Noua linie de tren spre Otopeni ar putea costa un miliard de euro. Va avea un tunel de patru kilometri
0Linia de cale ferată dintre Gara de Nord din Bucureşti şi Aeroportul din Otopeni ar urma să coste un milliard de euro şi va avea o lungime de peste 21 de kilometri, potrivit unui proiect realizat deja de CFR Infrastructură.
Noua legătură feroviară va avea pe traseu un tunel de 4 kilometri şi va fi nevoie de realizarea unui racord de 6,7 kilometri, transmite Digi24. De asemenea, trebuie realizate şi lucrări de modernizare ale căii ferate pe traseele Mogoşoaia - Pajura - Baloteşti şi Băneasa - Chitila.
Potrivit proiectului, actuala gară, aflată în faţa terminalului Sosiri, şi cea nouă nu vor avea legătură una cu alta. În acest moment, legătura feroviară dintre Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni se face pe un traseu de 19 kilometri, dat în funcţiune în decembrie anul trecut.
Preşedintele Asociaţiei Pro Infrastructura, Ionuţ Ciurea, a transmis: "Putem să facem aceste conexiuni feroviare, dar trebuie să le facem cu cap. Dacă nu le facem cu cap, călătorii or să vină tot pe rutier. Pentru a avea frecvenţe la 10-15 minute maxim trebuie să am linie dublă electrificată. Electrificată de ce? Pentru că ar trebui ca gara asta de la noul terminal să fie subterană astfel încât să avem o infrastructură de secol 21, să nu mai trebuiască să stăm pe linia simplă, cu trenuri Diesel, ci să avem o conexiune aşa cum există în toate aeroporturile mari şi foarte mari din lume.”
Potrivit reprezentantului Asociaţiei Pro Infrastructura, în al doilea rând ar trebui să fie o gara de trecere, nu una înfundată, ”adică un capăt de linie, trenurile să poată să plece şi să vină uşor fără să fie nevoie să schimbe locomotive, să facă transbordări sau mai ştiu eu ce.”