Statul închide linii ferate care puteau fi utile firmelor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Aproape 1.500 de kilometri de linii industriale şi de manevră vor fi desfiinţate, obligându-i pe industriaşi să-şi transporte mărfurile cu camioane în locul trenurilor. România este pe cale să repete greşeala Spaniei, care pierde anual miliarde de euro din cauză că şi-a desfiinţat liniile ferate industriale.

Citiţi şi:

Protest împotriva închiderii unor linii de cale ferată. Vezi aici tronsoanele din ţară, propuse pentru închidere

Un proiect de hotărâre de guvern prevede închiderea a 1.474 de kilometri de cale ferată din motive de (ne)rentabilitate, dar şi pentru că „prin reutilizarea elementelor neexploatate şi excedentare se pot realiza economii importante". Din anexa proiectului normativ, obţinută exclusiv de „Adevărul", reise că vor fi afectate liniile şi echipamentele aferente din 129 de secţii feroviare şi din peste 500 de staţii de cale ferată. Mai exact, în majoritatea staţiilor vor fi închise acele linii numite „abătute", respectiv cele care sunt folosite ca refugiu pentru trenuri. Dar tocmai din acest statut de „parcare" pentru trenuri al respectivelor linii rezultă utilitatea lor, lucru care nu pare să conteze la nivelul Ministerului Transporturilor - iniţiatorul proiectului.

Dispariţia acestor refugii va duce la o aglomerare a liniilor curente şi chiar la imposibilitatea opririi pentru încărcare/descărcare a trenurilor, ceea ce va duce în final la excluderea respectivelor staţii din rândul celor utile pentru firme. Cel mai elocvent exemplu este Portul Constanţa, unde se vor desfiinţa peste 84 de kilometri de linii abătute (inclusiv cea de ferry-boat de la Agigea) şi mai mult de 50 de kilometri de linie curentă, în condiţiile în care sunt refuzate nave la descărcare din motivul lipsei... capacităţilor de infrastructură.

Industriaşii, gata să cumpere

Secretarul general al Asociaţiei Industriei Feroviare (AIF), Ştefan Roşeanu, ne-a declarat că prin închiderea acestor linii se diminuează dramatic capacitatea de preluare/primire a mărfurilor. „O serie de fabrici şi operatori feroviari şi-a manifestat interesul de a cumpăra o parte dintre liniile propuse spre închidere, pentru a le menţine în funcţiune. Dar invitaţia la dialog lansată de AIF pentru a identifica liniile cu potenţial economic a fost tratată cu superficialitate de Ministerul Transporturilor. AIF a propus vânzarea sau concesionarea liniilor către companiile interesate, măsură prin care calea ferată ar fi capabilă să răspundă cerinţelor de transport şi să genereze venituri la bugetul de stat", a spus Roşeanu.

Mai multe pentru tine:
Ziua în care Biserica a deschis porțile doar pentru personalități. De ce oamenii de rând n-au avut acces în interior la slujba de sfințire a picturii Catedralei Neamului VIDEO
Cine este regele care avea cel mai bizar fetiș în dormitor. Nu ”ierta” nicio parteneră
Cauza morții medicului Ștefania Szabo, găsită fără viață în Spitalul de Urgență Buzău. Prima ipoteză plauzibilă și reacția Colegiului Medicilor
Un tezaur roman, ascuns timp de 8 ani, după ce a fost descoperit cu un detector de metale
CSM reacționează la declarațiile lui Kelemen Hunor privind consultarea CCR pe proiectul pensiilor magistraților: „Un incident inacceptabil și fără precedent”
O contabilă din Kenya a ajuns femeie de serviciu în România și trăiește cu frică. „Mi-e teamă în fiecare zi să nu fiu...”
Mirabela Grădinaru, criticată de stiliști pentru că ar fi confundat Sfințirea Catedralei cu o… înmormântare: „Nu apari cu doliu pe cap! Nu ești la funeraliile Reginei Elisabeta!” Ce au spus despre Gigi Becali
Ce tranzacții suspecte a descoperit Libra Bank în conturile AUR. Ce plăți s-au făcut către patronul Realitatea PLUS, unde Simion și Georgescu sunt lăudați excesiv
La 70 de ani, schimbă iar scutece, după ce a devenit tată pentru a opta oară!
Directorul unei școli s-a stins din viață subit, la 35 de ani. Cutremurător ce mesaj a transmis înainte de moarte: „Lupți pentru 5 minute de viață”
Franța pune în serviciu noua generație de rachete nucleare M51.3 de pe submarine