Încorporarea amenajării peisagistice în „clădire”, ceea ce presupune că fiecare clădire de birouri ar trebui să beneficieze de spaţii verzi unde oamenii pot evada şi lua o pauză de la termene limită şi tehnologie;

Locaţii accesibile din punctul de vedere al localizării, situate în zone cât mai îndepărtate de aglomeraţie şi blocajele din trafic şi mai aproape de zonele unde locuiesc angajaţii.

În ceea ce priveşte procesul de luare a deciziilor, se pot remarca trei tipologii de companii când vine vorba despre relocarea într-o clădire nouă:

Cultura VIP corporativă: companii multinaţionale cu valori corporative puternice, principii şi proceduri bine definite. În mediul de afaceri corporativ, procesul decizional este centralizat, standardizat, cu reguli clare, flexibilitate mică, foarte convenţional.

Cultura organizaţională promovată de CEO: reprezintă afaceri dezvoltate la nivel local, de obicei de către persoane care au lucrat anterior în mediul corporativ. CEO-ul încearcă, de regulă, să reproducă mediul corporativ ca pe o modalitate prin care compania câştigă credibilitate şi prestigiu. Decizia este rezultatul unui proces autocratic, foarte personal, în funcţie de dorinţa CEO-ului.

Cultura antreprenorială: pot fi atât companii mari, recunoscute, înfiinţate la nivel local, cât şi companii care fac parte din mediul de afaceri internaţional, dar cu tradiţie. Antreprenorii sunt de obicei deschişi şi au o atitudine flexibilă faţă de business şi procedurile corporative. În acest mediu, procesul decizional este deschis, democratic, flexibil şi orientat către evoluţie şi noi proiecte de pionierat.

Mai multe pentru tine:
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie
De ce se adaugă o lingură de mălai în compoziția sarmalelor. Un truc folosit de bucătăresele din Moldova
Tricouri de Crăciun pentru copii și familie – Cadouri unice, outfituri cozy și reduceri exclusive eMAG: magia sărbătorilor în casa ta
Cornel Dinu spune ce pensie încasează, după 40 de ani petrecuți la Dinamo: „Asta-i o țară, un stat care nu-și servește locuitorii, fură de la ei”
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate
Cele mai bune 15 vinuri de pe eMAG în 2025: ce aleg românii de sărbători. Transformă mesele de Crăciun și Revelion în momente magice
Ce etnie are Alessia Pop, câștigătoarea de la Vocea României: „Nu pot exprima durerea pe care o simt ...”
Dovada că Alessia Pop, câștigătoarea Vocea României, s-a cunoscut cu Theo Rose înainte de a urca pe scena concursului de la PRO TV. Unde au fost cele două
Obiceiul adorabil de la Palatul Regal britanic, în ajun de Crăciun. Cum se împarte fericirea între prinți și prințese
Lenjerii de Crăciun care aduc magia sărbătorilor în dormitor – Stoc limitat! Alege cadouri cozy și festive pentru întreaga familie