Noi revendicări ale ceferiştilor: Dacă statul nu suportă cheltuielile se ajunge la blocaj economic şi haos social

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto arhiva Adevărul

Două sindicate ale ceferiştilor au trimis Guvernului o scrisoare deschisă prin care solicită suportarea de către stat a cheltuielilor, aşa cum au fpcut şi alte state europene, sugerând că, în caz contrar se va ajunge la blocaj economic şi haos social

Confederaţia Sindicală Naţională MERIDIAN şi Federaţia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR), solicită intervenţia de urgenţă a Guvernului României pentru evitarea blocării sistemului feroviar din ţara noastră, aşa cum au procedat şi celelalte state membre UE, a căror guverne au intervenit prompt pentru alocarea resurselor financiare necesare menţinerii în funcţiune a acestui mod de transport, singurul care în această perioadă dificilă poate transporta în siguranţă cetăţenii, prin asigurarea distanţei sociale minime.

Redăm integral comunicatul:

„Atragem atenţia că lipsa sau întârzierea unei intervenţii de urgenţă, va afecta mobilitatea cetăţenilor pe termen nedefinit, dezechilibrând puternic mediului economic dependent de transportul feroviar, cu implicaţii impredictibile asupra securităţii şi a păcii sociale.

CSN MERIDIAN şi Federaţia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România au urmărit cu deosebită atenţie măsurile luate de Guvernul României în contextul răspândirii COVID-19, în baza decretului prezidenţial pentru instituirea stării de urgenţă. Înţelegem pe deplin motivaţiile acestora, dar am evaluat şi efectele pe care în principal restrângerea circulaţiei cetăţenilor le are asupra tuturor companiilor feroviare sau a sutelor de mii de lucrători feroviari ori aparţinători. Compania cea mai afectată în acest moment este Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători “C.F.R. Călători”- S.A şi indirect  Compania Naţională Căi Ferate CFR S.A.

Am salutat numirea unui management profesionist la CFR Călători şi îmbunătăţirile vizibile în companie înainte de criza Coronavirus, reflectate în suplimentările trenurilor, creşterea încasărilor, a parcului activ de material rulant, dar şi la nivelul transparenţei decizionale şi a comunicării. 

De asemenea, precizăm că măsuri eficiente şi imediate, după modelul celor din mediul privat, au fost luate de conducerea companiei pe fondul reducerii încasărilor generate de restricţiile de circulaţie, în condiţiile în care continuitatea serviciului trebuia totuşi asigurată. Cetăţenii din anumite domenii trebuiau aduşi la serviciu, iar regiunile României nu puteau fi lăsate în izolare prin ruperea legăturilor feroviare.

S-a înţeles şi necesitatea anulării trenurilor, în acelaşi procent în care statele europene au făcut-o. Oamenii noştri au înţeles şi au trebuit să accepte, inclusiv necesitatea programului redus de la 5 la 4 zile pe săptămână cu reducerea corespunzătoare a salariilor.

Am negociat în numele membrilor noştri alte măsuri pentru asigurarea protecţiei călătorilor şi a personalului, în regim de continuitate a serviciului. Este vorba de dezinfecţia vagoanelor, locomotivelor şi automotoarelor DESIRO, dotarea cu echipamente de protecţie a salariaţilor CFR Călători, controlul vizual al biletelor etc.

Comparând însă cu ceea ce se întâmplă în Uniunea Europeană, considerăm că efortul traversării acestei perioade dificile nu trebuie să fie preluat doar de angajaţi şi companie, ci şi de Guvernul României.

De exemplu, Marea Britanie a preluat integral (100%) cheltuielile operatorilor feroviari pentru călători, Italia care este într-o situaţie mult mai grea, a finanţat suplimentar pentru a limita anulările de trenuri la 30%, iar Germania susţine financiar traficul regional şi de lung parcurs prin sume importante. Situaţia este similară şi în state mai mici.

Membri noştri de sindicat se află şi ei în prima linie şi îşi continuă serviciul pentru ca au înţeles că trebuie să fie la datorie şi să asigure mobilitatea cetăţenilor pentru a nu opri motoarele economiei.   

Confederaţia Sindicală Naţională MERIDIAN şi Federaţia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România prin Actul nr. 40 din 5.04.2020 înregistrat la MTIC cu nr. 14185/06.04.2020,la Ministerul Finanţelor Publice cu nr. M_REG-1000382-2020 şi la SNTFC,,CFR Călători,,SA cu nr.1/3876/6.04.2020 şi transmis prin email la Prim-Ministrul României, solicită intervenţia imediată a guvernului pentru soluţionarea situaţiei critice generată de măsurile de distanţare socială şi de limitare a mobilităţii cetăţenilor asupra încasărilor CFR Călători şi CFR Infrastructura care vor conduce în lipsa acţiunii guvernului, la blocaj economic şi haos social.

Mai multe pentru tine:
Apropiat al lui Geoană, despre declarațiile lui Ciolacu la adresa adjunctului NATO: „De ce să nu moară și capra vecinului”
Andreea Marin, apariție ravisantă la Gala «Nu există nu se poate». A slăbit atât de mult încât zici că are 20 de ani, iar rochia cu crăpătură i-a venit perfect: „Ar trebui să îmi țin mai în frâu inima”
Putin, probabil, nu a ordonat uciderea lui Navalnîi, au estimat serviciile secrete americane
Un medic, triatlonist la 83 de ani, împărtășește reţeta sănătăţii sale: patru principii-cheie ale dietei
Țara unde românii au un salariu de 5.000 de euro pe lună. Ce spune Daniel, stabilit de mai bine de 30 de ani: „Există un mit, când vorbim de salariu"
Mituitorul judecătoarei din Suceava care se droga a evadat din arestul la domiciliu chiar înainte de condamnare
Dieta celei mai în vârstă câștigătoare a unui concurs de Miss. Cum de arată atât de bine la 60 de ani | VIDEO
Jobul plătit cu peste 2.000 de euro în România, dar nepopular printre tineri. „Ai și pauze de țigară și cafea, dar nu abuza”
Povestea Kibuțului, hub-ul gastronomic și cultural de la Gărâna. Un mic restaurant, în finala Destinației Anului 2024 FOTO
Actorul român care a iubit o singură femeie timp de 50 de ani. A cerut-o de soție când încă era elevă
Alexandru Ciucu, gest de milioane față de Alina Sorescu, la trei zile după ce a fost filmat cu noua iubită. Ce cadou i-a luat, în semn de împăcare: „Aduc mereu bucurie ...”