Povestea românilor care pariază de 20 de ani pe industria de textile

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Au început cu 40 de oameni, iar în prezent conduc două fabrici de textile şi tricotaje, o echipă de 800 de angajaţi şi deţin propriul brand de îmbrăcăminte. Este povestea soţilor Chiriac, cuplul cu o experienţă de aproape 20 de ani în industria textilă şi cu afaceri de peste 11 milioane de euro. Aflaţi cum au luat naştere fabricile Caremil şi Smirodava şi brandul de îmbrăcăminte Sense.

In 1997, dupa o perioada in care lucrasera pentru o companie straina care producea in lohn, Cristina si Sorin Chiriac se folosesc de experienta acumulata in domeniul confectiilor si deschid o fabrica in Roman, judetul Neamt. Fabrica e mult spus, pentru ca aceasta era mai mult o sectie, unde lucrau 40 de operatori, care produceau articole ce luau calea exportului catre Italia si Anglia.

“A fost un inceput deloc usor: Cristina avea responsabilitati de maistru, control tehnic de calitate, si, daca era cazul, efectua operatii in masinile de cusut sau pregatea loturile pentru livari, iar eu ma ocupam de documente, dar de multe ori trebuia sa reglez sau sa repar si masinile de cusut. Au fost ani dificili, dar foarte importanti pentru evolutia ulterioara a brandului Sense, deoarece atunci s-au pus bazele unui sistem de productie calitativ si competitiv”, povesteste Sorin Chiriac.

Sectia de confectii din Roman, Caremil, se dezvolta si ajunge o adevarata fabrica de confectii, cu pana la 400 de angajati, cat detine in prezent. Iar daca initial lucra in sistem lohn pentru mai multe branduri internationale si se trimitea la export intreaga productie, la inceputul anilor 2000, antreprenorii se reorienteaza: “Observand o crestere a cererii pe piata interna, am decis ca este momentul sa lansam brandul propriu, prin intermediul caruia sa oferim consumatoarelor din Romania vestimentatie de calitate, cu design contemporan si preturi accesibile. Fiind un proiect <<de suflet>>, la care aspiram de multa vreme, am cautat un nume care sa semnifice emotii, <<feeling>>, dar si ratiune, si ne-am oprit la Sense”, spune Chiriac.

Sense a fost lansat la inceputul anilor 2000 ca brand al fabricii Caremil, iar articolele sale vestimentare s-au vandut initial in reteaua Metro, apoi in Selgros, pentru ca in 2007 sa-si deschida primele magazine. Investitia initiala in brandul romanesc a fost una nesemnificativa, dat fiind faptul ca antreprenorii detineau echipamentul, resursele si forta de lucru necesare, insa odata cu deschiderea primelor 15 magazine Sense, in 2007-2008, sotii Chiriac au investit un milion de euro.

Citiţi continuarea articolului pe www.wall-street.ro

Mai multe pentru tine:
Charlotte, steaua Crăciunului regal. Superba prințesă de 10 ani a fost în centrul atenției la Sandringham
Ce etnie are Alessia Pop, câștigătoarea de la Vocea României: „Nu pot exprima durerea pe care o simt ...”
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța
Horoscop săptămâna 26 decembrie - 1 ianuarie. Succes total la final de an pentru Scorpioni, schimbare majoră pentru Vărsători
De ce a plecat, de fapt, Theo Rose de la Vocea României: „Anul ăsta, show-ul se oprește pentru mine”
Tricouri de Crăciun pentru copii și familie – Cadouri unice, outfituri cozy și reduceri exclusive eMAG: magia sărbătorilor în casa ta
Cele mai bune 15 vinuri de pe eMAG în 2025: ce aleg românii de sărbători. Transformă mesele de Crăciun și Revelion în momente magice
Top 20 mașini de spălat și uscătoare 2025 – alege modelul perfect pentru casă și economisește inteligent
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie
Mesajul de Crăciun al lui Dragoș Dolănescu pentru fratele lui și Maria Ciobanu: „Tata ar fi fericit în Cer dacă...” Cum petrece în Costa Rica: „Nu vor lipsi sărmăluțele”
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate