Reparaţii pe linia de cale ferată Craiova - Caransebeş: câți km sunt vizați și ce lucrări se vor realiza

0
Publicat:

CFR SA a lansat, la sfârșitul acestei săptămâni, licitația pentru reabilitarea ultimelor două loturi de pe tronsonul Craiova - Drobeta Turnu Severin - Caransebeș.

CFR modernizează peste 225 km pe linia Craiova- Caransebeş, Foto: CFR Infrastructură

Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA a transmis către JOUE anunțul de licitație pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie lucrări de modernizare pe secțiunile Drobeta Turnu Severin - Băile Herculane (Lotul 4) și Băile Herculane - PO Nou Poartă (Lotul 5), aferente obiectivului Craiova - Drobeta Turnu Severin - Caransebeș, ultimele două loturi ale acestui tronson, în lungime totală de 225,287 km.”, au transmis, vineri, reprezentanții CFR.

Valoarea financiară totală estimată a celor contracte este cuprinsă între 2.926.596.814,64 lei, fără TVA și 3.201.243.385,96 lei, fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, aferente Programului Transporturi (PT) 2021 - 2027.

Achiziția publică pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare este împărțită în următoarele două loturi, în lungime totală de 74,25 km astfel:

*LOT 4: Drobeta Turnu Severin - Băile Herculane, km 362+632 - 404+250 (41,618 km)

Valoare estimată: între 1.467.607.032,41 lei, fără TVA și 1.605.333.699,39 lei, fără TVA

Durata proiectării și execuției lucrărilor: 72 luni (12 luni proiectare și 60 de luni execuție lucrări)

*LOT 5: Băile Herculane - PO Nou Poartă, km 404+250 - 436+887 (32,637 km)

Valoare estimată: 1.458.989.782,23 lei fără TVA și 1.595.909.686,57 lei, fără TVA

Durata proiectării și execuției lucrărilor: 60 luni (12 luni proiectare și 48 de luni execuție lucrări).

Principalele obiective feroviare incluse în modernizarea infrastructurii feroviare pe cele două loturi sunt:

- 74,255 km de cale ferată pentru viteza maximă de circulație de 160 km/h

- 10 stații reabilitate (Drobeta Turnu Severin, Gura Văii, Vârciorova, Valea Cernei, Topleț, Mehadia Nouă, Mehadia Veche, Iablanița, Crușovăț, Domașnea Cornea)

- 39 de poduri

- 193 de podețe

- 4 pasaje inferioare și superioare

- un tunel nou cu cale ferată dublă Poarta 1 (1.279 m)

- 8 tuneluri reabilitate

- 6 Puncte de Oprire (PO), la Dinamica, Jidoștița, Ilovița, Șantier Naval, cernea și Luncăvița

- construcții civile în stațiile Drobeta Turnu Severin, Gura Văii, Vârciorova, Valea Cernei, Topleț, Mehadia Nouă, Mehadia Veche, Iablanița, Crușovăț, Domașnea Cornea

- dublare de linie pe secțiunile Crușovăț - Domașnea Cornea și Domașnea Cornea - PO nou Poarta,

- modernizarea instalațiilor de semnalizare/centralizare/telecomunicații, bariere automate la trecerile la nivel, panouri fonoabsorbante

- sistemul eurupean de management al traficului (ERMS) pe întregul tronson

- lucrări pentru protecția mediului.

Totodată, CFR menționează că, scopul general ale implementării proiectului de reabilitare a liniei de cale ferată Craiova - Drobeta Turnu Severin - Caransebeș (225,287 km) este îmbunătățirea infrastructurii pentru cresterea vitezei de circulație la valori cuprinse între viteza de 120 km/h și cea de 160 km/h;

De asemenea, se dorește modernizarea instalațiilor de electrificare pe toată lungimea tronsonului (25 kV); mărirea capacității de tranzit și asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații si haltele de miscare, facilitățile pentru persoanele cu dizabilități;

CFR mai vrea modernizarea stațiilor și a haltelor de mișcare; modernizare poduri, podețe; reabilitarea/modernizarea clădirilor stațiilor de călători, incluzând construcțiile pasarelelor şi/sau tunelurilor pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare; montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot; instalații de centralizare electronică noi, în stații și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R); reducerea valorii maxime a declivității pe secțiunile unde aceasta depășește 18‰.

Nu în ultimul rând, precizăm faptul că, linia de cale ferată Craiova - Drobeta Turnu Severin – Caransebeș se află pe Coridoul Orient/Est Mediteranean și beneficiază de cea mai mare finanțare în cadrul Programului Transport (PT), fiind, de asemenea, inclusă în Planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 - 2030.

Anunţul de participare la procedura de licitaţie deschisă şi documentaţia de atribuire vor fi disponibile după publicarea în Sistemul Electronic al Achizitiilor Publice (SEAP), la adresa www.e-licitatie.ro., termenul limită pentru primirea ofertelor fiind 03.07.2023.”, au mai precizat reprezentanții CFR.

Mai multe pentru tine:
Andrei Găluț, singurul supraviețuitor al trupei Goodbye to Gravity, în prima apariție publică la 10 ani de la Colectiv: „Mereu i-am îndemnat să nu se dea bătuți”. Video
31 octombrie: ziua în care s-a născut actorul Bud Spencer, cunoscut de români drept „Piedone”
Ce i-a provocat unei jurnaliste cancer intestinal la 44 de ani? Nu fuma, nu bea și avea o greutate normală
Își împarte patul cu o pisică și n-a mai avut relații intime de trei ani! Despre ce vedetă e vorba?
Doar două serii de bilete de tratament prin casele de pensii până la sfârșitul anului. Ce șanse mai au cei care vor să cumpere
Păreri pro și contra despre Catedrala Mântuirii Neamului. Mihai Găinușă: „Bolnavii care nu plătesc CASS vor merge la Catedrală, nu la camera de gardă”. Ce spune Dan Negru?
Avertismentul psihologului Radu Leca, după ce Alex Ciucu și-a acuzat foștii socri de eșecul căsniciei cu Alina Sorescu: „Cine doarme între doi părinți se trezește fără partener”
Alex Velea, roast devastator pentru Selly la „La bine și la roast”. Glumele care au aprins platoul și mesajul cu subînțeles despre un punct sensibil
Prințesei de Wales i s-a făcut rău din nou! Kate Middleton abia se mai ține pe picioare după ultimul scandal
Recensământul populației din anul 1930: situația demografică a României Mari
Călin Geambașu s-a împăcat, la o plăcintă, cu tatăl lui, dar se văd la tribunal: „Nu suntem dușmani, îl ajut să...” Care e, de fapt, mărul discordiei?