CFR face reparaţii pe linia de cale ferată București-Pitești: cu ce viteză se va circula

0
Publicat:

Sucursala Regională CF Craiova a semnat, joi, contractul în valoare de 82,13 milioane de lei pentru lucrări de înlocuire la rând a elementelor suprastructurii căii pe linia CF București-Pitești.

CFR reabilitează linia București-Pitești, Foto: CFR Infrastructură
CFR reabilitează linia București-Pitești, Foto: CFR Infrastructură

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA vă informează că Sucursala Regională CF Craiova a semnat astăzi, 30 martie 2023, contractul în valoare de 82,13 milioane lei, pentru lucrări de înlocuire la rând a elementelor suprastructurii căii pe linia CF București-Pitești, primul din cele trei contracte pentru lucrări de reînnoire finanțate prin Planul Naţional de Redresare și Reziliență (PNRR).”, au transmis reprezentanții CFR.

Conform acestora, sucursala Regională CF Craiova și Asocierea Strabag - Metabet CF SA au semnat contractul pentru execuția lucrărilor de înlocuire la rând a elementelor suprastructurii căii pe linia CF București-Pitești, intervalul Călinești - Golești - Pitești, de la km 95+000 la km 107+575, inclusiv liniile 1a, 1b, 5 și 6 din stația CF Golești.

Contractul, finanțat prin PNRR

Valoarea contractului, cu o durată de implementare de 18 luni, este de 82.131.439,74 lei, finanțarea fiind asigurată din fonduri nerambursabile PNRR, pentru lucrări de înlocuire la rând a elementelor suprastructurii căii pe cei 21 km CF, inclusiv liniile 1a, 1b, 5 și 6 din stația CF Golești.

În cadrul contractului, constructorul va executa lucrările de înlocuire la rând a elementelor suprastructurii căii pe linia CF București - Pitești, intervalul Călinești - Golești - Pitești, de la km 95+000 la km 107+575, inclusiv pe liniile 1a, 1b, 5 și 6 din stația CF GOLEȘTI cu propriile utilaje feroviare specifice acestui tip de lucrări și cu materiale noi de cale achiziționate tot de antreprenor, astfel:

- șină, aparate de cale, piese pentru aparate de cale,

- cupoane de tranziție, traverse normale și speciale din lemn (pentru aparate de cale și poduri)

- contrașine pod, platelaj metalic, ambutisat și neambutisat pentru poduri

- traverse de beton complet echipate

- dale elastice pentru treceri la nivel

- material mărunt, piatră spartă

- realizarea căii fără joante

CFR menționează că scopul lucrărilor de înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii pe cei 21 km CF este aducerea liniei în parametrii proiectați, creşterea vitezei maxime de circulaţie a trenurilor de călători la 120 km/h, eliminarea costurilor cauzate de restricții, creșterea eficienței activității de operare și maximizarea gradului de siguranță.

Sursa citată reamintește și faptul că, lucrările de înlocuire la rând a elementelor componente ale suprastructurii de cale ferată pe intervalul CF CHITILA - GOLEȘTI, pe o lungime totală de 196,7 km CF, vor fi executate în cadrul celor două loturi licitate de SRCF București, cu o valoare totală estimată de 663,6 milioane lei și care în prezent se află în etapa de evaluare a celor 4 oferte depuse.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite