Nicolae Demetriade: Trecerea la low-cost nu ajută. Tarom trebuie să o ia de la zero

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Nicolae Demetriade şi-a dat demisia în octombrie din cele două funcţii pe care le deţinea la Tarom FOTO Mediafax

Tarom trebuie să schimbe modelul de business, să o ia de la zero. Trecerea la low-cost sau introducerea de zboruri lung-curier nu vor salva compania, a declarat Nicolae Demetriade, fost manager al companiei, care şi-a dat demisia din funcţia de administrator - director executiv în octombrie.

Credeţi că soluţia de salvare a companiei Tarom ar putea fi low-cost-ul?

Nicolae Demetriade: Soluţia pentru Tarom este să-şi adapteze activitatea la piaţă. Nu există modele de business general valabile şi câştigătoare. Comparaţi situaţia Blue Air cu cea a Wizz Air, amândouă fiind low-costuri. Câştigă cel care investeşte cât mai mulţi bani, pe termen lung – acest lucru fiind posibil numai cu investitori privaţi. Aviaţia nu mai este rentabilă. Preşedintele IATA ne spunea în urmă cu două luni că profitul companiilor - care mai fac profit - ajunge pentru fiecare pasager transportat la echivalentul preţului unui sandwich. CEO-ul Tarom, Christian Heinzmann, ne-a spus în august într-o discuţie cu tot boardul de administraţie că ar trebui scos cateringul de la bord şi clasa business, însă dacă faci low-cost ca să aplici tarife mici, cine acoperă diferenţa între veniturile care se încasează pe bilete low-cost şi diferenţa de costuri care e din cauza faptului că ai organizarea şi toate serviciile specifice unei companii tradiţionale.

Care ar fi soluţia pentru Tarom?

Nicolae Demetriade: Să schimbe modelul de business să o ia de la zero pentru a-şi putea eficientiza activitatea, pentru că are multe cutume învechite care au dovedit că în ultimii cinci ani că nu mai pot să producă nimic pentru companie atâta timp cât nu se schimbă modelul de business şi relaţiile în cadrul companiei.

De ce aţi plecat de la Tarom în 2003?

Nicolae Demetriade: Am plecat pentru că am avut o viziune diferită de cea a Ministerului Transporturilor privind achiziţia de avioane lung curier, care ne-ar fi dus în aceeaşi situaţie în care fusesem în 2000, când zburam în toată lumea fără să ne intereseze eficienţa . Pe unele curse, Tarom zbura cu mai mulţi angajaţi decât pasageri şi cu calele pline de bagaje.

Citeşte pe wall-street.ro continuarea interviului cu Nicolae Demetriade

Mai multe pentru tine:
Filmul spectaculos care a cucerit topul Netflix la început de toamnă. Are o poveste diferită și te ține lipit de televizor
Autorul cărții „Codul lui Da Vinci”, logodit cu una dintre cele patru amante ale lui! E cu 27 de ani mai tânără decât el!
Cine este mama lui Toto Dumitrescu? Fosta soție a lui Ilie Dumitrescu a fost poreclită „Monica Bellucci de România”. FOTO
Insula din Grecia care ascunde un pericol uriaș. Mai mulți români trag un semnal de alarmă: „Nu știu prin ce minune am reușit să mă ridic”
Prințesa Kate i-a arătat Melaniei Trump cum te îmbraci informal, dar șic! Prințesa de Wales dă ora exactă în modă în Marea Britanie
O dulce poveste lipovenească în episodul 2 al seriei „Portret gastronomic local”: „La Grisha” și Tortul Medovik
Transformarea soției lui Lucian Viziru, după ce a fost criticată că arată ca o femeie de 60 de ani. Apariția îndrăzneață a Emei l-a eclipsat pe actor
Pe ce sumă uriașă a apărut goală Andreea Antonescu în revista cu „iepurași”: „Puteai cumpăra cinci garsoniere”. De ce Andreea Bălan a refuzat cei 20.000 de dolari?
Persoanele care donează celule stem nu mai trebuie să plătească CASS timp de 10 ani, anunță președintele CNAS
Estonia cere activarea articolului 4 din Tratatul NATO în urma incursiunii rusești. Este a doua oară într-o săptămână
Descinderi DIICOT la Motru: tânăr de 30 de ani, prins cu saci de cannabis și plantație în serele părinților din Samarinești