Video Primul kilometru de cale ferată nouă a fost dat în circulaţie pe tronsonul Lugoj-Timişoara. Magistrala CFR se modernizează cu bani din PNRR

0
Publicat:

Circulaţia trenurilor pe primul kilometru de cale ferată modernizată, de pe tronsonul Lugoj- Timişoara, a fost deschis. Sectorul de cale ferată face parte din magistrala CFR care se modernizează cu bani din PNRR.

Modernizare cale ferată cu bani din PNRR FOTO: CFR Infrastructură Timișoara

Noua linie montată deja de constructorul spaniol FCC Construccion porneşte din zona Gării din Lugoj şi ajunge până în apropierea pasajului de pe strada Smârdan din municipiu, având o lungime de peste 800 de metri. Pe segmentul finalizat au fost instalate două macazuri şi stâlpii de susţinere pentru panourile fonoabsorbante, care au rolul de a reduce zgomotul produs de trenuri în zonele locuite.

„Începând cu 14.04.2025 se circulă pe prima porţiune de cale ferată modernizată din staţia Lugoj. Segmentul de circulaţie modernizat în totalitate de pe firul 1, capX al staţiei Lugoj, a fost pus în circulaţie prin racordarea la vechiul fir, pe distanţa acestuia regăsindu-se montate şi 2 aparate de cale echipate cu sisteme de înzăvorâre Spheroloc şi Hydrolink. În primă faza se va circula cu restricţie de protecţie, având în vedere ca urmează demararea lucrărilor de demontare a firului II”, au transmis reprezentantii CFR Infrastructură Timişoara.

De altfel, tronsonul Lugoj – Timişoara din magistrala Caransebeş – Arad este şi cel mai avansat dintre cele 4 loturi în care a fost împărţit întreg traseul CFR aflat în reabilitare. Se apropie de 30% realizare.

Pe tronsonul Caransebeş – Lugoj s-a trecut la organizarea de şantier, iar primele intervenţii vor începe cu reparaţii la liniile din triajul gării Caransebeş (judeţul Caraş- Severin).

Pe segmentul care traversează Timişoara, lucrările s-au intensificat în zona Gării de Nord.

Pe lotul 4, Timişoara – Arad, se execută lucrări la terasamentele CF, pasaje şi poduri (lucrările sunt avansate la podul de peste râul Mureş).

Întreaga magistrală Caransebeş – Lugoj – Timişoara – Arad, de 162 de kilometri, se reabilitează cu bani europeni prin PNRR, cu aproape 9 miliarde de lei, şi a fost împărţită în 4 loturi. Fondurile europene trebuie cheltuite până la finele anului 2026.

La încheierea obiectivului de infrastructură, trenurile de călători vor putea prinde viteze mari, chiar şi de 160 km/h, iar cele de marfă de 120 km/h.

Mai multe pentru tine:
Eduard, un copil de 10 ani, crescut de bunici și abandonat de părinți, luptă pentru viață! A vomitat sânge și are nevoie de o operație urgentă la inimă. AJUTĂ ȘI TU!
Cauza morții bateristului Marius Keseri de la Direcția 5. Prietenii rup tăcerea. „Boala cumplită îl schimbase, nu-l mai recunoșteai. Venea la biserică să se roage”. Ultimele fotografii
O femeie de 51 de ani, operată de o tumoră cerebrală la Galați, cu ajutorul unui „GPS” medical. Intervenția a fost un succes
„Am rămas în chiloți!” Momentul terifiant trăit de un român celebru pe cel mai înspăimântător aeroport din Europa
Șefa ANM răspunde acuzațiilor cu privire la Codul roșu anunțat în Capitală. Elena Mateescu: „Ne raportăm la criterii clare”
Prințesa Rajwa a dus moda din Iordania la Palatul Elysée din Paris! Întâlnire istorică cu Brigitte și Emmanuel Macron
Sute de monede antice din aur și argint, descoperite într-o locație secretă
I-a donat propriul rinichi, dar n-a fost invitată la nunta Selenei Gomez. Cum explică donatoarea trădarea
Românii care au vizitat una dintre cele mai izolate și ieftine țări din lume. Ce i-a impresionat cel mai mult: „Un gest simplu, dar cu o semnificație profundă”
Cu ce se delectează în mod frecvent Prințesa Charlene, Prințesa Kate sau Regina Letizia. Mâncărurile preferate ale nobililor
Val de ură după nunta lui Dorian Popa din Maldive. Artistul, făcut praf după ce a publicat acest video cu mireasa