Ponta speră că România a pierdut doar o săptămână în privatizarea CFR Marfă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Premierul Victor Ponta spune că fiecare din cei trei participanţi la procesul de privatizare al CFR Marfă avea câte o problemă în dosar şi exista riscul contestaţiilor

Ministerul Transporturilor a publicat un nou anunţ de privatizare pentru CFR Marfă, după ce premierul Victor Ponta declara ieri că noul anunţ ar fi trebuit să fie publicat aseară sau în această dimineaţă.

''Astă-seară sau mâine dimineaţă, trebuie publicat noul anunţ, în aşa fel încât săptămâna viitoare să ne întoarcem, practic, la punctul de unde suntem. Cei trei participanţi, patru au fost care au cumpărat caietul de licitaţie, cei trei participanţi, fiecare dintre ei avea câte o problemă în dosar şi nu se putea merge mai departe, era riscul de a fi contestat.

Şi atunci am decis, domnul Fenechiu - astăzi am avut o discuţie destul de lungă în şedinţa de Guvern pe această temă - ne-a propus şi am fost de acord, practic, că aşa se face, să-i declare necalificaţi şi astăzi să reia procedura, în aşa fel încât săptămâna viitoare să poată să se califice, probabil toţi trei sau chiar mai mulţi dacă vin. Oricum, eu nu vreau să vă spun că e un lucru bun. E un lucru foarte îngrijorător, dar important e ca, sper că am pierdut doar o săptămână, o să vedem marţea viitoare'', a declarat Ponta, la Palatul Parlamentului.

''La CFR Marfă se îmbunătăţeşte caietul de sarcini în aşa fel încât condiţiile să nu fie excesiv de restrictive'', a completat premierul.

Toate cele trei oferte depuse pentru privatizarea CFR Marfă au fost respinse de Comisia de privatizare din Ministerul Transporturilor.

Vânzarea operatorului feroviar este condiţie în acordul cu Fondul Monetar Internaţional.

Documentaţia de participare pentru precalificarea la privatizarea CFR Marfă a fost depusă de compania americană OmniTRAX, Grup Feroviar Român (GFR) şi asocierea dintre Transferoviar Grup (TFG) şi Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria.

OmniTRAX, înregistrată în Denver, Colorado, a fost fondată de omul de afaceri Patrick Broe.

Transferoviar Grup este controlată de omul de afaceri Călin Mitică şi deţine participaţii majoritare în cadrul firmelor UV Aiud şi Transferoviar Călători, iar Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria este un fond de investiţii fondat în 1957, administrând active de peste două miliarde de euro.

Grup Feroviar Român este al doilea mare operator de transport feroviar de marfă din România şi face parte din grupul Grampet, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica.

Mai multe pentru tine:
Clarvăzătorul supranumit ”Nostradamus al zilelor noastre” face o profeție sumbră legată de Prințul William și Prințul Harry
Cadouri de Crăciun 2025 pentru ea – White Luxury Gifts: eleganță, stil, statement și surprize premium sub 100 €
ElectroWeekend eMAG: Top 15 produse cele mai populare și testate de clienți, cu cele mai mari reduceri. Pune-ți electro oferta sub brad!
Crăciun 2025: Cele mai bune jucării educative pentru copii – Cadouri care dezvoltă imaginația, inteligența și curiozitatea lor. Investește în viitor
Cine sunt, de fapt, Dragoș și Gheorghe Vîlcu, despre care se spune că finanțează din umbră Recorder și Hotnews
De câți bani ai nevoie ca să trăiești decent în Spania. O româncă a spus cât a cheltuit în noiembrie: „O viață fără lipsuri”
Top 10 brazi artificiali de Crăciun 2025 cu cele mai bune recenzii și extrareducere de până la 40% pe eMAG. Alege bradul perfect și profită de discounturi
Sărbători fără fiul și fiica ei, stabiliți în Franța și în Dubai. Cum își alină Marina Almășan dorul: „Beau cafeaua dintr-o cană cu chipul lor”. Ce meserii au Victoraș și Marinuș?
eMAG MultiDeals 2025: Ghid complet pentru extra reduceri de până la 20% și cele mai populare 11 produse de cumpărat
Furia Ancăi Alexandrescu după ce a pierdut alegerile la Capitală. Cum vrea să se răzbune
Nu rata cele mai dulci cadouri pentru copii de Moș Nicolae și Crăciun 2025 – Pachete festive, reduceri eMAG și surprize sub 50 de lei