Singurul tip de reclamă online pe care consumatorii chiar îl plac

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cei mai mulţi dintre cei care fac cumărături online sunt reticenţi faţă de reclamele din spaţiul digital

Aproape o treime din cei care fac cumpărături online uită de controversele privind datele confidenţiale monitorizate pe internet şi apreciază atunci când un site le recomandă produse personalizate în funcţie de informaţiile personale, potrivit un studiu realizat de Adobe Systems.

Cu toate acestea, cei mai mulţi dintre cei intervievaţi nu sunt dispuşi să facă publice informaţii confidenţiale în schimbul acestor recomandări personalizate. Peste jumătate dintre cei chestionaţi sunt de părere că solicitarea codului numeric personal sau întrebările privind preferinţele personale trec linia dintre interes şi intruziune în intimitate. 

Totodată, mulţi clienţi online nu sunt de acord cu furnizarea de către retailer a informaţiilor personale unei terţe părţi, colectearea de date fără a anunţa şi folosirea de tehnologii care le dezvăluie coordonatele sau activitatea utilizatorilor în site. 

Marketingul digital a creat oportunităţi remarcabile, dar care vin la pachet cu aşteptări şi standarde mult mai ridicate din partea consumatorilor, a declarat Ann Lewnes, directorul de marketing al Adobe. 

„Se aşteaptă la o poveste croită pentru ei, un nivel de încredere şi de transparenţă din partea mărcilor pe care le consumă şi, cel mai important, o experienţă grozavă. Brandurile care livrează mai puţin de atât vor fi, în final, ignorate”, explică Lewnes, citată de LiveScience. 

În general, majoritatea clienţilor este reticentă faţă de reclamele online, personalizate sau nu. Studiul arată că 30% dintre consumatorii americani percep reclamene ca ineficiente, iar 54% dintre ei simt că amplu folositul banner nu funcţionează. 

„Bannerele au adus multe dintre cele mai proaste caracteristici ale advertisingului în spaţiul digital - este intruziv şi manipulativ, îţi atrage atenţia cu hiperbole şi se foloseşte de informaţii obţinute pe ascuns”, explică David C. Edelman, copreşedinte global pentru marketing digital şi vânzări al McKinsey& Co. 

„Consumatorii realizează că acum ei deţin controlul şi nu vor mai accepta aşa ceva”, continuă acesta. 

Mai multe pentru tine:
ElectroWeekend eMAG: Top 15 produse cele mai populare și testate de clienți, cu cele mai mari reduceri. Pune-ți electro oferta sub brad!
Cine sunt, de fapt, Dragoș și Gheorghe Vîlcu, despre care se spune că finanțează din umbră Recorder și Hotnews
Ce nu știai despre Raluca Moroșanu, judecătoarea care a înfruntat-o pe șefa Curții de Apel București, Liana Nicoleta Arsenie
eMAG MultiDeals 2025: Ghid complet pentru extra reduceri de până la 20% și cele mai populare 11 produse de cumpărat
Crăciun 2025: Cele mai bune jucării educative pentru copii – Cadouri care dezvoltă imaginația, inteligența și curiozitatea lor. Investește în viitor
Cel mai emoționant moment din semifinalele Vocea României 2025. Tânăra care i-a făcut să plângă pe Horia Brenciu și Theo Rose: „Ești un test pentru noi”
A plecat din Kenya în căutarea unui trai mai bun în România, însă salariul l-a dezamăgit. Iată în ce țară vrea acum să se mute acum
Cadouri de Crăciun pentru bărbați care aduc zâmbete: cele mai haioase pijamale și pulovere, sub 100 de lei, care fac sărbătorile memorabile
Top 10 brazi artificiali de Crăciun 2025 cu cele mai bune recenzii și extrareducere de până la 40% pe eMAG. Alege bradul perfect și profită de discounturi
Cadouri de Crăciun 2025 pentru ea – White Luxury Gifts: eleganță, stil, statement și surprize premium sub 100 €
Adio, nuntă regală! Prințul s-a despărțit de iubita pe care tocmai i-o prezentase Prințului Albert de Monaco