Renault a anunţat cea mai mare pierdere din istorie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Producătorul francez de autoturisme Renault, proprietarul Dacia, a înregistrat în primul semestru din acest an cea mai mare pierdere din istoria companiei, de aproape 7,3 miliarde de euro, scrie Bloomberg.

De vină pentru această pierdere record ar fi alianţa Renault SA cu Nissan Motor Co., partenerul japonez fiind responsabil pentru cea mai mare parte din pierderea din prima jumătate de an.

Numai Nissan a creat 4,8 miliarde de euro din această pierdere, inclusiv deprecieri de 4,29 miliarde de euro şi costuri de restructurare, a spus producătorul auto francez.

Alianţa Renault-Nissan, care include şi Mitsubishi, a fost zguduită din temelii de la arestarea din noiembrie 2018 a lui Carlos Ghosn, care a fost CEO peste toate cele trei companii.

Parteneriatul încheiat între cele trei companii era menit să creeze o competiţie majoră pentru Volkswagen şi Toyota. Totuşi, strategia agresivă fixată pe creşterea volumului s-a dovedit a fi nefericită, atunci când vânzările auto au început să scadă, iar alianţa s-a lovit de probleme de management. Pierderile se acumulează, acum, punând la încercare alianţa.

„Riscul nr. 1 al alianţei este Renault. Se presupune că aceste companii se vor ajuta reciproc şi vor compensa punctele slabe, dar riscurile încep să pară mult mai mari decât oportunităţile”, afirmă Koji Endo, analist la SBI Securities din Tokyo.

Acţiunile Renault au scăzut joi cu 8,8%, ceea ce duce la o prăbuşire de 47% în acest an.

Vânzările de autovehicule Renault s-au redus cu mai mult de o treime în prima jumătate a anului, iar showroom-urile şi fabricile au fost închise săptămâni întregi din cauza pandemiei. Nissan a decis de asemenea să nu acorde dividende.

Renault lucrează cu directorii Nissan „pentru a se asigura că incendiul nu va arde întreaga casă”, a declarat directorul executiv Luca de Meo, care a luat frâiele companiei la începutul acestei luni.

Acţiunile Nissan au scăzut cu peste 10% miercuri, după ce compania a suspendat acordarea de dividende şi a prevăzut o pierdere operaţională mult mai rea decât cea prevăzută de 470 miliarde de yeni (4,5 miliarde de dolari) pentru acest an fiscal. Compania cu sediul în Yokohama, care a înregistrat anul trecut cea mai mare pierdere în două decenii, a dezvăluit în mai un plan de reducere a costurilor care include reducerea capacităţii de producţie şi a costurilor fixe anuale cu 300 de miliarde de yeni.

Mai multe pentru tine:
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate
Descoperire uluitoare despre Triunghiul Bermudelor. Doi seismologi dezvăluie ce se află sub fundul Atlanticului
Cele mai bune 15 vinuri de pe eMAG în 2025: ce aleg românii de sărbători. Transformă mesele de Crăciun și Revelion în momente magice
Ce etnie are Alessia Pop, câștigătoarea de la Vocea României: „Nu pot exprima durerea pe care o simt ...”
Tricouri de Crăciun pentru copii și familie – Cadouri unice, outfituri cozy și reduceri exclusive eMAG: magia sărbătorilor în casa ta
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța
Dovada că Alessia Pop, câștigătoarea Vocea României, s-a cunoscut cu Theo Rose înainte de a urca pe scena concursului de la PRO TV. Unde au fost cele două
Obiceiul adorabil de la Palatul Regal britanic, în ajun de Crăciun. Cum se împarte fericirea între prinți și prințese
Cornel Dinu spune ce pensie încasează, după 40 de ani petrecuți la Dinamo: „Asta-i o țară, un stat care nu-și servește locuitorii, fură de la ei”
Top 20 mașini de spălat și uscătoare 2025 – alege modelul perfect pentru casă și economisește inteligent