Scandalul Volkswagen, la un alt nivel: O maşină diesel de clasă mini poluează de patru ori mai mult decât un autobuz sau un camion de mare tonaj

0
Publicat:
Ultima actualizare:

O maşină pe motorină poluează de patru ori mai mult decât un autobuz sau un camion, potrivit unui raport realizat de către Centrul Norvegian pentru Cercetări în Transporturi, scrie The Guardian. Acesta arată că există tehnologii care pot reduce emisiile de noxe, dar producătorii auto nu le implementează.

Maşinile diesel testate în Norvegia produc de patru ori mai multe noxe decât autobuzele în condiţii reale de trafic, în vreme ce un studiu separat, realizat pentru transportul londonez, arată că un autoturism din clasa „supermini“ aruncă în atmosferă aceeaşi cantitate de noxe ca un vehicul de 40 de tone. Atât studiul norvegian, cât şi cel britanic au fost realizate pe maşini care respectă standardul Euro 6 şi în condiţii care să simuleze condiţiile reale de trafic, arată publicaţia britanică.

Studiul norvegian arată că toate cele 12 autovehicule grele testate au emisii scăzute de noxe, care sunt de zece ori mai mici decât generaţia anterioară. Dar cele şapte autoturisme diesel au aruncat în atmosferă de patru ori mai mult decât media camioanelor şi autobuzelor. De asemenea, studiul a arătat că pe vreme proastă emisiile de noxe ale maşinilor diesel cresc de 11 ori peste nivelul oficial.

Problema poluării cu oxizi de azot, care a ucis 23.500 de oameni pe an numai în Marea Britanie, a căpătat importanţă după declanşarea scandalului Volkswagen. Grupul german a recunoscut că a manipulat testele de emisii din SUA prin instalarea unui soft care trişează.

Scandalul a arătat şi că autoturismele produse de mulţi alţi constructori produc, la rândul lor, noxe mult mai mari în condiţii reale de trafic decât arată testele de laborator.

„Reducerea dramatică a emisiilor de noxe pentru vehiculele grele reprezintă un rezultat al testelor mai stricte ale Uniunii Europene, aflate în vigoare din 2011, care reflectă condiţiile de trafic. Dacă autobuzele şi camioanele se pot conforma acestor limite, nu există niciun motiv pentru care maşinile nu le pot respecta la fel“, a afirmat Catherine Bearder, un membru al Parlamentului European.

La fel, Greg Archer – din cadrul organizaţiei Transport & Environment – spune că aserţiunile producătorilor auto că maşinile diesel sunt „curate“ sunt „absurde“. El cere ca guvernele mondiale să ignore apelurile constructorilor şi să rezolve problema definitiv.

Reducerea noxelor se poate face prin instalarea unui rezervor de uree, care este amestecată apoi cu gazele de eşapament. Problema este că un rezervor mare ar fi greu şi ar ocupa spaţiu, în timp ce unul mic necesită reumpleri mult mai dese. În schimb, camionagiii şi proprietarii de autobuze sunt fericiţi să reumple aceste rezervoare deoarece costul suplimentar este mai uşor de suportat, iar spaţiul necesar este îndestulător. Pentru autoturisme acest lucru este mai greu din cauza concurenţei acerbe dintre constructori şi a faptului că instalarea acestei tehnologii duce preţul maşinilor în sus.

Mai multe pentru tine:
eMAG MultiDeals 2025: Ghid complet pentru extra reduceri de până la 20% și cele mai populare 11 produse de cumpărat
ElectroWeekend eMAG: Top 15 produse cele mai populare și testate de clienți, cu cele mai mari reduceri. Pune-ți electro oferta sub brad!
Top 10 brazi artificiali de Crăciun 2025 cu cele mai bune recenzii și extrareducere de până la 40% pe eMAG. Alege bradul perfect și profită de discounturi
Top of the Top Hervis Sport 2025/2026: Oferte iarnă, produse Top Seller și reduceri 20% de neratat
Cum se simte Nick Rădoi după șase operații?! „Mai am încă șase luni chimioterapie” Ce tratamente minune face milionarul în Mexic? „Doctorii din America nu sunt de acord”
Crima pasională din Ploiești. Viața medicului Roxana Călin după ce a ucis-o pe soția amantului. S-a recăsătorit cu un bărbat din domeniul juridic și călătorește de la Monaco în toată lumea
Cadouri de Crăciun 2025 pentru ea – White Luxury Gifts: eleganță, stil, statement și surprize premium sub 100 €
Pensia pe care o primește Carmen Tănase de la stat, după patru decenii de muncă: „Am două cum ar veni”
Furia Ancăi Alexandrescu după ce a pierdut alegerile la Capitală. Cum vrea să se răzbune
Clarvăzătorul supranumit ”Nostradamus al zilelor noastre” face o profeție sumbră legată de Prințul William și Prințul Harry
Nu rata cele mai dulci cadouri pentru copii de Moș Nicolae și Crăciun 2025 – Pachete festive, reduceri eMAG și surprize sub 50 de lei