Samsung depăşeşte Apple şi devine cea mai valoroasă marcă pentru asiatici
0Samsung Electronics a devenit cel mai valoros brand, depăşindu-i pe cei de la Apple şi pe leaderul ultimilor patru ani, Sony, potrivit unui studiu realizat de firma de cercetare Nielsen şi revista "Campaign Asia – Pacific".
Gigantul sud-coreean detronat Sony de pe locul doi, anul trecut, a coborât două trepte sub Apple, ajungând pe locul trei. Apple a urcat de pe locul şase pe locul doi, relateaza cnbc.com.
"Brandul (Samsung) se concentrează pe o mare vizibilitate în domeniul marketingului şi al publicităţii, precum şi pe angajamentul său de se extinde atât pe pieţe noi, cât şi pe cele vechi, ce au ajutat la creşterea vânzărilor", spune Jolene Otremba, editor de rapoarte la revista "Campaign Asia - Pacific".
Sondajul, ce cuprins 12 pieţe diferite din Asia, a cerut celor 4.800 de consumatori să dezvăluie brandul pe care îl consideră cel mai bun sau cel mai de încredere, în 14 produse finite şi categorii de servicii.
Alte nume din domeniul tech, printre care se numără Panasonic, Canon şi LG, ocupă un loc în top 10, reflectând astfel apetitul tot mai mare al consumatorilor din regiune în materie de gadgeturi.
"Dacă te uiţi la inovaţiile în materie de electronice de consum, observi că tocmai acest lucru face ca brand-urile să se afle într-un succes continuu", a declarat Therese Glennon, director de management la Social & Brand Practice, Asia Pacific, Orientul Mijlociu & Africa, din Nielsen. Schimbarea cea mai notabilă a fost în rândul brand-urilor cu vânzări de lux, al căror clasament a sărit în aer anul acesta, a mai declart Glennon.
Cele mai valoroase branduri de anul trecut
Printre marile nume din categoria de lux, în care se includ Louis Vuitton, Burberry şi Prada, au urcat între 84-271 trepte în clasmentul de 1.000 de locuri.
"Mărcile de lux se află într-o tendinţă de creştere şi cred că este o imagine a companiilor, acolo unde se înregistrează cererea - a abundenţei consumatorilor din Asia. Brand-urile vor să profite de acest lucru ", spune Glennon.
Lupta pentru piaţă dintre China şi India
Sondajul arată că, în timp ce China şi India fac senzaţie printre consumatori, brand-urile locale întâmpină o provocare în a fi recunoscute pe piaţa restrânsă.
Niciun produs indian sau din arhipelag nu a ocupat o poziţie din cele 100 din lista de branduri Asia-Pacific, în schimb fabricantul chinezesc de calculatoare Lenovo şi producătorul de produse lactate Amul au fost cele mai aproape, ajungând pe locul 131, respectiv 133, în descreştere faţă de anul 2011.