Podul feroviar de la Grădiştea a fost demolat la aproape 16 ani de când s-a prăbuşit

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO Facebook/CFR Infrastructură

Podul feroviar de la Grădiştea a fost demolat, scrie Romaniaferoviara.com, menţionând când şi cine va face lucrările la noul pod.

„PORR Construct a dat jos şi ultimul tablier metalic rămas moştenire de la fostul regim pe când se construia repede şi prost. (...) Dacă podul de la Grădiştea nu mai există iar imaginea dezolantă pe care o vedeam în drumeţiile noastre pe acolo în ultimii 8 ani a dispărut şi ea, aşa face şi calea ferată sau rămăşiţele de cale ferată rămase între Grădiştea şi Vidra.

Aproape jumătate din cei 7 Km de cale ferată dintre Grădiştea şi Vidra a fost scoasă iar terenul a fost pregătit pentru noul rambleu al noii căi ferate Bucureşti Progresu - Giurgiu. Chiar dacă Vidra - Comana va fi sector de linie nouă cu toate cele 4 poduri, şi de la Comana mai departe spre Vlad Ţepeş se întâmplă lucruri mai mult decât interesante”, scrie romaniaferoviara.com.

Podul de la Grădiştea s-a prăbuşit în 2005...

CFR SA şi compania austriacă Porr Construct au semnat pe 4 decembrie 2020, contractul pentru ”modernizarea liniei CF Bucureşti Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră”, Lot 1: ˮRedeschiderea circulaţiei feroviare pe podul CF peste râul Argeş, între Vidra şi Comanaˮ, contract în valoare de 472 milioane lei fără TVA, finanţat din fonduri nerambursabile, precizează Hotnews.

Date despre proiect

Obiectivul general al investiţiei Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră, Lot 1: ˮRedeschiderea circulaţiei feroviare pe pod peste râul Argeş, între Vidra şi Comanaˮ, prevede proiectarea şi execuţia lucrărilor de modernizare, în conformitate cu legislaţia şi reglementările tehnice în vigoare, pe linia de cale ferată dintre staţiile Vidra şi Comana (inclusiv staţia Comana), de la km 18+180 (capătul Y al staţiei Vidra), până la km 30+200 (capătul Y al staţiei Comana), un traseu în lungime de 12,02 km cu 6 lucrări de artă (4 poduri şi 2 viaducte):

- pod CF km 23+607 peste râul Argeş, între Haltele Vidra şi Grădiştea;

- pod km 18+265 peste râul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45 m;

- pod km 18+402 peste râul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45 m;

- pod km 28+375 peste râul Neajlov. Noul tablier va avea deschiderea de 70 m;

- viaducte de acces, de la km 23+201, până la km 24+554.

Mai multe pentru tine:
ElectroWeekend eMAG: Top 15 produse cele mai populare și testate de clienți, cu cele mai mari reduceri. Pune-ți electro oferta sub brad!
Cadouri de Crăciun 2025 pentru ea – White Luxury Gifts: eleganță, stil, statement și surprize premium sub 100 €
Adio, nuntă regală! Prințul s-a despărțit de iubita pe care tocmai i-o prezentase Prințului Albert de Monaco
eMAG MultiDeals 2025: Ghid complet pentru extra reduceri de până la 20% și cele mai populare 11 produse de cumpărat
Cadouri de Crăciun pentru bărbați care aduc zâmbete: cele mai haioase pijamale și pulovere, sub 100 de lei, care fac sărbătorile memorabile
Serialul spectaculos de pe Netflix care domină topul în luna decembrie. Are actrițe de top, o poveste inedită și te ține lipit de televizor
Top 10 brazi artificiali de Crăciun 2025 cu cele mai bune recenzii și extrareducere de până la 40% pe eMAG. Alege bradul perfect și profită de discounturi
A plecat din Kenya în căutarea unui trai mai bun în România, însă salariul l-a dezamăgit. Iată în ce țară vrea acum să se mute acum
Cine sunt, de fapt, Dragoș și Gheorghe Vîlcu, despre care se spune că finanțează din umbră Recorder și Hotnews
Ce nu știai despre Raluca Moroșanu, judecătoarea care a înfruntat-o pe șefa Curții de Apel București, Liana Nicoleta Arsenie
Crăciun 2025: Cele mai bune jucării educative pentru copii – Cadouri care dezvoltă imaginația, inteligența și curiozitatea lor. Investește în viitor