Nuclearelectrica încearcă să vândă, într-o singură licitaţie, echivalentul a 16% din producţia companiei estimată pentru acest an

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Nuclearelectrica administrează centrala nuclearelectrică de la Cernavodă. Centrala funcţionează cu două reactoare, care acoperă aproximativ 28% din consumul de energie la nivel naţional FOTO Mediafax

Nuclearelectrica a scos la vânzare pe bursa de energie OPCOM un pachet de 1,67 milioane MWh de energie, echivalentul a 15,8% din producţia companiei estimată pentru acest an, pentru care vrea să încaseze 285,2 milioane de lei (62,9 milioane de euro). Licitaţia este programată pentru 23 ianuarie, iar energia urmează să fie livrată în perioada 1 februarie 2014-31 decembrie 2015.

Nuclearelectrica estimează că va produce 10,54 milioane MWh de energie în acest an, în scădere cu 1,3% faţă de nivelul atins în 2013. Oferta este atipică, având în vedere că producătorii de energie scot la vânzare pe OPCOM pachete mai mici, pentru a-şi creşte şansele de a vinde.

Compania a comunicat că este interesată să vândă energie şi pe contracte pe termen lung pentru a avea „siguranţa veniturilor şi predictibilitate“, mai ales în contextul în care preţul energiei este în scădere din cauza productărilor de energie regenerabilă, potrivit Mediafax.

„Oferta este rezultatul analizării datelor de piaţă şi este gândită şi pentru anul 2015, având în vedere creşterea anuală anticipată a procentului de energie vândut pe piaţa liberalizată şi scăderea cantităţii de energie vândută pe segmentul reglementat de către SNN. Preţul de începere a licitaţiei, 170 lei/MWh, a fost determinat ţinând cont de rezultatele înregistrate până acum pe PCCB (SNN a vândut energie pentru primul semestru din 2014 la preţuri în jur de 165 lei/MWh) şi în aşa fel încât vanzarea unei cantităţi mari de energie pe o perioadă mai lungă de timp să asigure SNN predictibilitatea veniturilor, reflectând nivelul de preţ înregistrat în tranzacţii încheiate între diverse părţi“, arată Nuclearelectrica.

Un pachet atât de mare de energie ar putea acoperi consumul unor mari companii, precum producătorul de aluminiu Alro Slatina  şi combinatul siderurgic ArcelorMittal Galaţi.

Producţia de energie a României a fost anul trecut 58,5 TWh, astfel că pachetul de energie scos la vânzare de Nuclearelectrica reprezintă 2,8% din total.

Compania a încheiat deja 38 de contracte pentru vânzarea de energie electrică pe piaţa concurenţială pentru 2,9 milioane MWh, volumul reprezentând 27,65% din producţia estimată pentru acest an.

Nuclearelectrica administrează centrala nuclearelectrică de la Cernavodă, singura din România. Centrala funcţionează cu două reactoare, care acoperă aproximativ 28% din consumul de energie la nivel naţional.


Citiţi şi:

ArcelorMittal şi Enel se retrag din investiţia unităţilor nucleare 3 şi 4 de la Cernavodă. Ce motive invocă firmele

Povestea centralei nucleare de la Cernavodă. De la uraniul exportat în URSS ca despăgubiri până la crearea unei întregi industrii româneşti

Canadienii de la Candu spun că sunt pregătiţi să livreze reactoarele 3 şi 4 la Cernavodă, în colaborare cu China

Niţă: Investiţiile pe care partea chineză vrea să le realizeze în sistemul energetic sunt evaluate la 5 miliarde de euro

Mai multe pentru tine:
Crăciun 2025: Cele mai bune jucării educative pentru copii – Cadouri care dezvoltă imaginația, inteligența și curiozitatea lor. Investește în viitor
Adio, nuntă regală! Prințul s-a despărțit de iubita pe care tocmai i-o prezentase Prințului Albert de Monaco
Ce nu știai despre Raluca Moroșanu, judecătoarea care a înfruntat-o pe șefa Curții de Apel București, Liana Nicoleta Arsenie
Trei zodii își schimbă radical viața începând cu 1 ianuarie 2026. Vor avea parte de iubire și noroc din abundență
eMAG MultiDeals 2025: Ghid complet pentru extra reduceri de până la 20% și cele mai populare 11 produse de cumpărat
Cine sunt, de fapt, Dragoș și Gheorghe Vîlcu, despre care se spune că finanțează din umbră Recorder și Hotnews
Cadouri de Crăciun 2025 pentru ea – White Luxury Gifts: eleganță, stil, statement și surprize premium sub 100 €
Povestea fabuloasă a fabricii de pantofi construită de un om care abia știa să scrie. Le-a încălțat pe Sophia Loren și Elena Ceaușescu, iar mai târziu pe vedetele autohtone
ElectroWeekend eMAG: Top 15 produse cele mai populare și testate de clienți, cu cele mai mari reduceri. Pune-ți electro oferta sub brad!
Top 10 brazi artificiali de Crăciun 2025 cu cele mai bune recenzii și extrareducere de până la 40% pe eMAG. Alege bradul perfect și profită de discounturi
Cadouri de Crăciun pentru bărbați care aduc zâmbete: cele mai haioase pijamale și pulovere, sub 100 de lei, care fac sărbătorile memorabile