Peste 80.000 de francezi şi-au cumpărat anul trecut un autoturism Dacia. Înmatriculările au scăzut însă cu 9% faţă de 2011
0Francezii rămân fideli autoturismelor Dacia, peste 80.000 optând anul trecut pentru unul dintre modelele producătorului auto. Totuşi, numărul de înmatriculări de autoturisme noi Dacia în Franţa a scăzut anul trecut cu 9,2%, dar marca românească şi-a majorat uşor cota de piaţă franceză.
Piaţa auto din Franţa a scăzut cu 14% în 2012, la 1,9 milioane de unităţi. Declinul pieţei a fost mai mare decât cel al Dacia, astfel că marca românească şi-a majorat cota de piaţă de la 4,04% în 2011 la 4,25%, potrivit datelor anunţate de Comitetului Constructorilor Francezi de Automobile.
Dacia Duster se află pe poziţia a 12-a într-un top al celor mai vândute 100 de mărci din Franţa, cu 33.829 unităţi înmatriculate anul trecut, iar Dacia Sandero ocupă locul 16, cu 27.409 unităţi. Tot în prima jumătate a clasamentului se află şi Dacia Lodgy, pe 36, cu 13.052 unităţi. Dacia Logan se situează pe 76, cu 5.889 unităţi.
Grupul francez PSA Peugeot Citroen, liderul pieţei franceze, a înregistrat anul trecut înmatriculări de 571.906 unităţi, în scădere cu 17,5% faţă de anul precedent. Grupul Renault, care deţine Dacia, a consemnat un declin de 22%, la 424.147 unităţi.
În decembrie, înmatriculările de autoturisme Dacia în Franţa au scăzut cu 4,4%, la 7.140 de unităţi, iar cota de piaţă s-a situat la 4,45%, faţă de 3,97% în aceeaşi lună a anului anterior. Piaţa franceză a scăzut cu 14,6%, la 160.426 unităţi.